Toon posts:

MS-6561 SiS745 doet niets!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren op de PCdump een Mobo gekocht bij Powerline Zoetemeer en wel een MSI 6561 met SiS745 chipset. Boeltje aangesloten en hij draaide. Echter na het weer uit zetten en weer aan .... niets .... muis dood. Voeding gecontroleerd OK, Proc (AMD XP1800) OK. Alleen voeding op mobo aangesloten (dus verder niets) niets. Start Switch gecontroleerd deze ook ok. Batterij vervangen ... .
Wat moet ik verder doen om te kunnen bepalen of Mobo echt defect is? Wie kan me adviseren

Verwijderd

Het lijkt me dat het bord kapot is.
Terugbrengen naar Powerline en ruilen voor een nieuwe.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
juiste schroefjes gebruikt?
Het is bellangrijk dat het mbord goed aarde maakt met de kast. dus de schroeven moeten er netjes recht opzitten.

Het kan ook nog aan je voeding liggen dat ie niet wil starten. zelf kon ik een ecs k7vza3 niet aansluiten op een bepaalde voeding. m'n msi 6309 had hier geen problemen mee.

powerswitch/reset goed op het mbord geprikt zitten?

anders is ie jammergenoeg kapot

Verwijderd

Topicstarter
Juiste schroefjes gebruikt en maakt goed aarde. PowerSwitch werkt ok (werkte ok) en ook reset.
Denk ook dan MOBO defect is. Heb ooit een ECS gehad met een SiS chipset. Had daar ook dezelfde soort problemen. Volgens mij is SiS gevoeliger dan KT. Ga maar weer voor de gewone KT266A of KT333.

Verwijderd

Waarom SIS de schuld hiervan geven!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04

Rival24

I'll Be Back

Op zondag 30 juni 2002 23:32 schreef Musty het volgende:
Waarom SIS de schuld hiervan geven!
Why not >:)

maaruh, als je vaker problemen hebt met een bepaald merk ben je vlugger geneigd om het niet meer te kopen...

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Het ziet er naar uit dat je een DOA heb gekregen ;(
Ken gebeuren en is zeker niet de schuld van de chipset ,zoals de bovengenoemde tweaker beweerd .

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Pagina: 1