Toon posts:

gentoo probleem tijdens install i.v.m internet

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik @home en wil gentoo linux op mijn pc zetten.
De setup verloopt goed en als we op het punt zijn aangekomen in de install handleiding dat hij het netwerk moet gaan testen /sbin/ifconfig -a (waar je kan zien of het netwerk het doet als er up and runnning in de output staan) gaat het allemaal nog goed.
totdat ik bij punt 10 van de install handleiding kom (rsync)
ik moet dus de code : emerge rsync invoeren en krijg hier de volgende error

>>> Starting rsync [url="rsync://rsync.gentoo.org/gentoo-portage"]rsync://rsync.gentoo.org/gentoo-portage[/url] ....

rsync : getadrrinfo : rsync.gentoo.org 873 :
"temporary failure in name resolution"
Rsync error : error in socket Io (code10) at clientserver c (97)

ik heb om verbinding te maken met internet gekozen voor static ip en alles zelf invullen want met behulp van dhcpd krijg ik niet de gegevens van @home.

zelf denk ik dat het een beetje te maken heeft met de hostname die @home altijd nodig heeft (cc75...-?) maar weet niet hoe en waar ik een hostname kan invullen tijdens de instalatie.

alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
kick sry wil zo graag gentoo :P
kan echt niet wachten :S ....................

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 13:24

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Ik weet niet of het mogelijk is om dhcpcd te gebruiken? Mijn debian doos doet ook alleen maar @home dhcp als ik dhcpcd geïnstalleerd heb. Anders moet je even een router neerzetten en van daarachter installeren, dat werkt meestal perfect ;) (moet je wel zorgen dat je pasv. ftp gebruikt :+)

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:02

JJJ

Dat had ik ook, je DNS servers zijn brak.

Voor mij werkten de chello DNS wel, ips:
212.142.28.66
212.142.28.130

Je kan ook xs4all DNS proberen, maar daar had ik totaal geen geluk mee.. :/ IPs:
194.109.9.99
194.109.6.66

Gewoon in /etc/resolv.conf gooien als:
nameserver ip

Verwijderd

Topicstarter
het moet ook zonder router kunnen volgens mij dus gentoo users kunnen jullie me helpen?????????

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 17:22 schreef JJJ het volgende:
Dat had ik ook, je DNS servers zijn brak.

Voor mij werkten de chello DNS wel, ips:
212.142.28.66
212.142.28.130

Je kan ook xs4all DNS proberen, maar daar had ik totaal geen geluk mee.. :/ IPs:
194.109.9.99
194.109.6.66

Gewoon in /etc/resolv.conf gooien als:
nameserver ip
jij bent daar echt heel zeker van?

want in winxp gebruik ik ook gewoon de dns servers van @home helemaal geen problemen mee. ook static ip en alles zelf ingevuld

• Vampier
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

Ik sluit me aan dat de DNS servers van @home brak zijn. Ik gebruik ook de XS4all dns-en.

Verwijderd

Topicstarter
ok ga ik dat eens proberen ff andere dns servers opgeven thq alvast ik hoop dat hiermee me probleem wordt opgelost

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Je kunt natuurlijk even kijken of je probleem, het niet kunnen connecten naar een DNS-server of geen zinnig antwoord van die server krijgen, komt doordat:
- er iets mis is met die server
- je connectie gewoon down is

Dus, ping even een externe server, bijvoorbeeld Tweakers.net, op IP 213.239.154.21. Krijg je daar een reactie van?

Owja, nog iets, heb je een oude Gentoo-CD? I.v.m. capaciteitsproblemen zijn namelijk wat dingen binnen portage veranderd, lees er hier meer over.

P.S. Nelske, wat was jouw link hier zinvol :P

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op zondag 30 juni 2002 16:37 schreef gottem het volgende:
Ondanks dat ik hoop dat het je gelukt is (er is niets zo irritant als niet verder kunnen door obscure netwerk troubles), hoef je je topic écht niet binnen een half uur te kicken. Succes verder.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb andere dns servers ingevuld in resolv.conf maar ook dit werkt niet.
zijn er ook andere @home gebruikers die gentoo hebben?
en hoe hebben jullie internte aan de praat gekregen?

en moet er niet nog ergens een hostname worden ingevuld ?(waar kan dit?)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 17:51 schreef wzzrd het volgende:

[..]

Ondanks dat ik hoop dat het je gelukt is (er is niets zo irritant als niet verder kunnen door obscure netwerk troubles), hoef je je topic écht niet binnen een half uur te kicken. Succes verder.
ja je hebt wel gelijk... sorry nog een x dan
en idd nix zo irritant als vage fouten met je netwerk

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zondag 30 juni 2002 17:56 schreef gottem het volgende:
ik heb andere dns servers ingevuld in resolv.conf maar ook dit werkt niet.
Heb je nou al gekeken, of het aan je verbinding, of aan de DNS-servers ligt? Idem voor de Gentoo-versie...
en moet er niet nog ergens een hostname worden ingevuld ?(waar kan dit?)
Heb ik je in de vorige thread verteld. Al mag dat niets uitmaken.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
gentoo versie = nieuwste van vandaag :D
hoe kan ik de verbinding checken?
hoe moet ik pingen naar bijv www.tweakers.net?
ben nog een beetje een noob maar hoop dat met gentoo langzamer hand te kunnen veranderen

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zondag 30 juni 2002 18:16 schreef gottem het volgende:
gentoo versie = nieuwste van vandaag :D
hoe kan ik de verbinding checken?
hoe moet ik pingen naar bijv www.tweakers.net?
ben nog een beetje een noob maar hoop dat met gentoo langzamer hand te kunnen veranderen
Sorry, maar als je niet weet, dat je kunt checken of je verbinding in feite zonder DNS wel werkt, door naar een IP te pingen, dan mis je toch wat elementaire kennis, niet zozeer van Gentoo of Linux, maar gewoon van computers in het algemeen. Lees je eigenlijk de replies hierboven wel?

Maar goed, je typt dus 'ping {IP-adres}'.

Owja, er is helemaal geen nieuwe versie uitgekomen vandaag. Gebruik gewoon versie 1.2, en blijf ver weg van de GCC3.1-versies. Daarbij kun je namelijk tegen wat problemen aanlopen, die jij zeker weten niet kunt oplossen. No offence, maar gewoon een goede raad.

- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 18:23 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Sorry, maar als je niet weet, dat je kunt checken of je verbinding in feite zonder DNS wel werkt, door naar een IP te pingen, dan mis je toch wat elementaire kennis, niet zozeer van Gentoo of Linux, maar gewoon van computers in het algemeen. Lees je eigenlijk de replies hierboven wel?

Maar goed, je typt dus 'ping {IP-adres}'.

Owja, er is helemaal geen nieuwe versie uitgekomen vandaag. Gebruik gewoon versie 1.2, en blijf ver weg van de GCC3.1-versies. Daarbij kun je namelijk tegen wat problemen aanlopen, die jij zeker weten niet kunt oplossen. No offence, maar gewoon een goede raad.
ik weet wel dat je kunt pingen daar niet van wist alleen niet hoe het moest onder gentoo/linux.
ik heb versie 1.2
en bedankt alvast ik ga ff kijken of ik kan pingen.

Verwijderd

Topicstarter
geprobeerd te pingen maar dit gaat ook niet.
iemand nog een idee hoe dit probleem te verhelpen is?

Verwijderd

Gebruik gewoon dhcp of installeer een distro die je wel snapt.
Gentoo is niet voor mensen die geen verstand van Linux hebben en niet kunnen lezen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 18:58 schreef janjanjansen het volgende:
Gentoo is niet voor mensen die geen verstand van Linux hebben en niet kunnen lezen.
plz stfu als je nix nutigs te melden hebt en volgens mij ben jij degene die niet kan lezen anders wist je wel dat ik geen dhcp kon gebruiken.
ik heb volgens mij het probleem gevonden wat moet ik invullen bij broadcast? tot nu toe heb ik daar namelijk nix ingevuld i.v.m dat ik niet wist wat voor nr ik hier moest invullen.

nuttig ?
ip : 213.51.??.???
subnet 255.255.254.0
gateway 213.51.66.1

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 18:58 schreef janjanjansen het volgende:
DANK U !!

/me voelt zich ineens zwaar inteligent :)

Maar klik niet op me naam :D

Verwijderd

Topicstarter
help.... :'(

ik hoef toch niet een router te gaan gebruiken he... grrr waarom nou zo'n kleine k8t fout

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 30 juni 2002 16:37 schreef gottem het volgende:
Kicken na nog geen half uur is hier echt not done (en net doe je het weer, ondanks een opmerking van wzzrd).

Ik heb de indruk dat je de replies van mensen maar half leest. Lees ze nog eens goed, en probeer dan zelf. Als het niet lukt, lees, zoek en probeer.
Bijvoorbeeld: veel mensen hier zeggen dat je moet dhcp-en (ik ook), maar dat wil niet lukken bij jou. Typ dan in google eens in '@home linux dhcp nederland'. Het eerste resultaat is meteen een uitstekende (geschreven door iemand hier op GoT btw).

Heb wat meer geduld, lees beter en zoek en probeer zelf. Ook kan het geen kwaad iets duidelijker je probleem te omschrijven en uit te leggen wat je wilt.

Je moet nu eerst zelf maar het een en het ander proberen. Als het dan echt niet nog lukt, kun je hier nogmaals een topic openen, maar dan moet je op zijn minst je probleem wat duidelijker uitleggen en beter aangeven wat je al geprobeerd hebt, waarop het precies fout gaat, enz.

Lees btw ook [topic=319439/1/25] eens.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.