Toon posts:

[usb] usb-splitter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat dit? Of moet ik gelijk usb-hub aanschaffen om extra randapparatuur op aan te sluiten.

En stel dat ik een usb-hub moet aanschaffen welke moet ik dan kopen, er zit veel verschil in prijs...en lijkt mij dus ook in kwaliteit :?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:06

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Er is géén splitter, de bus trekt dat niet. Koop een hub die zelf de aparte gebruikers voed.

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 14:16
JAh dit bestaat zo kan je bijvoorbeeld je scanner en printer op 2 pc`s aansluiten. het apperaatje kost iets van €63 en het is van startech www.startech.nl

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

Verwijderd

koop een hub, lekker goedkoop en 4 poorts:

Safeway USB Hub 4 Poorts 24,-

http://www.tweakers.net/pricewatch/22247

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik betwijfel of ze d'r wel zijn. Ik vraag me af namenlijk of als je 2 dingen aan een USB poort hangt, en de ander ook nog eens gebruikt voor iets van een webcam je bus het wel trekt.

Bij een USB-Hub zit daarvoor altijd een adapter meegeleverd, voor extra stroomtoevoer want anders zou je USB-bus het niet trekken.

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 13:01 schreef Aikeleer het volgende:
Ik betwijfel of ze d'r wel zijn. Ik vraag me af namenlijk of als je 2 dingen aan een USB poort hangt, en de ander ook nog eens gebruikt voor iets van een webcam je bus het wel trekt.

Bij een USB-Hub zit daarvoor altijd een adapter meegeleverd, voor extra stroomtoevoer want anders zou je USB-bus het niet trekken.
bij 2 muizen of zo'n dildo met 16 mb (:+ ;)) zou dat in theorie niets uitmaken, maar bij zwaardere dingen zoals printers, scanners en webcams idd is dat een reden waardoor het ofwel niet bestaat, wat ik geloof, ofwel onzinnig is, wat ik vind. Dus koop lekker voor 25 euro een hub, daar heb je veel meer aan :).

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Er zijn ook wel hubs zonder voeding, kennis had laatst een van Trust gekocht voor een euro of 7. Niet duur, ook niet echt goed. Zat wel een spanningsvoorziening in, maar de adapter was optioneel |:(
Heeft ie gewoon een universele ingezet, draait als een tierelier :)

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op zondag 30 juni 2002 13:36 schreef _JGC_ het volgende:
Er zijn ook wel hubs zonder voeding, kennis had laatst een van Trust gekocht voor een euro of 7. Niet duur, ook niet echt goed. Zat wel een spanningsvoorziening in, maar de adapter was optioneel |:(
Heeft ie gewoon een universele ingezet, draait als een tierelier :)
Heb ik ook (paars ding toch?), gewoon 5v van mn ps/2 poort afgehaald blijft ie lekker compact :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 30 juni 2002 13:05 schreef ByMeSDy het volgende:

[..]

bij 2 muizen of zo'n dildo met 16 mb (:+ ;)) zou dat in theorie niets uitmaken, maar bij zwaardere dingen zoals printers, scanners en webcams idd is dat een reden waardoor het ofwel niet bestaat, wat ik geloof, ofwel onzinnig is, wat ik vind. Dus koop lekker voor 25 euro een hub, daar heb je veel meer aan :).
ligt ook aan je muis.
die van mijn trekken gewoon het max uit mijn USB poort (zijn dan ook opticals).
de printer vreet bij mij bijna niets, maar dat komt doordat deze ook via het stopcontact gevoed wordt.

Verwijderd

Er zijn dus wel USB- splitters zonder externe voeding. Ik heb er ook een. En ik heb er twee printers en een scanner aanhangen. Werkt perfect.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op zondag 30 juni 2002 13:40 schreef Gutteguttegut het volgende:

[..]

Heb ik ook (paars ding toch?), gewoon 5v van mn ps/2 poort afgehaald blijft ie lekker compact :)
Haha, die ist idd ja. Lekker simpele oplossing heb je gekozen :P

Verwijderd

Topicstarter
Thnx allemaal voor de reacties :)

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 23:07

Reley

Zoom Zoom

en bestaan er splitters in de omgekeerde vorm??
dus 1 printer voor 2 pc's??
daar ben ik naar op zoek nl.

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 10:13 schreef Reley het volgende:
en bestaan er splitters in de omgekeerde vorm??
dus 1 printer voor 2 pc's??
daar ben ik naar op zoek nl.
ja kan dmv een printerserver of 2 lpt -> 1 lpt poort :)

en anders delen via een andere pc via een netwerkje
Pagina: 1