Gnome 2 al in FreeBSD ports collection?

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb net de meest recente ports collection gecvs't (4-STABLE) en ik zie dat Gnome 2 er al bij staat.

Is dit de definitieve Gnome 2 final? (dat zou wel erg snel zijn, bij KDE 3 duurde het een paar weken)

Hoe zit het met GTK/Gnome programma's? Bij de dependencies zie ik steeds GLib/GTK 1.2.10 staan. Als ik nu die Gnome 2 meuk installeer (waar GTK 2.x inzit), wordt dan automatisch GLib/GTK 2 gebruikt? Als er toch Gnome 1.4 libs nodig zijn, kunnen deze in vrede samenleven met Gnome 2.0 als ik dat installeer?

Ik heb de antwoorden op deze vragen niet echt terug kunnen vinden in de beschrijvingen en Makefiles van de ports-collection, dus vandaar dat ik het hier even vraag. Ik wil namelijk mijn pas nieuwe installatie een beetje probleem-vrij houden :)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:20
Glib, GTK, en Gnome 1.x zijn niet source en binary compatible met Glib, GTK en Gnome 2.x.

Een applicatie gebruikt dus of 1.x of 2.x en de libs horen dan ook vredig naast elkaar te leven.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Het meest bleeding edge is CURRENT, maar als het (een) productie machine(s) is / zijn, kun je daar beter afblijven :) Je hebt echter wel kans dat Gnome2 daar al wel in zit...

• Habbie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 13:40
Op zondag 30 juni 2002 14:36 schreef wzzrd het volgende:
Het meest bleeding edge is CURRENT, maar als het (een) productie machine(s) is / zijn, kun je daar beter afblijven :) Je hebt echter wel kans dat Gnome2 daar al wel in zit...
Hullo,

het draaien van STABLE of CURRENT heeft geen invloed op
welke versies van software je in de ports tegenkomt.

De volgende regel in je ports cvsupfile zorgt dat je altijd
de meest recente ports hebt:

*default release=cvs tag=.

Verder is FreshPorts, met altijd actuele informatie over de freebsd ports. Deze site werkt geheel automatisch en is dus altijd bij de tijd :)

-- Peter van Dijk

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-05 21:44

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op zondag 30 juni 2002 22:49 schreef Habbie het volgende:

[..]

Hullo,

het draaien van STABLE of CURRENT heeft geen invloed op
welke versies van software je in de ports tegenkomt.

De volgende regel in je ports cvsupfile zorgt dat je altijd
de meest recente ports hebt:

*default release=cvs tag=.

Verder is FreshPorts, met altijd actuele informatie over de freebsd ports. Deze site werkt geheel automatisch en is dus altijd bij de tijd :)
Ow ja. * wzzrd heeft een beetje zitten slapen toen hij dat postte :P