[RAID] combinatie van HW en SW RAID ??

Pagina: 1
Acties:

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Stelling:

Kan ik doormiddel van het combineren van HW RAID(HPT370) en SW RAID (Win2K) performancewinst krijgen ??

Ik heb 4 HD van 40GB op een Highpoint 370 zitten zo'n onboard geval. (Abit KT7a RAID)
Ik heb hem nu zo geconfigueerd dat die 4 schijven zich in een RAID 0 configuratie zitten dus 4x40GB=160GB en de blocksize is 32KB

Ik wil het nu zo maken dat ik 2x 2x40GB krijg dus 2x RAID 0 arrays.. ook 32KB blocksize dus onder windows 2000 komen er twee fysieke schijven. 2x80GB die al sneller zijn vanwege de raid controller.

Deze schijven paritioneer ik met 1 boot partitie op een van beide en daar zet ik windows 2000 op. Als ik met de Disk Administrator van Windows 2000 nou een Dynamic Disk Raid Array maak zou er dan performance winst zijn..

Oke
De weetjes:
1. Met een raid array gemaakt onder Win2000 valt niet te booten, dus de bootpartitie heeft er geen profijt van.

2. Ik zou het kunnen proberen, maar ik kan de data die er op staat ff niet kwijt dus ff wachten tot er geld is en een nieuwe computer kopen.

Mijn vraag is dus: Denken jullie dat er performance winst is ???

Edit:
Het klinkt wel logisch wat je zeg, hoor Species5618, maar waarom niet ??

Ja ja ja Nee !!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:35

Rannasha

Does not compute.

Als ik het goed begrijp wil je dus 2 2*40 stripes via W2K nog een keer stripen :? Als dat al kan levert het je iig geen extra performance op boven een 4*40 stripe...

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

je wilt van 4*40GB (master/slave) op een raid controller naar 2*40GB op de raid controller (single master) en 2*40GB op je onboard IDE (ook als single master, dus elk een eigen kanaal) en vervolgens een software stripe eroverheen doen?

dit moet lukken.
Echter had je dan ook geen hardware-raid-controller nodig gehad.

wat ook kan: 2*40GB op raid-controller in RAID 0 (striping), dan partitioneren in 10GB/70GB, op de 10GB je OS + progs zetten, en de 70GB in een software-stripe met onboard harddisks (van 70GB elk???)

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
BBL the 2nd,

De bedoeling was dat ik het dus wel op 1 controller houd.
dus op die raid controller ..

maar wat jij zegt kan natuurlijk ook..
de eerste onboard controller erbij betrekken

FF een update het ziet er naar uit dat
ik de kans krijg om het uit te proberen er komt een machine vrij met ongeveer dezelfde specs

dit wordt een MSI met dual pIII 800 maar ook een RAID controller en een gewone onboard.

Ik plaats mijn bevindingen wel.

Voor nu bedankt voor de reacties,

Peter

Ja ja ja Nee !!