tweede display altijd trager?

Pagina: 1
Acties:

• ddofborg
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-02 09:52
Goedendag... ik draai al een tijdje twee monitoren...
mijn eerste kaart is een GeForce 32MB en mijn tweede kaart een S3 Virge 3D 4MB...

tweede display is grafisch een stuk trager, maar ik denk niet dat het door de S3 kaartje komt. Want ik heb vroeger dat kaartje als primary gedraait (5 jaar geleden ofzo), maar toen was die niet zo traag naar mijn idee...

volgens mij komt dit omdat die aan mijn PCI slot hangt als tweede kaart...

klopt dit, of zou het in snelheid niets uit moeten maken?

• ddofborg
ow grafisch bedoel ik gewoon 2D.. geen Q3 ofzo :):)...

Verwijderd

Volgens mij bedoelt hij dat de vga kaart trager is als secundaire adapter dan als je dezefde kaart als primaire adapter instelt.

• ddofborg
Op zondag 30 juni 2002 14:42 schreef nitraat het volgende:
Volgens mij bedoelt hij dat de vga kaart trager is als secundaire adapter dan als je dezefde kaart als primaire adapter instelt.
ja, dat is ongeveer wat ik bedoelde... en is de combinatie PCI en AGP (deze als prim. displ.) snel te krijgen door b.v. een betere videokaart in je PCI te stoppen of is het altijd wel een veel trager dan Dual Head AGP kaartje...

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:17

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

het is vrij logisch dat je 2e beeldscherm trager is vanwege dat PCI gebeuren... ik heb er ook last van maar ja het is bij mij niet storend...

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Bij welk OS heb je dit probleem?

Zo'n S3 Virge DX/GX is normaal gesproken goed voor Windows 95 en Windows 98.
Windows XP heeft extra animaties e.d. , dat vraagt een stuk meer van de videokaart.

Als je de problemen onder Win9x hebt, dan ligt het dus aan de tweede kaart... blijkbaar is de 2e dan toch een stukje langzamer.

• ddofborg
Op zondag 30 juni 2002 15:47 schreef Mysteryman het volgende:
het is vrij logisch dat je 2e beeldscherm trager is vanwege dat PCI gebeuren... ik heb er ook last van maar ja het is bij mij niet storend...
nee, het is niet storend, maar ik was van plan om een betere videokaart te halen... maar als het niet aan de videokaart ligt, heeft het geen zin...

...misschien een keertje DualHead met TV-Out kopen... :P

• ddofborg
Op zondag 30 juni 2002 15:51 schreef speed24 het volgende:
Bij welk OS heb je dit probleem?

Zo'n S3 Virge DX/GX is normaal gesproken goed voor Windows 95 en Windows 98.
Windows XP heeft extra animaties e.d. , dat vraagt een stuk meer van de videokaart.

Als je de problemen onder Win9x hebt, dan ligt het dus aan de tweede kaart... blijkbaar is de 2e dan toch een stukje langzamer.
Het is Windows XP, maar zonder animaties :) Maar ik heb vaak dat ik SSH Client op die tweede monitor heb staan, en als logfiles erlangs vliegen, dan is het niet vooruit te branden... het gaat echt traag en systeem zit op 100% load... dus ik dacht ik koop een snellere kaart, maar ja... misschien maakt het niets uit...

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 14:40 schreef ddofborg het volgende:
ow grafisch bedoel ik gewoon 2D.. geen Q3 ofzo :):)...
Je kan je post editten met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif :)

• ddofborg
Op zondag 30 juni 2002 15:59 schreef Tweak-Metallica het volgende:

Je kan je post editten met [afbeelding] :)
ja ik weet het, maar je hebt gelijk... heb alleen automatisch op reply geklikt...

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op zondag 30 juni 2002 15:55 schreef ddofborg het volgende:

[..]

Het is Windows XP, maar zonder animaties :) Maar ik heb vaak dat ik SSH Client op die tweede monitor heb staan, en als logfiles erlangs vliegen, dan is het niet vooruit te branden... het gaat echt traag en systeem zit op 100% load... dus ik dacht ik koop een snellere kaart, maar ja... misschien maakt het niets uit...
Het zal denk ik wel schelen, maar of het nuttig is om daar € 50,- voor uit te geven?

Het is wel handig als je ook hoge resoluties ( > 1024x768x24bits ) wilt weergeven.
Ook is de 2D beeldkwaliteit van de S3 Virge nou niet echt fantastisch te noemen.

• ddofborg
Op zondag 30 juni 2002 18:55 schreef speed24 het volgende:

[..]

Het zal denk ik wel schelen, maar of het nuttig is om daar € 50,- voor uit te geven?

Het is wel handig als je ook hoge resoluties ( > 1024x768x24bits ) wilt weergeven.
Ook is de 2D beeldkwaliteit van de S3 Virge nou niet echt fantastisch te noemen.
nee... het is 104x768x24... op 15"... dus goed genoeg
Pagina: 1