Toon posts:

Veel te lage 3dmark score!

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb et al een keer eerder ergens op het forum gezet,
maar het is nog steeds niet goed: 3dmark2001SE score.
Ik haal met duron 850, 640mb, ti4200 maar 4000 punten
in winXP prof, dit zouden er toch iets van 6000 moeten zijn.
29.42 detonator drivers heb ik geïnstalleerd, laatste VIA
drivers, HD geformatteerd, BIOS updates, maar het maakt
allemaal nix uit! Wat ik wel gek vind: als ik detonator 28.32 automatisch installeer dan krijg ik een foutmelding:

The software you are installing for this hardware had not passed windows logo testing to verify its compatibility with windowsXP

Daarom installeerde ik de 29.42 drivers maar handmatig, toen kreeg ik die foutmelding niet. Ook als ik de VIA 4 in 1 drivers installeer gaat alles goed, maar als ik in de VIA map kijk, die dan automatisch wordt aangemaakt, staat er nix in :? Is dat normaal?

Heeft iemand tips hoe ik me performance kan boosten??
Want ik weet et echt niet meer :'(

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:47

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Help! Mijn 3d mark score is laag man
Bij de resultbrowser van MadOnion.com kan je je 3d Marks vergelijken met die van andere gebruikers met een vergelijkbaar systeem en dan kan je zien of het wel echt te laag is.
Als ze te laag zijn moet je de volgende dingen doen :
-Installeer de Via 4-in-1 drivers als je een Via chipset hebt, zorg voor andere chipsets dat je (mocht dat nodig zijn) AGP drivers geinstalleerd hebt.
-Defragmenteer je harde schijf voor en na het installeren van 3d Mark
-Test het met meerdere drivers, de 22.80 schijnen voor nVidia kaarten snel te zijn
-Zorg dat vsync uitstaat, dit kan meestal in je drivers, lukt dat niet doe het dan met een tweakproggie (zie bovenaan ergens in deze FAQ voor tools)
-Ga wat lopen rotzooien met Tweakproggies om je score wat hoger te krijgen
Mocht dit nog niet lukken zou ik eerst wat andere benchmarkprogamma's gaan uitproberen voor je een topic opent, 3d Mark is namelijk niet heel erg betrouwbaar.
bron

En je doet niks fout, melding is normaal. Het is je AMD Duron die het gewoon niet bij kan houden denk ik :)

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:17

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

4000 is nog netjes hoor

ik haal met mijn WinXP prof, Athlon XP 1500 met me K7t266 pro 2 en me Viper 770 (:'()echt VEEL minder....!

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
het is je duron die in de 1e plaats de boel nekt...en dan je 640mb geheugen...is SDRAM ..die 2 nekken de score dus heel erg...

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:18

justifire

Shut up and squat !!

Die via drivers voegt dingen toe aan je registry, in die map staat waarschijnlijk alleen een via tekentje, waar je niks mee kan doen. Misschien is het eens tijd voor een nieuwe processor om je 3dmark wat omhoog te halen?? Vergelijk eens op de site van mad-onion wat scores zijn van anderen met jouw systeem specificaties. Al aan overklokken gedacht?

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:59

Ozzi

??

Op zondag 30 juni 2002 15:51 schreef Mysteryman het volgende:
4000 is nog netjes hoor

ik haal met mijn WinXP prof, Athlon XP 1500 met me K7t266 pro 2 en me Viper 770 (:'()echt VEEL minder....!
ja, vind je het gek met een viper v770 :P, die is nog ouder dan mijn kaart :P

geen

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

(jarig!)
Ik haal met mijn athlon TB 1200 en geforce 2 GTS nog geen 1000. Waar kan dat dan aan liggen?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 15:55 schreef alexandervisser het volgende:
Ik haal met mijn athlon TB 1200 en geforce 2 GTS nog geen 1000. Waar kan dat dan aan liggen?
VIA drivers erop zetten als je een VIA chipset hebt

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 15:48 schreef Ghettoman het volgende:
The software you are installing for this hardware had not passed windows logo testing to verify its compatibility with windowsXP
Dit wil niks meer zeggen dan dat Microsoft zijn OK niet heeft gegeven.

• We Are Borg

We Are Borg

Op zondag 30 juni 2002 15:55 schreef alexandervisser het volgende:
Met 32 mb ram :? en det. 00.02 :? Kom kom, info plz :)

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik haal ook maar 4100 zonder tweaken....

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik haal met mijn Asus 8440 Ti4400 bijna 10000 punten, dus moet een Ti4200 toch minimaal 8000 kunnen halen :?

Verwijderd

Topicstarter
ThX for replies!
Dat is snel :)
Ja, ik weet et, die Duron moet ik es upgraden, ga aan het einde van de vakantie een 2000+ kopen ofzo.
Maar die 640mb SDram is toch niet zo'n bottleneck?
Ik bedoel...'t is toch wel veel dacht ik zo :?
Maar ik win98SE haalde ik een score van 5600!!! :o
Alleen ik wil geen win98SE gebruiken, maar winxp :(
Dus, daaruit blijkt dat et gewoon wel een stuk hoger moet kunnen..ik ga es kijken waar ik Vsync uit kan zetten..en oja, hoe kan ik die AGP aparturesize (ofzo) veranderen?
Ik dacht dat dat ook nog uitmaakte..

• We Are Borg

We Are Borg

Op zondag 30 juni 2002 15:59 schreef Fairy het volgende:
Ik haal met mijn Asus 8440 Ti4400 bijna 10000 punten, dus moet een Ti4200 toch minimaal 8000 kunnen halen :?
Niet met een AMD Duron 800 :{

En die score van jou:
Processor(s) Amd Athlon Thunderbird 1400@1530 MHz

Ja, duh :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.