Toon posts:

[ASP] Link Checker

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar code van een asplinkchecker of iets dat er op lijkt .. Heeft iemand hier ervaring mee?

PS please niet met de discussie aankomen dat je dat met PERL of whatever zo goed kan, want daar vraag ik niet om ! :)

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Link naar bestandje op eigen site? Of gewoon ergens een linkje?

• KMK
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 11:16

KMK

wat is een linkchecker?

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

Verwijderd

wat is een linkchecker?

Een programma dat check of links goed zijn, waarbij goed is wat de gebruiker als goed definieert.

HTH

Verwijderd

Ik ben op zoek naar code van een asplinkchecker of iets dat er op lijkt. Please niet met de discussie aankomen dat je dat met PERL of whatever zo goed kan, want daar vraag ik niet om ! :)

Je vraagt om ASP is dus ook Perl: ASP is geen taal, anders had je VBScript of JScript moeten vragen. :)

Maar goed, het basis-idee is erg simpel:
1. haal ergens de te checken links vandaan
2. voor alle links: probeer de link
3. link werkt niet, dan naar lijstje met niet werkende links.

HTH

Verwijderd

Wat jammer is, is dat de standaard te gebruiken scripttalen voor ASP pagina's, VBScript en JScript, niet een funktie hebben om een URL te openen zoals PHP dat bijvoorbeeld heeft met fopen().

Je kan daarom de volgende dingen doen:
1) installeer ActivePerl en gebruik Perl als je scripttaal, daarin kun je wel een URL openen, danwel met wat eigen programmeerwerk, danwel met een LIB. Arien, jij weet vast wel welke lib dat ondersteunt.
2) gebruik een object die een URL voor je kan openen. Je hebt daarin twee keuzes:
a) maakt er zelf 1
b) gebruik IE als automation object

Succes :)
Pagina: 1