Printerserver voor 5 printers

Pagina: 1
Acties:

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 10:49
oi,

ik heb van mn zwager (die werkzaam is bij een drukkerij/reclamebureau) de opdracht gekregen eens te gaan kijken naar hun computersysteem.

1 ding wat als eerste verbeterd moet worden is de communicatie tussen printers en computers. er zijn 4 pc's en vanaf die pc's moet op 5 verschillende printers geprint kunnen worden. Hoe kan ik dit het beste doen? mijzelf leek het mooist om een externe (hardware) printserver te nemen,
maar deze kan ik tot nu toe maar tot 3 poorts vinden, terwijl ik toch echt 5 aansluitingen nodig heb.

is het misschien ook iets een pc als printserver te bouwen?
wat zijn mijn opties hier? (niet kijkend naar de prijs van artikelen, het moet gewoon goed...)

Verwijderd

je kan een printerserver kopen of gewoon 1 centrale netwerk server kopen :P (die 10 000 vellen p.m print) in kleur etc..

Of gewoon een printer verdelen oid :?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op zondag 30 juni 2002 17:01 schreef Boeie het volgende:
is het misschien ook iets een pc als printserver te bouwen?
Lijkt mij ook verstandiger.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 21:36
let er wel op dat als je 1 pc neemt met 5 printers erop je (afhankelijk van wat er geprint wordt) je een redelijk zware pc nodig hebt.

Als er allemaal posters worden geprint op meerdere printers heb je echt een heleboel geheugen nodig.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zondag 30 juni 2002 17:09 schreef kwtemp het volgende:
let er wel op dat als je 1 pc neemt met 5 printers erop je (afhankelijk van wat er geprint wordt) je een redelijk zware pc nodig hebt.

Als er allemaal posters worden geprint op meerdere printers heb je echt een heleboel geheugen nodig.
vergeet niet dat je dan ook 5 lpt poorten nodig bent.. :)

A wise man's life is based around fuck you

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dat wilde ik net zeggen jah ;)

Wat je kunt doen:

- Neem 2 externe printservertjes die elk 3 print porten hebben.
- Schaf 5 interne printserver kaarten aan , indien de printers dat ondersteunen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 21:36
nee, zou gewoon jetadmin kaarten van HP o.i.d. kopen.

5 printerpoorten in 1 pc lijkt me op de 1 of andere manier niet zo'n goed idee.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Aantal mogelijkheden:

1. 1 printserver met een hoop printerpoorten...

2. 2 3-prts printservers en in je lan...

3. Printers dumpen en 1 of 2 grote hi-capacity printers nemen.

Optie 1:
Kan... al is dat beetje omzinnige oplossing, kost je een servertje en je moet een beste laag kaarten scoren...

Optie 2:
Ook mogelijk, zorg dan wel dat je printers genoeg geheugen hebben. Vooral grafisch ZUIPT geheugen!!!
Vooral bij een inkjet kan dat een probleem worden.. niet alle printers hebben die mogelijkheid

Optie 3:
Beste oplossing imho. Snelle printers, veel geheugen.
Is kostenbesparend per pagina, en geen gekloot meer....

Zoals ik al zei: Printservers? -> kijk eerst HEEL goed naar geheugengebruik!!
Mijn HP Laserjet werd echt zo traag als dikke strond toen ik m in mn lan hing met 2 Mb en een A4tje foto ging afdrukken... Nu, met 16Mb erbij, gaat het wel prima.

Drukkerij = grafisch = geheugenvretend.. Een laserprinter print pas als hele pagina in geheugen zit.

Verwijderd

2 printserver van 3 poorten en een hub

Is het goedkoopste, makkelijkste en snelste

• Zwelgje
mischien domme vraag: maar staan die 5 printers wel bij elkaar in de buurt dan? anders heb je nog niks aan een jetdirect kaart met 3 poorten..

dan kun je ook 5x een hp jetdirect 170x nemen (jetdirect met 1 poort) die zijn niet zo gek duur meer,

• Boeie
ok, ik zal verdere toelichting geven, alle 5 printers moeten gebruikt worden, dus het is niet een optie om 1 weg te doen en een andere printer te nemen, remember, het zijn printers van een drukkerij, 1 met vergassingsinkt, 1 gewone, 1 grote, een snijder en nog 1....

de printers staan bij elkaar (allemaal op 1 tafel/kast).

ik weet niet precies watvoor aansluitingen ze allemaal hebben, zal eens kijken naar de types, dat zijn:

-Epson 3000 (2x 1 met vergassingsinkt, eigen ontwikkeling, losse inkttanks)
-Epson 7500 Pro
-Docutec N32
-Snijmachine (merk weet ik zo niet, is voor stickers en ander materiaal om uit te snijden)

• Boeie
oja, en de manier waarop ze nu werken:

Lange LPT printkabels van computer naar computer, de hele tijd wisselen enzo... (heel irritant dus, zaak hangt altijd vol met kabels enzo)

• Zwelgje
Op zondag 30 juni 2002 17:49 schreef Boeie het volgende:
ok, ik zal verdere toelichting geven, alle 5 printers moeten gebruikt worden, dus het is niet een optie om 1 weg te doen en een andere printer te nemen, remember, het zijn printers van een drukkerij, 1 met vergassingsinkt, 1 gewone, 1 grote, een snijder en nog 1....

de printers staan bij elkaar (allemaal op 1 tafel/kast).

ik weet niet precies watvoor aansluitingen ze allemaal hebben, zal eens kijken naar de types, dat zijn:

-Epson 3000 (2x 1 met vergassingsinkt, eigen ontwikkeling, losse inkttanks)
-Epson 7500 Pro
-Docutec N32
-Snijmachine (merk weet ik zo niet, is voor stickers en ander materiaal om uit te snijden)
duidelijk dan zou ik een 'hp jetdirect 500X' nemen, die werkt op ALLE printers en heeft 3x een paralelle poort aansluiting, 2 stuks heb je dan dus nodig..

(het ding heeft overigens coax als UTP aansluiting, kan dus niet missen)

• Boeie
Op zondag 30 juni 2002 17:51 schreef zwelgje het volgende:

[..]

duidelijk dan zou ik een 'hp jetdirect 500X' nemen, die werkt op ALLE printers en heeft 3x een paralelle poort aansluiting, 2 stuks heb je dan dus nodig..

(het ding heeft overigens coax als UTP aansluiting, kan dus niet missen)
die had ik ook al gezien, maar wist dus niet hoe ik dat op kon gaan lossen....
hmm, 2x.. ff zien...

btw, waar kan ik het beste zulk soort apparatuur aanschaffen (voor een bedrijf dus)? Actiecom.nl ofzo?
edit:
ik zie dat ie bij flectiondirect.com 189 euro kost, redelijk prijsje dus....

eerste 'probleem' bijna opgelost.

nu door naar een Fileserver en de Workstations en werkplekken...

• Zwelgje
Op zondag 30 juni 2002 17:55 schreef Boeie het volgende:

[..]

die had ik ook al gezien, maar wist dus niet hoe ik dat op kon gaan lossen....
hmm, 2x.. ff zien...

btw, waar kan ik het beste zulk soort apparatuur aanschaffen (voor een bedrijf dus)? Actiecom.nl ofzo?

eerste 'probleem' bijna opgelost.

nu door naar een Fileserver en de Workstations en werkplekken...
iets als www.zerosix.nl verkoopt die dingen wel

wat is er met je servers/workstations?

vertel,vertel :)

• Boeie
hmm, hoort hier niet echt thuis denk ik, maar ik ga vandeweek ff kijken bij het bedrijf...

workstations zijn Athlon 1ghz (oid) met 256 mb geheugen en vage Mobo's erin. ze draaien Win98 en ze crashen bij elke bewerking (erg irritant als je met PS7 en Corel 8/9 en AI10 werkt)

de server, tja, dat is een groot zooitje (filebeheer, nooit van gehoord) en er wordt nooit een backup van gemaakt.

voorderest, de werkplekken zijn verre van gezond (el cheapo muizen, gaar toetsenbord, Acer 17" brakke monitoren en bovenal een gare bureaustoel en weinig ruimte) dus daar moet ook naar gekeken worden.

ik mag gaan inkopen voor het bedrijf, een lijst maken van belangrijk tot minder belangrijk, het printgebeuren heeft toch wel het meeste voorrang, dan ga ik naar de server kijken en dan als laatst de workstations. (ws worden ze vervangen door nieuwe systemen, iets in de richting van P4 2ghz met veel rambus en goeie toetsenbord/muis/stoel/monitor combo)

al met al een grote klus... maar wel leuk :)
Pagina: 1