Toon posts:

Ook een nieuw systeem..

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
OK, Dit moet em dus worden

Abit KT7 RAID
Athlon 1000mhz
Ati Radeon ViVo 64MB/Hercules ProphetII GTS 64MB*
128MB PC133 SDRAM
30600 MB Seagate Barracuda II ATA66 7200rpm
SBLive! 1024 player
48x Aopen Cdrom
Diskdriveje
ATX Bigtower AOpen (300 watt)
19" Panasonic TCO95 SL90i (1600*1200@75hz)
Muisje
Toetsenplankje

Totaal ongeveer 5100,- @ funprice

*Radeon is eigenlijk niet leverbaar bij funprice (Enige nadeel is dat we, ivb met pc prive, alles bij 1 winkel moeten halen, dus uitwijkmogeljkheden wat betreft compononten die ze ff niet hebben bij funprice zijn d'r niet :( ) maargoed daar werd naar gezocht

Ik ga em vooral gebruiken voor mp3z, surfen, gamen, fotowinkelen etc

Aan of opmerkingen?????

Alvast thnkz

Gerlo

Verwijderd

Topicstarter
Overigens...het max bedrag is 5000,- ...dus 100 piek leg ik al bij...meer ga ik dus zeker NIET bijleggen

Mzzls

Gerlo

Verwijderd

Iiyamatje 19" en het is gewoon 30,6GB ;)
Je kan ook een 30GB IBM nemen, is weer wat sneller, ik weet niet hoe duur ze daar zijn.

Verder hoor je mij niet zeuren :)

Verwijderd

ik zou als ik jouw was geen 1 ghz nemen
maar een 900 mhz, dat scheelt veel geld.
daarvoor in de plaats kan je beter 256 ram ipv 128 nemen.
verder ziet het er lekker uit!

Verwijderd

o ja, waarom heb je er geen DVD in zitten??

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:33
Ik zou alleen ipv de Aopen 48x de Asus 50x CD-rom speler kopen. En wat Da_man zei in z'n eerste reply, dat lijkt mij ook beter, hoewel een (echte) GHz processor wel stoer klinkt! :)

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

Verwijderd

Topicstarter
1 Ghz wil ik (..m'n pa ook) wel heel erg graag :) klinkt wel ...eh...lekker :) dus ik denk niet dat ik die ga veranderen.

128 mb koop ik d'r later alsnog bij... (die ram prijzen moeten toch wel een keertje zakken :( )

DVD ...tsjah...past niet in budget he
(en ik vind 280 piek beswel aso voor een apparaat waar je momenteel relatief weinig aan hebt...ik w8 wel ff tot die dingen wat in prijs zakken)
Zelfde geld voor die liyama...

Verwijderd

Waarom wel :+
Ik heb in deze pc (hoofd pc)ook geen DVD en ik mis het ook niet. Heb nog een klein setupje en daar zit een DVD in, heb hem nog nooit gebruikt, voor DVD dan. Niet iedereen zit op een DVD-speler te wachten. Ik zou er pas 1 aanschaffen een snelle, als ze echt games en progs op DVD uit gaan brengen, dus als het een standaard word, zoals CD-ROM nu is. Nu is het alleen leuk voor erbij en als je veel DIVX wil rippen :)

Verwijderd

Je kan die 900 toch ook tweaken tot over de 1ghz! en 256 ram is echt aan te raden. scheelt veel meer dan die 100mhz extra.
volgens mij doe je die 1ghz er alleen maar in voor 'de show'.

Verwijderd

Show = goed :+

En de performance boost van 256MB en 100mhz is beide niet dramatisch te noemen. Maar dan geef ik eerder de voorkeur aan 1Ghz en later nog een 128MB reepje en ook in het achterhoofd houdend de nieuwe DDR borden.

Check anders hier maar.

Verwijderd

Topicstarter
Wow...dat zie ik nu pas...scheelt eh...320 piek tussen een 900 mhz en een 1000mhz....oftwel (bijna) 128 meg...

Poeh..dit wordt nog moeilijk kiezen...
Is die 900 erg makkelijk te tweaken naar 1ghz??? (...m'n pa, waar ie uiteindelijk van is, is beetje moeilijk wat dat betreft)

Mzzls

Gerlo

Verwijderd

Je moet niet denken dat je met 256MB ram ineens 10fps meet haalt in UT of Q3 ofzo, enige voordeel van 256Ram is nu als je veel Photoshopt in jouw geval en dan bedoel ik ook echt fotoshopt zoals photoshop bedoeld is om mee te photoshoppen en als je veel multitasked. Lees die ene review maar en beslis dan maar wat je wil gaan doen.

Het is een persoonlijke keuze, wat jij lekkerder vind.

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

ik zou toch ECHT gewoon ene 900 nemen hoor..

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

BdeW
Die 900 mhz is met wat potloodstreepjes en goeie koeling wel op 1000mhz te krijgen. Maar de 1000mhz is dan ook weer op 1100mhz te krijgen, lekker vervelend he, als je niet weet wat je moet kiezen :). Neem het gewoon allebei, 500 gulden bij dat bedrag leggen, hoef je ook geen compromis te sluiten. Heb je 1ghz en 256mb ram :)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is het handig om ff te zeggen dat dit systeem naar alle waarschijnlijkheid +/- 3 jaar moet meegaan. (hier thuis dan...ik hoop over 2 jaartjes lekker een pjoeter te hebben die helemaal van mezelf is :) )
Cpu upgrade zit d'r denk ik niet in in die tussentijd.
Ram kan ik natuurlijk altijd nog uitbreiden...

Mzzls

Gerlo

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 19:39 schreef ConZ het volgende:
Neem het gewoon allebei, 500 gulden bij dat bedrag leggen, hoef je ook geen compromis te sluiten. Heb je 1ghz en 256mb ram :)[/quote]Ik ben maar een arme vakkenvuller....en ik moet nog steeds redelijk wat ptt sponsoring aan m'n ouders terugdokken (heb nu chello....glukkig) ...dus die 500 piek red ik niet :( :(

Mzzls

Gerlo

Verwijderd

Het was maar een id :)

Maar je zegt het zelf al een beetje een ram update doe je makkelijker als een CPU update.

Verwijderd

maar ik denk dat je al vrij snel een ram-update moet gaan doen. 128 is nu al zo'n beetje de standaard.

Verwijderd

Topicstarter
Hcc dagen komen d'r weer aan :)

Mzzls

Gerlo

Verwijderd

Topicstarter
Aaargh!!

Ik had dus een meeltje gestuurd naar Funprice, met de vraag of ze de Radeon konden leveren
Reply :<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Wij hebben voor u geinformeerd, de kaarten zijn niet per direct leverbaar. We moeten toch 3 a 4 weken aanhouden. De prijs zit rond F 1049.- per stuk incl. Btw.
Ik hoop dat ik u voldoende heb geinformeerd. Mocht u nog vragen hebben dan kunt u contact opnemen met ondergetekende.[/quote]Aaargh
Zo lang kan ik dus NIET wachten. Ik heb nu m'n zin gezet op dat ding....aargh :(

..danmaar (met lichte tegenzin) Geforce2 GTS 64MB nemen?

Mzzls

Gerlo

• Pulp
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 22:04
Je zegt dat je alles bij 1 zaak moet halen, maar moet dat ook Funprice zijn? Volgens mij kun je in de pricewatch zo een paar shop opduiken die èn goedkoper zijn èn meer keuze bieden wat betreft onderdelen. Gewoon goed rondkijken en de prijzen in een spreadsheetje naast elkaar zetten kan je al een hoop centen besparen. Die extra opties die hier boven genoemd worden zitten er dan misschien gewoon in.

Verwijderd

Neem eens een kijkje bij powerline (www.powerline.nl), grote zaak met prima prijzen komt mijn systeem met Duron600+GF2mx+128mbRAM voor 2500 ook vandaan :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hoeft idd niet perse bij funprice

...waar zitten die zaken?? powerline...he die ken ik...daar heb ik m'n brander besteld.
Service is natuurlijk wel een probleem als je em helemaal in zoetermeer wilt gaan kopen. Funprice Enschede is half uurtje rijden vanaf hier....

Maar ik zal 'ns rond kijken

Mzzls

Gerlo

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

ik ben ook voor 256 mb, dan maar minder mhz.
Je koopt een raid moederbord; waarom dan geen 2 harde schijven?

Geen brander?
Echt geen DVD?

muisje, toetsenbordje; voor 5000 gulden moet je gewoon een goede muis en toesenbord nemen; MS optical en MS natural key bord pro

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• lambi80
  • Laatst online: 16-07 22:17

lambi80

zucht....

Voor ongeveer 4950,= levert iXite Automatisering in Emmen hetzelfde systeem. Goede garantie (1 jaar on-site, kennen ze bij Funprice niet) en daarna gewoon fabrieksgarantie. Email: info@ixite.net
Telefoon: 0591-647772.
Internet http://www.ixite.net (tijd niet geupdate ivm serverproblemen.) Zaak van een vriend van me, altijd scherpe prijzen en topservice.

AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal die Ixite es bekijken...

Net ff bij Powerline snel iets in mekaar gedrukt.

----
50x Speed Acer IDE retail 110.-

Dimm 128mb PC-133, 168p, 133mhz, 3.3v, unbuffered 390,-

Soundblaster Live! Player 1024 oem 145.-

30.7gb Maxtor Diamondmax Plus 40 Ultra-100 7200rpm 485.-

Safeway SW-10 107keys 29.-

Abit KT7-Raid Via Chipset, Ultra-100, AMD Socket-A 525.-

19" iiyama S-900MT1 Vision Master.26 850.-

Microsoft Wheelmouse retail 49.-

AMD K7 Athlon 1000 Socket-A Thunderbird 975.-

ATI Radeon 64mb DDR vivo AGP oem 899.-

ATX Quality Maxitower 7001 300 Watt CE 165.-

Coolermaster DP5-5G11 Socket-A CPU Cooler BB 40.-

1.44mb Mitsumi Floppy Drive 40,-
-----
totaal 4702 piek!

Zou ik dus gwoon 256 mb kunnen nemen....

Verwijderd

Zou ik wel doen, maar zeker niet lager dan de 1ghz gaan!
Enneh zelf heb ik slechte ervaring met funprice:(

Verwijderd

52x Aopen IDE CD-ROM
Dimm 128mb PC-133
Terratec DMX Xfire 1024 retail
30.7gb IBM 7200rpm
Safeway SW-10 107keys
Abit KT7-RAID KT133 Chipset Ultra-100
19" iiyama S-900MT1 Vision Master.26
Logi Wheelmouse
AMD K7 Athlon 1000 Socket-A
ATI Radeon 64mb DDR AGP
ATX Quality Miditower 300Watt CE
Socket A 1GHz cooler
1.44mb Mitsumi Floppy Drive

4500,- bij Space Promotion

128MB erbij => 4820,-

PaCKo

Verwijderd

Funprice geeft op alle systemen 2 jaar garantie. Voor 1e jaar onsite garantie betaal je 75 piekjes.

Verwijderd

Space Promotion doet hetzelfde. Alleen pietsie duurder. 100,- voor het 1e jaar on-site. Daarna 1 jaar carry-in garantie en vanaf dan fabrieksgarantie.

PaCKo
Pagina: 1