Ik heb in een database bijvoorbeeld 6 resultaten zitten.
Nu wil ik die over 2 rijtjes weergeven, als volgt:
|--1--|--2--|
|--3--|--4--|
|--5--|--6--|
|-----|-----|
|-----|-----|
dus er moeten altijd 5 rijen zijn, maakt niet uit hoeveel resultaten hij krijgt. (hij krijgt nooit meer dan 10 resultaten).
nu heb ik het volgende stukje code al bedacht, maar het werkt niet. Denk dat het probleem in de FOR loop zit..
het openen van de tabel etc in html staat hier boven, maar is niet nuttig om erbij te zetten lijkt mij.
zal even toelichten:
het aantal rijen dat hij zelf al vormt, is het aantal resultaten/2.
bij 3 resultaten vormt hij 2 rijen, dus moet naar boven afgerond worden.
aantal rijen dat er dus nog leeg bij moeten komen is 5 min het aantal rijen dat via resultaten wordt geleverd.
weten jullie hoe ik dit stukje code wel goed werkend kan krijgen?
Nu wil ik die over 2 rijtjes weergeven, als volgt:
|--1--|--2--|
|--3--|--4--|
|--5--|--6--|
|-----|-----|
|-----|-----|
dus er moeten altijd 5 rijen zijn, maakt niet uit hoeveel resultaten hij krijgt. (hij krijgt nooit meer dan 10 resultaten).
nu heb ik het volgende stukje code al bedacht, maar het werkt niet. Denk dat het probleem in de FOR loop zit..
het openen van de tabel etc in html staat hier boven, maar is niet nuttig om erbij te zetten lijkt mij.
PHP:
1
| <? $query = "SELECT * FROM Sub_Categorys WHERE Top_Id = '$Id'"; $result = mysql_query($query,$db); $aantal = mysql_num_rows($result); $rows = $aantal/2; $rows = round($rows); $add = 5-$rows; while ($Sub_Categorys = mysql_fetch_row($result)) { IF ($X=="") { echo "<tr>"; } echo "<td width='235'><a href='cat_display.php?Cmd=Sub&Id=$Sub_Categorys[1]'>$Sub_Categorys[2]</a></td>"; $X++; IF ($X=="2") { echo "</tr>"; $X=""; } } for ($add>0; $add=$add-1) { echo "<tr><td></td><td></td></tr>"; } echo "</table></center>"; }?> |
zal even toelichten:
het aantal rijen dat hij zelf al vormt, is het aantal resultaten/2.
bij 3 resultaten vormt hij 2 rijen, dus moet naar boven afgerond worden.
aantal rijen dat er dus nog leeg bij moeten komen is 5 min het aantal rijen dat via resultaten wordt geleverd.
weten jullie hoe ik dit stukje code wel goed werkend kan krijgen?
tjah..