Toon posts:

[WC] P4 van lucht naar water

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel zin heeft watercooling voor een P4?

Post aub temp met lucht en water idle en load.
Geef ook ff aan wat voor luchtcooling je had (ook casefans) en wat voor waterkoeling je nu hebt.

Hoever is je P4 Northwood nu verder te OC-en?

Ik twijfel nl nog steeds aan WC, echt stiller wordt het niet aangezien je airflow nodig blijft houden voor bijv HD's en de Rad moet gekoeld worden.
Ik neem alleen WC als ik er genoeg mee verder kan OC-en.

Alvast bedankt allemaal.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Kijk maar eens naar Smokey_The_Bandit, die is 700 MHz hoger dan jij met gewaterkoelde P4-1.6a.

Verwijderd

zie [topic=508445/1/250] hij heeft een P4 2.26 naar een 3.2 overclocked :9~

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op zondag 30 juni 2002 19:38 schreef LaswA het volgende:
P4 1,6 naar 3157mhz is het

iStockphoto

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 23:37 schreef BlizzarD het volgende:

[..]

P4 1,6 naar 3157mhz is het
Ja en met lucht haalt zijn chip vast al 2800 zonder moeite.....

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
ik heb mijn p4 1.8 op 2.04 lopen zonder problemen (nog geen waterkoeling, maar dat komt nog)
het zou hoger moeten kunnen maar had dan last van instabiliteit

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Op maandag 01 juli 2002 00:09 schreef OliverBB het volgende:
ik heb mijn p4 1.8 op 2.04 lopen zonder problemen (nog geen waterkoeling, maar dat komt nog)
het zou hoger moeten kunnen maar had dan last van instabiliteit
is niet eens zo veel, boven de 2.7ghz wordt het pas interessant (boeit ff niet welke p4 je dan hebt)

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:48

Damian

Insane Obtrusion

Op zondag 30 juni 2002 18:14 schreef gve het volgende:

Geef ook ff aan wat voor luchtcooling je had (ook casefans) en wat voor waterkoeling je nu hebt.

Ik twijfel nl nog steeds aan WC, echt stiller wordt het niet aangezien je airflow nodig blijft houden voor bijv HD's en de Rad moet gekoeld worden.

Alvast bedankt allemaal.
mijn 1.6 loopt met een standaard coolermaster koelertje ook easy op 2.6 :)

40 graden idle :)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op maandag 01 juli 2002 12:19 schreef Damian het volgende:

[..]

mijn 1.6 loopt met een standaard coolermaster koelertje ook easy op 2.6 :)

40 graden idle :)
:Z

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 18:14 schreef gve het volgende:

Alvast bedankt allemaal.
Kijk je hoeft je hd's niet te koelen. En als je een redelijk stille fan hebt met een goede rad, dan is het echt wel stil hoor! Plus dat je temps zeker beter worden.
Nadat ik alle dingen over de P4 heb gelezen m.b.t. WC ben ik er echt van overtuigt dat een wc setup gewoon roeleerd met een p4. De resultaten liegen er niet om iig.

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op zondag 30 juni 2002 19:38 schreef LaswA het volgende:
Hij heeft alleen geen waterkoeling, maar phase change. Het voorbeeld van smokey the bandit is wel goed.

Verder hangt hoever je kan OC'en niet alleen van je koeling af. Als je pech hebt met een slechte core ofzo, dan kom je geen steek verder.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 13:50 schreef Fewture het volgende:

[..]

Kijk je hoeft je hd's niet te koelen. En als je een redelijk stille fan hebt met een goede rad, dan is het echt wel stil hoor! Plus dat je temps zeker beter worden.
Nadat ik alle dingen over de P4 heb gelezen m.b.t. WC ben ik er echt van overtuigt dat een wc setup gewoon roeleerd met een p4. De resultaten liegen er niet om iig.
Hmm, dan toch maar mijn watercooling compleet maken met een CPU blokje, is toch bijna 100W dat ie verbruikt. Ook een chipset koeler erbij, maar das lastig vast maken op mijn mobo.

• sKitZo
  • Laatst online: 20-02 07:55

sKitZo

:)

Op dinsdag 02 juli 2002 04:38 schreef gve het volgende:

[..]

Hmm, dan toch maar mijn watercooling compleet maken met een CPU blokje, is toch bijna 100W dat ie verbruikt. Ook een chipset koeler erbij, maar das lastig vast maken op mijn mobo.
gewoon lijmen >:)

• -=MOL=-
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op dinsdag 02 juli 2002 08:53 schreef sKitZo het volgende:

[..]

gewoon lijmen >:)
Opzich niks mis mee hoor.

Mijn chipsetblok zat gelijmd met arctic silver thermal adhesive.

Vast als een huis, maar nog wel te verwijderen.

Nu is hij eraf. Ik ga de volledige koelcapaciteit gebruiken voor de CPU, zeker nu het peltier ertussen komt.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Topicstarter
lijmen vind ik niet zo, kan beter een paar beugeltjes maken. Mijn chipsetkoeler zit nu ook vast met een paar beugels.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die ff wil melden hoeveel ie verder kon klokken met WC?

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
miltiplier is 22

Ik kwam met luchtkoeling op 112 stabiel 1.625 volt. Met waterkoeling op 115. Maar met lucht werd ie stressed soms 50 graden retail koeler. Nu zit ik stressed 34 idle 32 als ie al ff aan het draaien is.

Nu heb ik een nieuwe bios die gaat naar 1.85 Volt. Dan haal ik 125 MHz. En word ie 38 graden stressed. Op luchtkoeling kun je het voltage volgens mij nooit zo hoog zetten want dan zou ie bij mij iig veel te heet worden.

Mijn northbridge word iig veel te heet. Die moet ook watergekoeld worden i850. Zonder fan op dat ding haalde ik 2 MHz minder en minder stabiel. Hij was passief gekoeld...
Pagina: 1