“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
Arrows are made to fly, so are aeros.
shit, net te laat
fan eruit = niet handig, kan leiden tot brand omdat de lucht niet beweegt. beter is het om hem op 5 of 7 volt te zetten, dan hoor hem hem ook _niet_
“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein
jezus, 4 reactie in de tijd dat ik aan het schrijven was... ik tik te traag.
rood op geel, zwart op rood dacht ik, staat in de faq als het goed is.Op zondag 30 juni 2002 16:38 schreef SerialThrillaZ het volgende:
En hoe zet ik die 't makkelijks op 7v? (Tis overigens een AT voeding en geen ATX.. modjes???)
Verwijderd
Verwijderd
yup rode fandraad op de gele molex-draad(12v) en het zwarte fandraad op de rode molex-draad(5v)Op zondag 30 juni 2002 16:41 schreef Icey het volgende:
[..]
rood op geel, zwart op rood dacht ik, staat in de faq als het goed is.
en als je er nou direct een spst switch tussen gooit kan je het direct uitzetten als de fan overlast maakt, en aan als ie geen overlast maakt... misschien wel handig.
De PC staat overigens op de overloop (vrij grote ruimte). Ik ga het is proberen! Zal ff in de FAQ opzoeken hoe ik de fan dan precies op 7v zet!
Ik weet niet of FreeSco er iets tegen zal hebben, maar je pc in ieder geval niet.
Gewoon in de BIOS de optie van HALT ON ERRORS zo aanpassen dat ie nooit HALT doet (Misschien beetje wazig maar ken het niet meer exact uit mijn hoofd)
Misschien werkt het bij jou niet, maar bij mij met E-smith server op een K6 systeem, kon ik de vga kaart eruit halen.
Me, myself & I
Maar het stond hierboven al uitgelegd, rode van de fan op de gele van de psu en zwarte van de fan op de rode van de psu.
Oh, en zou je eens kunnen zien of je pc werkt zonder de vga kaart ? (zie mijn reaktie hierboven) Ben benieuwd of het bij jou ook werkt.
Me, myself & I
Verwijderd
Hoor 'm nou ècht niet meer!!!
Ben weer ff offline!!!
Ik stop 'm er gewoon weer in denk'k (alhoewel er toch geen monitor aan hangt!!!)
Nogmaals bedankt voor de tips om de fan op 5v/7v te zetten... scheelt een hoop zeg!!!
Verwijderd
Moet je wel in een tochtig huis wonen natuurlijk
Verwijderd
hang 'em dan direct uit het raamOp zondag 30 juni 2002 18:48 schreef elguapo het volgende:
Of je zet de pc ergens op de tocht, geen fan meer nodig
Moet je wel in een tochtig huis wonen natuurlijk
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Probeer daar maar es kabelinternet te krijgenOp zondag 30 juni 2002 19:42 schreef Yonni het volgende:
ga dan meteen op de zuidpool wonen!
Uit de voeding komen 3 kleuren draadjes.
Op de gele staat 12v
Op de rode staat -5v
en de twee zwarte staat geen spanning, die moeten de spanning afvoeren ofzo. (
Geel + zwart = 12v
Geel + rood = 7v
rood + zwart = 5v
Voor deze voltages moet je de hierboven eerstgenoemde kleur op het rode draadje aansluiten dat uit je fan komt, en het hierboven als tweede genoemde kleur op de zwarte draad aansluiten.
En dat kan ik bevestigen, ik draai nu al een jaar 1 comp (extra diskspace) zonder vidkaartOp zondag 30 juni 2002 18:22 schreef SerialThrillaZ het volgende:
Voor de geinteresseerden: de PC loopt ook gewoon zonder VGA-kaart, echter start wel op met piepjes!