AGP 1x Forceren !

Pagina: 1
Acties:

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik heb hier een biostar bx mobo en wilde daar een Geforce2mx agp inzetten met tv/out. Het enige probleem is dat het board agp 1.0 is en dit wil nog wel eens problemen geven.. Daarom deze topic. Om dit probleem op te lossen ( restarts en onstabiliteit ) kan je proberen het board of kaart agp 1x te laten doen ipv de agp2x. Dit kan met behulp van bios. Wat bij mij niet werkt want die optie is er gewoon niet. Of met Nvmax wat ik in de topics met search heb gelezen. Enige probleem daarvoor is dat de drivers geinstalleerd moeten worden en zodra ik dit doe ik windows niet meer in kom. Dus dit is ook geen optie. Zijn er nog meer mensen die weten hoe je onder win2k of win9x agp op 1x zet ? Ik las ook iets van afplakken van een strip maar heb hier te weinig info over gevonden.

http://www.xbmcfreak.nl/

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 20:27
In de FAQ staat ergens een link met info over de AGP aperture size.
Het blijkt zo te zijn dat als je die op iets kleiners zet dan 16 MB (0 dus :)) dat de AGP bus automatisch naar 1x specs gaat (omdat hij voor alle extra features een aperture nodig heeft).

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"