[Flash] Alpha fading -> export naar avi probs

Pagina: 1
Acties:

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 15:29
ik heb een klein filmpje gemaakt, en in dat filmpje heb ik heel simpel een symbol die ik laat wegfaden met een alpha effect zeg maar (eerste keyframe alpha color 100%, 100 frames motion tween en dan een laaste keyframe alpha color 0%).
Nu wou ik dit exporteren naar avi, compressie divx 4.12, smooth aan en compression aan, 32 bits /w alpha, maar als ik dan de ge-exporteerde avi afspeel zie ik dus niet de alpha fade.
Weet iemand wat hier aan de hand is en wat het probleem kan zijn?

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:15
Animaties in movie clips worden wel weergegeven maar animaties is movie objecten (weet ff de naam nie meer) spelen niet af.

Enigste optie: gewoon de motion in de movie clip laten afspelen.

|>

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Probeer de frames van je filmpje eens in de root te zetten. En exporteer het dan nog 's.

Waarschijnlijk exporteert flash nu alleen het eerste frame, en lijkt het daardoor dat ie de alpha-fade niet meeneemt.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• ravenger
Op zondag 30 juni 2002 17:33 schreef Scipionyx het volgende:
Probeer de frames van je filmpje eens in de root te zetten. En exporteer het dan nog 's.

Waarschijnlijk exporteert flash nu alleen het eerste frame, en lijkt het daardoor dat ie de alpha-fade niet meeneemt.
erm, ik snap nu niet echt helemaal waar je et over hebt, ik ben niet zo'n pro met flash. Frames van mijn filmpje in welke root zetten?

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Alles in een hoofd timeline zetten en geen andere movie clips met hun eigen timeline die doen het dan namenlijk niet als je het export naar avi.

• ravenger
ik heb alles in 1 timeline, allemaal heel simpel gedaan.
[edit]
Heb inmiddels de oplossing, het lag em erin dat de layer van de fade als mask stond, en daarom werd ie niet gepakt. Erg stom maar ok, van fouten leert men :)

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Post anders je .fla ff

:)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Pagina: 1