Toon posts:

JBuilder 7: Native Executable builder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, vind dit wel een leuke toevoeging van Borland, en het werkt ook wel ghoed, alleen ik krijg het niet voor mekaar om een execuitable te bouwen die plaatjes weergeeft!

Het zit dus als volgt, ik bouw zo'n executable met de wizard in JBuilder. Dat doet ie allemaal perfect! Als ik de exe dan aanklik (die in de project map staat) voert ie 'm netjes uit, met plaatjes en al!

Als ik nou de executable uit zijn project map haal, en bijvoorbeld op het bureaublad sleep, en er dan nog een op klik, voert ie 'm ook weer perfect uit, alleen ZONDER plaatjes! :?

Iemand een idee hoe dit kan, en hoe ik doet moet oplossen ?

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-09 21:38
Kn het zijn dat die .exe de plaatjes niet kan vinden omdat die ze in een bepaalde diretory (relatief ten opzichte van de .exe) zoekt?

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Verwijderd

Ik neem aan dat ergens in de source van je project die plaatjes worden ingeladen (vanaf je schijf of zo).

Als dit gecompileerd wordt, worden die plaatjes natuurlijk NIET meegecompileerd. De exe die hieruitkomt zal dus ook die plaatjes gaan inladen.

Als je die exe dan ergens anders neerzet, kan hij de plaatjes niet meer vinden...

voorbeeldje:
je exe staat in: c:\projects\project
je plaatjes staan in: c:\projects\project\pictures
in je source staat dan ergens: ".\\pictures\\picture.bmp"

als je nu de exe in d:\bla neer zet, wil hij d:\bla\pictures\picture.bmp gaan openen, maar die is er dus niet.

als er in je source die verwijzing absoluut aangegeven wordt (in de vorm van "c:\\projects\\project\\pictures\\picture.bmp") dan moet dit allemaal niet uitmaken, en wel werken (zolang die dir bereikbaar blijft)...

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 14:58 schreef vandijk het volgende:
Kn het zijn dat die .exe de plaatjes niet kan vinden omdat die ze in een bepaalde diretory (relatief ten opzichte van de .exe) zoekt?
Dat zou idd kunnen, maar denk dat dit onwaarschijnlij kis, en wel om de volgende reden:

Als je de wizard opent, kun je files toevoegen (ook calsses, maar goed), heb daar dus die plaatjes toegevoegt zodat ze in de exe zitten! Maar dan pakt ie ze nog nie! Lijkt me toch zo dat ie ze dan meo pakken, nie dan?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 15:00 schreef Jappie het volgende:
Ik neem aan dat ergens in de source van je project die plaatjes worden ingeladen (vanaf je schijf of zo).

Als dit gecompileerd wordt, worden die plaatjes natuurlijk NIET meegecompileerd. De exe die hieruitkomt zal dus ook die plaatjes gaan inladen.

Als je die exe dan ergens anders neerzet, kan hij de plaatjes niet meer vinden...

voorbeeldje:
je exe staat in: c:\projects\project
je plaatjes staan in: c:\projects\project\pictures
in je source staat dan ergens: ".\\pictures\\picture.bmp"

als je nu de exe in d:\bla neer zet, wil hij d:\bla\pictures\picture.bmp gaan openen, maar die is er dus niet.

als er in je source die verwijzing absoluut aangegeven wordt (in de vorm van "c:\\projects\\project\\pictures\\picture.bmp") dan moet dit allemaal niet uitmaken, en wel werken (zolang die dir bereikbaar blijft)...
hmm, ja zit wel iets in ja, maar wat heb je dan aan die exe ! Of kun je dit op een makkelijke manier oplossen ?

Verwijderd

Die exe (staat voor executable) wil dus zeggen dat je het op kan starten. Zo maak je dus een "programma". Deze exe heb je dus zoiezo nodig (onder windows-systemen)...

Voor die plaatjes:
Ik kan me voorstellen dat het uberhaubt niet kan. Zo"n exe staat dus vol met instructies, niet met data...

een oplossing kan zijn:
de exe samen met de plaatjes in een dir zetten, deze dir inzippen, en dan kan je het als 1 bestandje verspreiden...

Verwijderd

Topicstarter
[b]Op zondag 30 juni 2002 16:22 schreef Jappie het volgende:
een oplossing kan zijn:
de exe samen met de plaatjes in een dir zetten, deze dir inzippen, en dan kan je het als 1 bestandje verspreiden...
Ik denk dat je gelijk hebt hierin. En voor je oplossing, die werkt ja! Denk dat ik deze oplossing ga gebruiken, is goed genoeg! :)

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

waarschijnlijk moet je de images op dezelfde manier inladen als dat je dat bij een executable jar zou doen:

this.getClass.getResource() dus

Ik weet niet hoe je het nu doet?
Pagina: 1