Beste manier om een complete film te capturen?

Pagina: 1
Acties:

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik ben bezig met het capturen van een complete film van videoband (film duurt 65 minuten).

Nou heb ik NanDub gebruikt en direct naar DivX gecaptured (ongecomprimeerd wordt veel te groot, gaat niet passen).

Maar er zijn toch een aantal nadelen die ik tegenkwam:
- de kwaliteit blijft vrij laag ondands dat ik de bitrate op z'n hoogst instel. Uiteindelijke AVI file wordt ongeveer 450 MB en heeft duidelijk artifacts (beide High of Low Motion)
- Ik wil de film hierna nog bewerken (stukken afknippen, croppen, resizen) dus ik moet hem toch weer opnieuw encoden.
- Na ongeveer een half uur capturen krijg ik ineens enorm veel frameverlies, dus ik moet de film in 2 of 3 delen capturen en die later achter elkaar plakken (gaat wel, maar is veel werk).

Is er een makkelijkere manier om 65 minuten te capturen, en is er een ander programma of codec die ik kan gebruiken voor betere kwaliteit (misschien MPEG2)?

Ik heb her en der tussendoor weleens gelezen dat capturen in MPEG2 betere kwaliteit oplevert, maar ik heb geen idee hoe ik een MPEG2 codec in NanDub krijg of welk programma het anders kan capturen.

Uiteindelijk moet het alsnog een DivX worden.
De hardware is een Pinnacle PCTV Pro, AMD TB1400, 256 MB PC133, 7200 RPM IBM 60GXP

Ik heb de search al gebruikt maar ik vind nergens iets nuttigs/compleets alleen maar dat ik NanDub kan gebruiken, maar dat doe ik dus al.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:10
Probeer de HuffYUV codec eens, die comprimeert losless

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Koop Studio DC10+/DV ipv PCTV Pro, PCTV Pro is gemaakt voor TV-kijken, niet voor capturen. :P

Verwijderd

Capture met VirtualDub en Div-x 5.x

Audio op:
PCM 16 bit 44.1 Khz

Video op:
1300 Kb/s
Slow
Max quantizer op 6
Min quantizer op 2

Als je hiermee captured, moet je bijna wel goede kwaliteit halen.
Beoordeel de kwal;iteit wel op een redelijke kijkafstand. Je kijkt geen films op 30 cm van je beeldscherm.