Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 17:56

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een EPOC PDA'tje... nou heb ik een Ericsson telefoon en wil voor een redelijke prijs een PDA hebben. Ben naar de winkel geweest en ben de volgende PDA's tegengekomen:

- Oregon Scientific OSARIS 16mb - EPOC met CF-slot, touchscreen enz... 136,== bij Dixons / Kijkshop / etc... - Op zich volgens mij een prima handheld maar draaien daar de gewone S5 programma's op (bv van Tucows of CNET)?

- Ericsson MC218 - 16 mb Flash RAM - Technisch vrijwel gelijk aan Psion, maar met wat meer communicatieve software. 226 - Dixons, moet wel besteld worden (worden ze nog wel gemaakt??) Was mijn eerste keus, maar moet toch schipperen...

Iemand ervaringen met beide PDA's? Ik zou graag willen weten welke een goede aanschaf is.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 16:00

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik wil die Ericsson ook! Maar ik kon hem nergens meer vinden.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54260

Goed blijven zoeken mannen! V&D heeft nog wel een paar demootjes over denk ik.... Ga anders eens kijken op www.symbian.info. Dat is wel de place to be voor EPOC devices 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56410

Die Osaris zou ik persoonlijk niet nemen , ik werk zelf bij Dixons en ik krijg die dingen zo vaak terrug omdat ze of stuk zijn of andere vage kuren hebben (kan ook met de klant te maken hebben) maar het loopt echt de spuigaten uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Agree, ik heb er ook eens een paar uurtjes mee mogen spelen. Geen al te solide machine is die osaris. En nog even over die software: het draait allemaal heus wel. Maar ja, 99,9999999% van de epoc software is geschreven voor de S5(mx)/Ericsson MC 218, en die hebben een 640 x 240 scherm, de osaris heeft maar 320 x 200, met bovendien rechthoekige pixels ipv vierkante. Dus niet alleen valt de helft van je scherm af, wat je WEL ziet ziet er ook nog eens raar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Laatst online: 08-06 08:22
Heb zelf een MC218 en ben er zeer tevreden mee.

Bedenk echter wel dat Ericsson de ondersteuning heeft gestopt. Je kunt wel de software downloaden van de psion site (alhoewel psion ook gestopt is met het produceren van consumenten apparatuur).

Aan de andere kant: Het ding is niet al te duur. Kan veel (zelfs java programma's uitvoeren) en er is redelijk wat software voor te krijgen (Street planner/Route planner :P )
Batterijen gaan ook lang mee.

Mocht je nog interesse hebben in een goede planner kijk dan eens naar Mentor van Wulisoft. Ik kan niet meer zonder. Fantastisch programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-07 14:42
IK heb die Osaris dus ook al een tijdje en hij bevalt goed, de meeste software draait er gewoon op, en dan krijg ik gewoon scrolbalken aan de zijkant. Verder vind ik het ook een prima ding voor het geld. Wel jammer dat die resolutie een stukje lager is, maar als je gewoon de standaard aplicaties gebruikt is dat geen probleem. Ik ben er iig zeer blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:07

TdV

Ik had een mc218 maar het beeldsdchermkabeltje is stuk na anderhalf jaar en kan niet vervangen worden (veel voorkomend euvel), dus ik heb nu maar (goedkoop) een revo gehaald. Beide bevallen wel, epoc is een geweldig OS.

Die osaris moet je overigens niet nemen omdat de proc maar op 16Mhz ipv 32Mhz draait en dus 2 keer zo sloom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De MC218 draait zelfs niet op 32 maar op 36,864 Mhz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 19-07 17:56

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Dan wordt 't de MC218... maar waar kan ik die nog krijgen?? Op 't net is ie alleen 2ehands nog te krijgen...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Osaris = 18.432 MHz >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Ik zie hier net de Osaris in de kijkshopfolder staan, wel leuk is dat ie volgens de folder een heus blacklight heeft! 8-)

Ik ben dus op zoek naar een PDA met CompactFlash mogelijkheid, een toetsenbord (of aansluiting daarvoor) en zuinig met z'n batterijen. Liefst eentje die tegen een wat "intensief" gebruik is bestand.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Laatst online: 08-06 08:22
Op maandag 01 juli 2002 15:21 schreef Johnny64 het volgende:
Ik zi ehiernet de Osaris in d ekijkshopfolder staan, wel leuk is dat ie volgens de folder een heus blacklight heeft! 8-)

Ik ben dus op zoek naar een PDA met CompactFlash mogelijkheid, een toetsenbord (of aansluiting daarvoor) en zuinig met z'n batterijen. Liefst eentje die tegen een wat "intensief" gebruik is bestand.
De MC218 heeft ook een backlight (en CF, batterijen ed), maar is wel wat gevoelig voor vallen (kapot beeldscherm). Ik heb er daarom een stvige leren hoes van psion omheen gekocht; daar heeft ie al vele vallen heelhuids mee doorstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Op maandag 01 juli 2002 18:40 schreef -RenE- het volgende:

[..]

De MC218 heeft ook een backlight (en CF, batterijen ed), maar is wel wat gevoelig voor vallen (kapot beeldscherm). Ik heb er daarom een stvige leren hoes van psion omheen gekocht; daar heeft ie al vele vallen heelhuids mee doorstaan.
Maar geen BLACKlight! Dat is dus zo'n lamp waardoor wit fel oplicht in het donker... Is een domme spelfout in de folder van de kijkshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja die kijkshop gasten hebben nergens verstand van. Weleens een digicam gezocht op hun site? Nou dan. Maar qua stootvastheid, ik heb ook een tijdje zo'n leren hoes gebruikt, ben toch maar overgestapt naar een Palm-Tec hardcase. Geen seconde spijt van gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06:28

winnie

de poes...

Bij de MC218 zit standaard een dikke, nylon hoes. Die is al erg stevig. Kweenie hoe die door een valtest heen komt, maar stoten is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
Ook zit er op de osaris een CF mogelijkheid, heb vandaag mn geheugen opgeschroefd naar 64 MB erg handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar ja, een CF slot zit op de MC218 ook.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny

Johnny

Even een lichte kick.

Ik kan de Ericsson MC218 tweedehands voor 150 euro van iemand kopen. :) Ga hem zo ophalen (heb om 14:00 afgesproken).

Edit: Heb hem! Wat een geweldig ding zeg (voor dat geld). Typt veel beter dan ik had gedacht. Moest nog wel even een nieuwe lithium batterij kopen en een nieuwere versie van Psiwin downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:07

TdV

Veel plezier ermee ennuh, behandel hem voorzichtig. Vooral met open en dicht doen...
Pagina: 1