Toon posts:

jar files uitlezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan je in JAVA jar files uitlzen, en zo ja hoe dan ? En hoe zou ik dit moeten doen ?

• jhksema
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:17
Op zondag 30 juni 2002 17:36 schreef Cancerman het volgende:
kan je in JAVA jar files uitlzen, en zo ja hoe dan ? En hoe zou ik dit moeten doen ?
Ehhh... zijn jar files niet gewoon zip files? Unzippen...

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 17:38 schreef jhksema het volgende:
Ehhh... zijn jar files niet gewoon zip files? Unzippen...
Zorg dan wel dat je genoeg hdd ruimte vrij hebt wat dat kan redelijk groooot worden is dus niet aan te raden

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Yakko: Zorg dan wel dat je genoeg hdd ruimte vrij hebt wat dat kan redelijk groooot worden is dus niet aan te raden
Ik weet niet uit welk tijdperk jouw computer komt of welke jarretjes jij gezien hebt, maar dat valt nogal mee ;) . rt.jar is behoorlijk groot, maar de meeste jarretjes zijn niet groter dan een mb. Je moet behoorlijk door proggen of het helemaal vol met plaatjes zetten wil je veel verder komen.

Maar goed: je hoeft het niet te unzippen. Je kan gewoon Class.getClassloader().getResource(...) gebruiken. In de API docs staat het allemaal keurig uitgelegd en ook hier op GoT is het al regelmatig besproken... Zie ook je topic op Javahova...

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• jhksema
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:17
Zorg dan wel dat je genoeg hdd ruimte vrij hebt wat dat kan redelijk groooot worden is dus niet aan te raden
Kent java niet een of andere stream die van een zipfile leest? Geef je een .jar file mee om van te lezen... Waarom wil je (topicstarter) eigenlijk jar files lezen. Zitten toch class files in die dingen? Wil je java-bytecode gaan zitten decompileren?? Zijn vast handigere tools voor...

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
jhksema: Kent java niet een of andere stream die van een zipfile leest?
Ja: java.util.jar.* of java.util.zip.*. Je hebt dit echter helemaal niet nodig omdat de ClassLoader dit allemaal voor je kan doen via de getResource methode die ik noemde. Je krijgt dan een URL naar je resource en die URL kan je openen, of meegeven aan bijvoorbeeld een ImageIcon.
Zitten toch class files in die dingen?
Je kan er ook plaatjes, geluiden, instellingen of andere resources instoppen.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 17:42 schreef mbravenboer het volgende:
Ik heb een 286 met 40mb hdd :+
nee goed euhm we zullen het op foutje van de firma houden ;)Heb het net es nagekeken en indd zo groot zijn die niet ma ze hadden me dit dus ooit wijsgemaakt the basterds :)
Er zullen er waarschijnlijk wel bestaan die te groot worden ma de meeste lijken indd klein genoeg

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 17:49 schreef mbravenboer het volgende:

[..]

Ja: java.util.jar.* of java.util.zip.*. Je hebt dit echter helemaal niet nodig omdat de ClassLoader dit allemaal voor je kan doen via de getResource methode die ik noemde. Je krijgt dan een URL naar je resource en die URL kan je openen, of meegeven aan bijvoorbeeld een ImageIcon.
[..]

Je kan er ook plaatjes, geluiden, instellingen of andere resources instoppen.
ok, hoe kom ik dus aan die gegevens die in die jar file staan die ik ophaal met getResource ?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

voorbeeldje.
code:
1
2
3
4
5