Toon posts:

Sparkle TI4200 en zwarte schermen in 3D

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
SparkleGF4TI4200(128MB)geinstalleerd en nu krijg ik na enige minuten spelen (Morrowind/TonyHawk3/MaxPayne etc.)een zwart scherm en helpt alleen resetten. Vorige kaart (GF2MX Leadtek)geen enkel probleem.

Heb al het grote TI 4200 topic doorgelezen en enige andere draadjes doorgenomen, alle suggesties geprobeerd maar weinig verbetering. Weet niet precies of vraag hier hoort of achter in TI4200 topic.

Systeem: AsusA7V, 256 MB, Duron1300, Sparkle TI4200,Enermax 300W,IBM Deskstar 40GB en Windows XP.

Volgende drivers/BIOS settings geprobeerd:
NVidia driver 2832/2942, VIA driver 4.37/4.38,
AGPmode 4x/2x, AGP drive strenght CE/EA, fast write enabled/disabled etc.

Wie kent probleem en weet oplossing ?

• STi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08-2024

STi

Dit is al een paar keer voorbij gekomen (onder andere bij mezelf). Ik weet nog steeds niet wat de preciese oorzaak was maar bij was het (volgens die gast bij alternate) een incompatibiliteitsprobleem met m'n moederboard. :(
Een andere sparkle ti4200 hielp ook niet, dus het lag niet aan de 4200.

* STi heeft er nu een Ti4400 in zitten en alle problemen verdwenen als sneeuw voor de zon :D

Maar als ik jou was zou ik eens teruggaan naar Alternate (ik neem aan dat je hem daar gekocht hebt)

<edit> Oh ja ik heb een Epox 8k3a mobo </edit>

Verwijderd

Topicstarter
Jop, contact opgenomen met Alternate. Combinatie zou moeten werken, maar ja.... Mag ding morgen omruilen en zie dan weer verder.

Verwijderd

Kun je ons op de hoogte houden over je Sparkle kaart?
Alternate is één van de weinige leveranciers van Sparkle die ik ken en die kaart van jou lijkt me qua prijs/prestatie zeer aan te raden.

Ik zit al een tijdje naar die kaart te kijken, want een GF4ti koop je niet snel voor 219 eur. Zeker niet met dvi+vga+vivo.

Verwijderd

Topicstarter
Bij omruilen (geen probleem) bleek er geen Sparkle meer op voorraad te zijn (stond wel in computer op groen). Besloten om de AOpen TI 4200 128MB te nemen (met bijbetaling). Na installatie geen enkel probleem. Alles loopt in 3D!

• STi

STi

Voor de geinteresseerden voor een Sparkle kaart:
Dit probleem is al vaker voorgekomen hier op GoT. Er zijn al zó'n 3 of vier mensen (waar ik van weet) met het zelfde probleem....

Verwijderd

THNX for the info :*

Ik ga me nu toch wel afvragen of goedkoop niet duurkoop is met die Sparkle kaart. Als Alternate niet eens weet welke moederboard goed samenwerkt met die videokaart, dan is er iets goed mis. Waarschijnlijk heeft Sparkle heel wat incompatibiliteit probleempjes.
Gelukkig kun je het eerst zelf testen en vervolgens ruilen. 't Is te proberen :P

Verwijderd

Ik had dus ook precies dezelfde problemen met de Sparkle GF4 Ti4200. Ik heb deze netjes geruild tegen een Asus; hier had ik geen problemen mee. Het lijkt er dus op dat het goed mis is met die Sparkle Ti4200 serie ;(

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15
Collega van mij had hetzelfde met zijn MSI 4200Ti. Voeding vervangen, probleem opgelost.

+5V viel naar +4.5 bij 3D, huppa, geen beeld meer! :)

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Same problem hier. Nieuwe voeding problem solved.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Volgens mij ben ik uiteindelijk maar blij dat ik heb gewacht op de volgende generatie kaartjes. Ik zie dat er ZO veel problemen mee zijn. :?

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 11:53 schreef Plague het volgende:
Volgens mij ben ik uiteindelijk maar blij dat ik heb gewacht op de volgende generatie kaartjes. Ik zie dat er ZO veel problemen mee zijn. :?
Dit valt reuze mee hoor. Denk je dat de volgende generatie kaarten minder stroom trekt?? |:( lijkt me toch niet helemaal het geval

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op woensdag 03 juli 2002 11:58 schreef XeNoBiTe het volgende:

[..]

Dit valt reuze mee hoor. Denk je dat de volgende generatie kaarten minder stroom trekt?? |:( lijkt me toch niet helemaal het geval
Het gaat hier toch echt om compatibaliteits problemen hoor, niet op stroom of wat dan ook ;) Dat er OOK problemen zijn met stroom, tja, mijn geforce 2 ultra zuigt denk ik even veel als die gef 4 TI4200 ;) En mijne werkt wel :P

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:15
Welke voeding had je en welke heb je der nu ingestopt?

• STi

STi

Het was bij mij ook geen stroom probleem hoor, echt incompatibiliteit. D'r zat namelijk net 2 maanden een 350W Enermax voeding in...

Verwijderd

Topicstarter
Enermax 300W voeding met Sparkle: problemen
Enermax 300W voeding met Aopen : geen problemen
Zelfde MB, zelfde drivers etc. Kan natuurlijk toeval zijn
maar zie niet in wat de voeding er nu mee te maken heeft.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

de dordste computer handel heeft ook sparkle kaarten zag ik toevallig
www.dch.nl d8 ik.

• STi

STi

Ze hebben d'r niet eens een merk bij gezet... |:(