Hoe buffer stream te vergroten bij branden?

Pagina: 1
Acties:

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-08 06:41
Ik heb een Philips 8x4x32x brander, en een Aopen 52x speed.
On the fly cd-to-cd copy is no problem.
maar als ik van m'n hd af branden, dan krijg ik op 8 speed branden na verloop van tijd een buffer underrun.
ik zie doodleuk mijn buffer langzaam maar zeker leeglopen, en als het branden op ongeveer 25% is de buffer helemaal leeg.

Ik heb een 20 gig, 5400 rpm Mator Max Harde schijf. die hangt primary master, mijn brander hangt secundary master. op een duron 600 systeem (nog niet ge'OC'ed) en een Asus a7V Mobo.

anybody any idea?

instellingen veranderen enzo al gehad, no use.. :(

I want to live forever, so far.. so good.

Verwijderd

ik denk dat je hd te langzaam is
je moet volgens mij een 7200rpm hebben.
om die bufferunderrun op te lossen
5400rpm is te langzaam

Verwijderd

Da-Man, niet te dom lullen he !! :(

aan de harde schijf ligt het natuurlijk nooit, ik heb ook zoiets gehad met mijn Philips PC402RW, das een 4* brander, maar daar waren de probs mee bekend, kijk anders is op het Forum van Philips.

Verwijderd

ik had ook gezegd: ik DENK.
en daar zit de fout :)

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

Eerst ff domme vraag. DMA is toch wel aan he?
Wat betreft buffer enzo, download ff "cacheman", van tucows ofzo..

Enenh, zorg dat je genoeg ram in je bak hebt, en gooi ff dingen als virusscanner enzo uit.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:52

botoo

💀 too old to die young

Defragmenteren misschien, het kan bij een overvolle schijf voorkomen dat alle bitjes teveel verspreid zitten.
Als dat niet helptzie ik er verder ook geen oplossing in. Beide drives staan als master, zeg je, (zeker weten?) waar zit je 2e cd-rom aan? als die onder je writer hangt, vind ik het wel vreemd dat je wel van/naar cd drive kan schrijven zonder buffer underruns. Meestal krijg je problemen als je lezer en schrijver als master/slave op 1 kabel hebt zitten.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-08 06:41
Hey Botoo, ik neem wel ff contact met je op via ICQ, kun je me zo beetje verder helpen maybe.

I want to live forever, so far.. so good.

Pagina: 1