pc instabiel na bios upgrade, iets kapot?

Pagina: 1
Acties:

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09-2025
OK... volgende situatie...
Soltek SL75Drv2
Geforce3 ti200
2*256mb ddr ram
athlonxp@ 1900+

Laatst heb ik geprobeerd een nieuwe bios voor m'n mobo te flashen (ik had K35, en nieuwe was iets van K41 oid?)... ging allemaal perfect.. het flashen dan... maar nadat ik gereset had wilde de pc niet meer opstarten. Dus ik stroom eraf, power weer aa, en wonder boven wonder starte die weer op... Maar het probleem van het niet willen resetten bleef. Ook was ik niet tevreden over de stabiliteit van m'n pc... GTA3 wilde niet eens meer opstarten (bleef hangen met een of ander misvormd scherm.. allemaal kleuren door elkaar , terwijl ik voor de bios upgrade nergens problemen mee had, GTA3 was zelfs nog NOOIT vastgelopen. Ook internet explorer had kuren, bij het openen van meer dan 2 venster kon je de klok erop gelijk zetten dat ik een foutmelding van ie kreeg, en dat m'n venster netjes voor me werd afgesloten...
OK... tot zover dat gedeelte...
Genoeg van deze bios upgrade... dus ik zet m'n oude bios er weer op, K35. Ik denken dat ik van al deze problemen verlost zou zijn... NIET DUS. Al de bovenstaande problemen bleven bestaan... Ik ten einde raad, want voor de bios update werkte alles dus naar behoren. Oja... al de bovenstaande problemen gelden onder windows 98, windows 2000 en winxp. Dus altijd instabiel, en het gaat vooral fout met internet explorer, onder windows xp heb ik zelfs een aantal keren een BSOD gehad. Ook trad bij windows 2000 het voorval op dat hij niet wilde opstarten als ik in het bios de ACPI functie UIT had staan (na lang proberen achter gekomen dat dat het probleem was). win2000 wilde dan namelijk niet eens meer opstarten... je kreeg net niet dat wittige scherm met win2k erop in beeld. dus vlak na dat voortgangsbalkje...
Verder heb ik de CMOS gecleared, maar dat hielp ook geen fuck.
Onder windows xp kreeg ik trouwens ook zo af en toe een foutmelding waarin stond dat m'n geforce 3 het probleem is. Maar daar heb ik toch niks mee gedaan? of is door die bios updrade m'n geforce3 kaartje verneukt?
Of zou m'n voeding op de een of andere manier verneukt kunnen zijn?
Als iemand nog ideeen heeft... graag... ben redelijk ten einde raad

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Dit klinkt idd zo vaag dat het 2 probleem-onderdelen zou kunnen betreffen...
Laad je altijd de DEFAULT-instellingen (BIOS clearen) VOOR en NA het flashen van je BIOS? Bij mijn ASUS-bordje wordt dat wel aangeraden...
Was je CPU OC'ed? Meteen terugklokken...
Persoonlijk denk ik niet dat het de voeding is... (Maar wie weet :o) Ut kan nooit kwaad om het te proberen.
Suc6 iig.

"It certainly appears so..."

• -MvZ-
Op zondag 30 juni 2002 13:33 schreef Snipisnap het volgende:
Dit klinkt idd zo vaag dat het 2 probleem-onderdelen zou kunnen betreffen...
Laad je altijd de DEFAULT-instellingen (BIOS clearen) VOOR en NA het flashen van je BIOS? Bij mijn ASUS-bordje wordt dat wel aangeraden...
Ja... en Nee.. alleen na de bios upgrade had ik de default waarden ingesteld... maar daarna ook nog eens de CMOS gecleared en weer default waardes ingesteld... dat helpt geen zak... maar ik ben nu dus ook weer terug naar m'n oude bios... dus ik kan niet bedenken wat er nu anders is waardoor die zo instabiel is dan voor het hele verhaal van de bios upgrade
Was je CPU OC'ed? Meteen terugklokken...
Persoonlijk denk ik niet dat het de voeding is... (Maar wie weet :o) Ut kan nooit kwaad om het te proberen.
Suc6 iig.
CPU was overclocked en is nog steeds overclocked... Staat nu niet anders dan voor het hele verhaal... ik heb heb wel geprobeerd weer op de normale snelheid te zetten, maar dat maakt niks uit... zelfde fouten...

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:29

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> PMG

• -MvZ-
FF zoeken :)
Heb net ff memtest86 gedraaid.... aantal keren zelfs...

De test vond zo'n 1000 fouten (op test5) als ik bijde reepjes (2*256mb) erin (slot 0 en 1) had zitten..
Als ik de reepjes afzonderlijk test, in welk slot dan ook... geeft memtest86 geen fouten (bij test5).. maar als ik de reepjes bijvoorbeeld in slot 1 en 2 stop dan geeft hij wel zo'n 60000 fouten aan !!...
En als ik het geheugen op 100mhz (ddr: 200mhz dus) zet dan geeft ie weer geen enkele fout.
Maar het geheugen is pc2100 ddr ram, dus dat zou toch geen probleem moeten leveren...
En de memory timings in het bios moeten volgens mij ook niet verkeerd staan als ik ze op default zet... dus ik snap er geen hol van...

Verwijderd

Move OH -> PMG
Move Zig?? All your base are belong to us!
Pagina: 1