Toon posts:

Problemen met cd en hd's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

De laatste tijd is het zo dat mijn pc een soort bingo met mij houd. Ik start de pc op en dan is het vaak zo dat hij of een cd niet vind of 1 van mijn hd's niet ziet. De kabels is nix mis mee want ik heb al vaak andere geprobeerd. Vaak is het ook zo dat als ik de mzzl heb dat hij met alle apparaten opstart dat hij in windows zelf na een minuut of 2 gewoon opeens weg valt. Dus dan ben ik opeens mijn brander kwijt ofzo, of als ik pech heb de schijf waar windows op draaid.

Ook is het vaak zo dat als ik aant browsen ben dat mijn pc wel eens een sec of 2 nix doet gewoon hangt! Maar als ik dan dus ff wacht dan gaat hij gewoon weer verder. Ik heb gelezen dat dit wel een met mijn geluidskaart te maken kon hebben maar ik ben toch bang dat dit met het eerst beschreven probleem te maken heeft. Ik heb de lagency patch al geprobeerd dat haalde nix uit.

please help!!! want een spellutje spelen is zo niet erg leuk.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:06

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Geef eens wat volledige specs, dus wat zit er voor zooi in je pc.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 18:25

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

En wat voor voeding heb je?

Lijkt mij dat die niet helemaal alles trekt.

Verwijderd

dit komt vaker voor, je hebt waarschijnlijk een via chipset, search daar maar eens op :).
Maar iig de specs.

Verwijderd

Topicstarter
sorry thuurlijk moet ik mijn specs posten

Abit kt7a raid (inderdaad via shitset)
Maxtor 40gb, 80gb (raid)
Philips cdrw 8x (ide)
atapi 40x cdrom (ide)
300watt voeding
standaard funprice kastje bigtower (die met wieltjes:P)
verder zit er in:
sb 1024 life player
hercules gf2 ti
2x netwerkkaartjes

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-08 12:22

Maf

Probleem klinkt bekend; bij mij "vergeet" het besturingssysteem ook weleens een hdd. Terwijl ie in de BIOS wel gevonden wordt.

Welk besturingssysteem gebruik je?

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

Verwijderd

Topicstarter
xp (eng)

Maar vaak vind de bios en de raid ook de drive niet.....

Verwijderd

waarschijnlijk is dit de oplossing:
gare voedingaansluitingen, verander die dus ff :)
Ik heb maar ff gesearched omdat jij het blijkbaar niet wilt :?

[topic=286356/1/50]

et voila ;)

Verwijderd

Topicstarter
he bedankt ik gaat t ff proberen hopen dat het helpt. Alleen dan zal het dus zo zijn dat de voeding van mijn 2hd's kut zijn en die van mijn brander ook??

strange....

en ff ter info ik heb wel gezocht alleen niet gevonden :'(

Verwijderd

probleem heb ik laatst ook gehad! harddisk begon bij mij te overlijden! hij verloor data en aan het eind kon ik niets meer! zelfs niet meer backuppen!

controleer je hdd!

en breng hem terug! mijn maxtor 60gb is 40 dagen gebruikt! :(

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 18:21 schreef alex21 het volgende:
probleem heb ik laatst ook gehad! harddisk begon bij mij te overlijden! hij verloor data en aan het eind kon ik niets meer! zelfs niet meer backuppen!

controleer je hdd!

en breng hem terug! mijn maxtor 60gb is 40 dagen gebruikt! :(
als je goed leest zie je dat het bij verschillende apparaten gebeurt, cd's en HDD's. Dus dat zal het wel niet zijn :).

Verwijderd

Topicstarter
het apparaat wat tegenwoordig het vaakst weg valt is de brander.

De rest heb ik soms last mee. Alhoewel mijn 80gb soms wel eens doet of hij ff opnieuw opstart.

vaag

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 22:52 schreef letalis het volgende:
he bedankt ik gaat t ff proberen hopen dat het helpt. Alleen dan zal het dus zo zijn dat de voeding van mijn 2hd's kut zijn en die van mijn brander ook??

strange....

en ff ter info ik heb wel gezocht alleen niet gevonden :'(
Niet de voeding van die apparaten, maar van je gehele computer... als die verkeerde spanningen geeft kan dat resulteren in vreemde dingen...
Pagina: 1