Volume regelen,

Pagina: 1
Acties:

• Djeen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Hallo,

ik gebruik hier dikwijls een koptelefoon terwijl ik een spelletje speel,normaakl staat het volume van de pc helemaal open en regel ik de sterkte via de boksen,maar als ik dat eens vergeet te verstillen en ik steek m'n koptelefoon in verzeker ik u dat je hem dat niet op de oren wilt heb.
Aan mijn boksen zit er geen uitganng voor koptelefoon dus sluit ik hem altijd op m'n geluidskaart aan,bestaat er nu een schakeling ofzo ,waarmee ik het volume kan verstillen ,zonder het in windows te doen ?Hetzelfde als bij de boksen maar dan bij m'n koptelefoon.

(Lange uitleg sry.)

• M14
  • Laatst online: 31-07 12:11

M14

Op zondag 30 juni 2002 12:36 schreef Djeen het volgende:
Hallo,

ik gebruik hier dikwijls een koptelefoon terwijl ik een spelletje speel,normaakl staat het volume van de pc helemaal open en regel ik de sterkte via de boksen,maar als ik dat eens vergeet te verstillen en ik steek m'n koptelefoon in verzeker ik u dat je hem dat niet op de oren wilt heb.
Aan mijn boksen zit er geen uitganng voor koptelefoon dus sluit ik hem altijd op m'n geluidskaart aan,bestaat er nu een schakeling ofzo ,waarmee ik het volume kan verstillen ,zonder het in windows te doen ?Hetzelfde als bij de boksen maar dan bij m'n koptelefoon.

(Lange uitleg sry.)
Heel simpel ===> Je neemt 2 potmeters (500 ohm). Je zet er eentje tussen de kabel van het linkerkanaal, en eentje tussen de kabel van het rechterkanaal. En het werkt. Ik heb het namelijk zo eens uit een koptelefoon gesloopt.

linkerkanaal------potmeter-----speaker-----massa
rechterkanaal----potmeter-----speaker-----massa

(O ja, ga eens wat Nederlands leren. Dictee's oefenen enzow. Zal je heel wat spelfouten schelen)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Djeen
  • Laatst online: 16-12-2021
Thnx,ga ens kijken als ik dat hier ergen uit kan slopen ,anders ga ik erachter.

• VO-Zephyr
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-03-2024
je hebt ook dubbele potmeters hiervoor, 2 aansluitingen, en 1 staaf om aan t edraaien

maar op je SB kan je ook gewoon 2 psuh buttons monteren en daarmee t volume regelen, werkt wat handiger

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 13:29 schreef VO-Zephyr het volgende:
je hebt ook dubbele potmeters hiervoor, 2 aansluitingen, en 1 staaf om aan t edraaien

maar op je SB kan je ook gewoon 2 psuh buttons monteren en daarmee t volume regelen, werkt wat handiger
hoe?? bit-tech?

• M14

M14

Dit klopt, maar die zijn geloof k wel een stuk duurder.

Ik gebruik zelf de volumeregeling van mn toetsenbord. Veel makkelijker.
Hoe bedoel je dit? Heb namelijk ook een SB live 1024. Er zitten een aantal pinnetjes op (zonder dat er iets op zit)

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:12
kijk hier maar eens naar

http://www.bit-tech.net/article/54/

• M14

M14

Op zondag 30 juni 2002 16:14 schreef Helox-in-a-box het volgende:
kijk hier maar eens naar

http://www.bit-tech.net/article/54/
Op de site staat het heel duidelijk uitgelegd, maar mijn sb live behoort denk ik tot de 'value version'. De soldeerpuntjes zitten er wel, maar er zitten geen pinnetjes op (en ik ben ook niet van plan om er die op te solderen, want ik heb al volumeknoppen op mn toetsenbord). Maar wel leuk om te weten natuurlijk.

Pagina: 1