Probleem autoreboot, illegal operations, etc... :(

Pagina: 1
Acties:

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
Probleempje... Ik had een virus, dus snel alles gebackupped via mn LAN en format C gedaan. Nu probeer ik de computer weer op gang te krijgen maar ik heb een paar probleempjes. Ten eerste krijg ik vaak van die Illegal Operations messages, en dan vooral van de explorer.exe. Ook de blauwe vensters (VXD en dan een nummer) komen best vaak. Soms reboot ie zelfs in het midden van een programma, meestal in een installatie maar in de zware programmas ook (photoshop etc). Wat de pc ook wel leuk vindt, is als je aan het opstarten bent en je wallpaper net verschijnt, opnieuw te gaan rebooten. Erg vreemd allemaal.

De installatie van Win98SE ging ook niet perfect, een of twee illegal operations in de installatie en een blauw venster. Ik heb het nu al 3x opnieuw geprobeerd (opnieuw formatc, OS installeren, etc etc) maar dezelfde problemen komen steeds weer. Kheb trouwens de legale windows 98se disk :P

Er zijn geen IRQ conflicten en ik draai een AMD XP 2100+ (1733mhz) op een Gigabyte GA-7VRXP (KT333) mobo. Nix is overgeklokt. Mijn casetemp is gemiddeld 45C, CPUtemp 72C. Volgens de winkel moet dat kunnen met die specs. Ik hoop dat je iets weet; hier wordt ik namelijk niet zo goed meer van :(

check sig voor specs

... he's gone.

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

Ik vind persoonlijk een cpu temp van boven de 70 graden niet echt gezond, dat zou problemen kunnen veroorzaken.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
tsja... mr. winkel zei dat dat goed was bij een 1733mhz, pas bij 80 zou het ongezond gaan worden. maar zoiets kan het probleem toch niet zijn? :?

... he's gone.

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 19:27 schreef oscarvdb het volgende:
tsja... mr. winkel zei dat dat goed was bij een 1733mhz, pas bij 80 zou het ongezond gaan worden. maar zoiets kan het probleem toch niet zijn? :?
zoiets kan wel degelijk het probleem zijn ;)

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
dus wat raad je me aan? betere cpucooler? of een casefan plaatsen? of beide :P

... he's gone.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:34

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ah, heb ook nog die combi. Ik heb een XP 2000+ (jij 2100+) en een coolermaster. Ik denk dat het aan je temp ligt, mr winkel kan zoveel zeggen :{ Mr dixons is niet altijd zo slim :+

Ik heb hier zelf ook een temp probleem en heb al oplossing bestelt (hoop ik).

Ik heb een zalman 6500 bestelt en 2 casefans. Ik raad jou dit ook aan. Casefans voor de goede airflow en de zalman voor je koeler, zodra ik het binnen heb zal ik het wel posten. Ik ben absoluut niet te spreken over de coolermaster CPU fan ;(

• oscarvdb

oscarvdb

and like that...

Topicstarter
ok, houd me aub op de hoogte. dit valt hopelijk ik toch wel onder garantie?

... he's gone.

• joost1
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-01-2025
Ik had dezelfde problemen, maar dan op een Asus A7V266-E met een XP1900+... Van alles geprobeerd, bleek aan een defecte dimm te liggen. Heb nu de defecte eruit gehaald en geen enkel probleem meer.

Misschien heb je er wat aan

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:34

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

weet je wel zeker dat het virus weg is of niet?

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Pagina: 1