[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
gewoon naar de winkel gaan en zeggen dat de fanvan je koelblok niet goed was
Zeg niet dat het lukt mar je kunt het altijd proberen
De processor is ouder dan een jaar, had je kunnen lezen. Verder heb ik waterkoeling (heb uiteraard wel ergens een fan liggen, maar toch).Op zondag 30 juni 2002 16:24 schreef gfo het volgende:
gecondoleerd maareh je hebt wel iets geleerd
gewoon naar de winkel gaan en zeggen dat de fanvan je koelblok niet goed wasen dan zelf de fan ff snel laten doorbrande
Zeg niet dat het lukt mar je kunt het altijd proberen
Verder ga ik de boel hierom niet lopen flessen, maar het positief bekijken. Misschien is een XP 2200+ een leuke vervanging, kost me wel 299 euro dan
Maarja, het hoort erbij. Er had bij mij al veel meer mis kunnen gaan, als ik het vergelijk met anderen hier iig.
Dus helaas, maar er moet gewoon weer wat geld tegenaan. Ik wil toch echt vandeweek mijn peltier uit gaan testen
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Verwijderd
God bless my PC...
OC / CM - Begint eer ge Bezint

maak er maar dit van
Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
Verwijderd
Hoe heb je dat gedaan? ik heb het een keer geprobeerd met een 486, maar dat keramiek (oid) is KEIhard... kwam er niet doorheen... we hebben net een nieuwe metabo klopboor, ga het daar maar eens mee proberen...
Dan heb jee een 486 in 10 stukken.Op zondag 30 juni 2002 18:10 schreef schaapie het volgende:
[..]
Hoe heb je dat gedaan? ik heb het een keer geprobeerd met een 486, maar dat keramiek (oid) is KEIhard... kwam er niet doorheen... we hebben net een nieuwe metabo klopboor, ga het daar maar eens mee proberen...
jammer is dit ,echt jammer..
Volgende keer je cpu'tje er maar ff uitplukken als je +5 sap wilt hebben
hehehe cheer up ,ik heb hier een heel stappeltje stinkende athlonetjes liggen
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Ik heb hier ook nog een overleden 1800+ liggen, dure grap is dat
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Verwijderd
De maatschappij dat ben jij ofzow ?Op zondag 30 juni 2002 23:41 schreef stuartje het volgende:
Probeer er mee naar de winkel te gaan, als je geluk hebt lopen ze erin, anders pech, maar wat heb je te verliezen?
hoezo, amd wordt er toch beter vanOp zondag 30 juni 2002 23:43 schreef Devil het volgende:
[..]
De maatschappij dat ben jij ofzow ?
Ik vind het een beetje oplichterij om zelf een proc te slopen en dan garantie te claimen.Op maandag 01 juli 2002 00:01 schreef epsilon het volgende:
[..]
hoezo, amd wordt er toch beter van
Toch knap voor een CPU die pas sinds oktober 2001 bestaatOp zondag 30 juni 2002 16:20 schreef -=MOL=- het volgende:
Hmmmm, na ruim alnderhalf jaar martelen is het er nu van gekomen dat er een computer onderdeel kapot is gegaan, mijn trouwe XP 1800+ is overleden
Verwijderd
Dude met wc kan je de 2200+ wel halen. Ik haal met simpele luchtkoeling de 2000+ al.Op zondag 30 juni 2002 16:45 schreef NoStra het volgende:
Gewoon een 1600 of 1700+ AGOIA Y of AROIA Y halen...1900Mhz+ is heel makkelijk haalbaar met WC!
Mag de 1800+ rusten in vrede.
Gister avond bijna hetzelfde gehad bij een vriend. XP 1700 alles erop. nog wat klooien met jumpers van de harde schijf enzo... XP cd-rom erin, Formateren. Loopt hij bij 2% vast
ECS mobo dus de chipset voelen. Werd wel erg heet. Ik nog een keer voelen bij een nieuwe poging om XP erop te krijgen. komt m'n vinger tegen de heatsink was die bloedwarm.
Was hij vergeten het stekkertje van de cpufan terug te steken
Wij in het BIOS kijken staat hij op 86 graden
Ach ja, het leven is geen pepernoot zeg ik dan maar!!Op zondag 30 juni 2002 21:45 schreef Speedy-J het volgende:
Gecondoleerd MOL
jammer is dit ,echt jammer..
Volgende keer je cpu'tje er maar ff uitplukken als je +5 sap wilt hebben
hehehe cheer up ,ik heb hier een heel stappeltje stinkende athlonetjes liggen
ThnxOp zondag 30 juni 2002 23:23 schreef DaBit het volgende:
Gecondoleerd!
Ik weet hoe het voelt.
Als je had gelezen... De cpu stuur ik niet terug, kan niet naar AMD ivm de unlock. En eynstein waar ik hem gekocht heb weet van waterkoeling en voltage mod, omdat ze daar ook iemand hebben met interesse in OC'en. Verder heb ik hem zelf gesloopt, heeft niks met garantie te maken.Op zondag 30 juni 2002 23:41 schreef stuartje het volgende:
Probeer er mee naar de winkel te gaan, als je geluk hebt lopen ze erin, anders pech, maar wat heb je te verliezen?
Ik zeg toch niet dat ik die cpu al anderhalf jaar martel. Ik zeg dat na 1,5 jaar martelen er nu eindelijk een pc onderdeel is gesneuveld. Verder was ik een van de eersten met een XP 1800+. Ik heb hem gekocht op de eerste dag dat ook mijn mobo in Nederland verkrijgbaar was, en dat was volgens mij voor oktober, maargoed kan ook oktober geweest zijn. Dus toch iets van 9 maanden ofzo.Op maandag 01 juli 2002 00:14 schreef Jake het volgende:
[..]
Toch knap voor een CPU die pas sinds oktober 2001 bestaat
Hij kost nu in de pricewatch 100 euro. Ik heb er 750 gulden voor betaald toendertijd, ter indaicatie dan maar.
Maargoed, ik ben opzoek naar een 1600+ of 1700+ met goede core. Kan ik die mishandelen met peltier enzo totdat ik upgrade naar een KT400 bordje met een 2500+ ofzo
Life goes on zullen we maar zeggen!
Verwijderd
Hoe dikwijls lappen fabrikanten het je zo dat iets wat niet je eigen fout is, je toch zelf moet betalen?Op maandag 01 juli 2002 00:06 schreef Devil het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje oplichterij om zelf een proc te slopen en dan garantie te claimen.
Dat zeg je dus wel...Op maandag 01 juli 2002 09:30 schreef -=MOL=- het volgende:
Ik zeg toch niet dat ik die cpu al anderhalf jaar martel.
Op zondag 30 juni 2002 16:27 schreef -=MOL=- het volgende:
De processor is ouder dan een jaar, had je kunnen lezen.
Was een foutje dan. Bijna een jaar.Op maandag 01 juli 2002 11:33 schreef Jake het volgende:
[..]
Dat zeg je dus wel...
[..]
Maargoed waar het om draait is dat hij kapot is en dat ik geen zin heb om voor jou de posts te edditen
Ja hoor, dat zal het zijn...Op maandag 01 juli 2002 12:04 schreef -=MOL=- het volgende:
Maargoed waar het om draait is dat hij kapot is en dat ik geen zin heb om voor jou de posts te edditen
Ga jij voor de offtopic award van het jaar ofzo??Op maandag 01 juli 2002 12:34 schreef Jake het volgende:
[..]
Ja hoor, dat zal het zijn...
Please weer ontopic mensen. Of sluit hem van mijn part, ik heb me gal gespuugd!
Ik ga niet voor de off-topic award. Ik zei alleen dat je CPU nog lang geen jaar kan zijn, terwijl jij 2 keer beweerde van wel (geef gewoon toe dat je zo blij was met je XP, dat je dacht dat je hem al ruim meer dan een jaar hebt
100% off-topic is dat niet eens, want dat betekent dat je nog garantie hebt. Dat je geen recht op garantie hebt (omdat het je eigen fout is), is een ander punt. Dat je niet gaat proberen garantie te krijgen pleit voor je, dat zou ook niet fair zijn (omdat je het zelf hebt gedaan).
100% correctOp maandag 01 juli 2002 13:44 schreef Jake het volgende:
Ik geloof niet dat er veel on-topic is te zeggen: You broke it, that's all folks.
Ik ga niet voor de off-topic award. Ik zei alleen dat je CPU nog lang geen jaar kan zijn, terwijl jij 2 keer beweerde van wel (geef gewoon toe dat je zo blij was met je XP, dat je dacht dat je hem al ruim meer dan een jaar hebt).
100% off-topic is dat niet eens, want dat betekent dat je nog garantie hebt. Dat je geen recht op garantie hebt (omdat het je eigen fout is), is een ander punt. Dat je niet gaat proberen garantie te krijgen pleit voor je, dat zou ook niet fair zijn (omdat je het zelf hebt gedaan).
bij mij was een keer me cpufan uitgevallen, mbm was vrolijk begonnen met piepen en me vader had toen mbm afgesloten en me pc aan laten staan (ik was er niet) toen ik thuiskwam brande ik me vingers aan die heatsink maar hij doet het nog steeds en hij is nu veel koeler.Op maandag 01 juli 2002 01:47 schreef GloriX het volgende:
[..]
Wij in het BIOS kijken staat hij op 86 graden, Het goede nieuws is wel dat hij nog leeft, maar het was ff spannend.
Verwijderd
Op zondag 30 juni 2002 16:24 schreef gfo het volgende:
gewoon naar de winkel gaan en zeggen dat de fanvan je koelblok niet goed wasen dan zelf de fan ff snel laten doorbrande
you fucked it up, you pay the price
Verwijderd
Na de 1e keer moest ik een uur w88 voor hij het weer deed, liep al een uur lang vast. M'n temp was ook 10C omhoog gegaan. Geen water in het blok dus. Blok was bloedheet.
Na de 2e keer liep mn temp niet meer op. Wou toevallig mn TV kaart eruit halen, brandde ik mijn hand aan het waterblok.
Gisteren bleek hij ook bloedjeheet te worden toen ik toevallig de kast open had. Maar de temps zijn weer als vanouds. Nouja, hij stond op 27C en ik brandde mijn hand weer aan het blok (was waarschijnlijk 127C, ik weet niet tot hoever MBM5 gaat).
Binnenkort komt alles toch in een andere kast met radiateur ipv bong koeler wat een hoop problemen oplost.
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Volgens mij moet jij maar weer terug naar luchtkoeling ofzoOp maandag 01 juli 2002 17:46 schreef CS-AlCoHoLiC het volgende:
Mijn AMD 1GHz @ 1,55GHz is gisteren ook al bijna voor de 3e keer overleden. Draaide een uurtje kazaa, Winamp, IE en nog wat progjes zonder koeling. De pomp had weer eens lucht aangezogen door een lek.
Na de 1e keer moest ik een uur w88 voor hij het weer deed, liep al een uur lang vast. M'n temp was ook 10C omhoog gegaan. Geen water in het blok dus. Blok was bloedheet.
Na de 2e keer liep mn temp niet meer op. Wou toevallig mn TV kaart eruit halen, brandde ik mijn hand aan het waterblok.
Gisteren bleek hij ook bloedjeheet te worden toen ik toevallig de kast open had. Maar de temps zijn weer als vanouds. Nouja, hij stond op 27C en ik brandde mijn hand weer aan het blok (was waarschijnlijk 127C, ik weet niet tot hoever MBM5 gaat).
Binnenkort komt alles toch in een andere kast met radiateur ipv bong koeler wat een hoop problemen oplost.
Hmmm, volgens mij geld voor jou hetzelfde....Op maandag 01 juli 2002 18:35 schreef jeuuron het volgende:
ik heb al een paar keer geluk gehad, maar over een tijdje gaat het bij mij ook fout
dat weet ik nu al.. ik ben ook al een paar keer de pomp vergeten
(CPU 112 graden) fan's op radiator uitgevallen, ook erg heeft
maar ik hoop dat mijn 1800 het nog een tijdje doet
Nofi verder, een foutje moet kunnen, maar dit.
Verwijderd
dat zijn dus 2 overleden XP procs op een dag
ik was ook met m'n waterkoelin gbezig en had m'n koelbokje niet goed genoeg aangeschroefd.... en op een gegeven moment d8 ik toeg van goh dat beeld zou nu aan moeten gaan... niet dus... ook overleden..
ik weet dus hoe het voelt. ik heb er nu weer een nieuwe in zitten (werk in een pc zaak heb een nieuwe kunne lenen) maarik zit nu wel met een spire er op. moet even bijkomen van dit verlies. zo rijk ben ik ook niet.
toch jammer, die AMD's zijn prima procjes alleen zonde dat ze geen termische bevijliging er in hebben zitten. zou een hoop dooie schelen.
Verwijderd
[off topic]Op maandag 01 juli 2002 01:47 schreef GloriX het volgende:
[..]
Dude met wc kan je de 2200+ wel halen. Ik haal met simpele luchtkoeling de 2000+ al.
Mag de 1800+ rusten in vrede.
Gister avond bijna hetzelfde gehad bij een vriend. XP 1700 alles erop. nog wat klooien met jumpers van de harde schijf enzo... XP cd-rom erin, Formateren. Loopt hij bij 2% vast![]()
![]()
. hmzz maf.
ECS mobo dus de chipset voelen. Werd wel erg heet. Ik nog een keer voelen bij een nieuwe poging om XP erop te krijgen. komt m'n vinger tegen de heatsink was die bloedwarm.
Wij in het BIOS kijken staat hij op 86 graden, Het goede nieuws is wel dat hij nog leeft, maar het was ff spannend.
athlons & xp's hebben een max. bedrijfstemperatuur van 90-95 graden, dus no stress als de cpu 86 graden wordt. Op het msi forum is een man die heeft een tb1400 al een kleine 4 maanden @ 115 graden draaien zonder problemen. De meeste problemen door instabiliteit komen door voltage problemen of het te heet worden van overgeklokte iks-pees of dondervogels
[/off topic]
Op zondag 30 juni 2002 16:27 schreef -=MOL=- het volgende:
[..]
De processor is ouder dan een jaar, had je kunnen lezen. Verder heb ik waterkoeling (heb uiteraard wel ergens een fan liggen, maar toch).
Je bent dus niet erg duidelijk, dus als er mensen een opmerking maken over de ouderdom van de cpu, zou ik toch maar niet te hard roepen.Op maandag 01 juli 2002 09:30 schreef -=MOL=- het volgende:
Ik zeg toch niet dat ik die cpu al anderhalf jaar martel. Ik zeg dat na 1,5 jaar martelen er nu eindelijk een pc onderdeel is gesneuveld. Verder was ik een van de eersten met een XP 1800+. Ik heb hem gekocht op de eerste dag dat ook mijn mobo in Nederland verkrijgbaar was, en dat was volgens mij voor oktober, maargoed kan ook oktober geweest zijn. Dus toch iets van 9 maanden ofzo.
Ik zou er nog langer over doorgaan, ik heb me fout erkend. CPU is bijna een jaar oud en eerlijk gezegd ben ik al langer dan 1,5 jaar bezig met martelen......Op dinsdag 02 juli 2002 08:36 schreef Fire69 het volgende:
[..]
[..]
Je bent dus niet erg duidelijk, dus als er mensen een opmerking maken over de ouderdom van de cpu, zou ik toch maar niet te hard roepen.