ATX pin 7 functie

Pagina: 1
Acties:

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zou iemand mij kunnen vertellen wat pin 7 op desbetreffende foto doet ? http://www.skybed.be/atx.gif
PG Gry . Gry staat voor gray waarschijnlijk , maar die PG ?

:)

Verwijderd

Volgens mij is pin 7 de ground, en pin 8 pg Power Good.
Zie ook:
http://www.compute-aid.com/atxspec.html :)

• CrimInalA
  • Niet online
sorry mijn fout , ik bedoelde dus wel degelijk pin 8 .
wat is de functie van die Power Good juist ?

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 22:43
als je mobo van de voeding een powergood signaal krijgt gaat het boeltje aan.

als je PG met een draadje aan de massa/ground legt omzeil je dit en gaat het het boeltje aan zodra er 220 op de voeding staat

Reality beats fiction by far!

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 22:02
Op zondag 30 juni 2002 13:35 schreef E-MANs het volgende:
als je mobo van de voeding een powergood signaal krijgt gaat het boeltje aan.

als je PG met een draadje aan de massa/ground legt omzeil je dit en gaat het het boeltje aan zodra er 220 op de voeding staat
Volgens mij ben je in de war met de Power On dat is pin 14, de groene, hiermee zet je de voeding aan.
Powergood wordt gebruikt om te controleren of de voeding wel goed verbonden is, en de stekker bijvoorbeeld niet verkeerd om zit. Om dit te omzeilen moet je de powergood met de ground verbinden, vervolgens kan je de voeding aan doen door de Power On ook met de de ground te verbinden.

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 22:43
Op zondag 30 juni 2002 14:31 schreef Morty het volgende:

[..]

Volgens mij ben je in de war met de Power On dat is pin 14, de groene, hiermee zet je de voeding aan.
Powergood wordt gebruikt om te controleren of de voeding wel goed verbonden is, en de stekker bijvoorbeeld niet verkeerd om zit. Om dit te omzeilen moet je de powergood met de ground verbinden, vervolgens kan je de voeding aan doen door de Power On ook met de de ground te verbinden.
ach..... jij interpeteert me gewoon verkeert net zoals alle anderen :P :+

Reality beats fiction by far!

• CrimInalA
  • Niet online
en moet dat met dezelfde ground zijn of maakt het niet uit welke van de 7 grounds je kiest .

het probleem is namelijk het volgende : in mijn oude compaq P166 zat een compaq voeding in . Ik zeg 'zat' omdat ik die per ongeluk heb doen ontploffen of hoe noem je dat . pin 8 en 14 ontbreken in die atx stekker . er gaan wel 2 draden rechtstreeks van de print van de PSU naar het knopje om de pc aan te zetten . Pinnetjes op het mobo om psu in te schakelen vind ik niet .
Dus als ik nu een nieuwe atx psu koop , hoe zou ik dat dan regelen ? gewoon pin 13 en 14 naar een on/off schakelaartje leiden , net zoals je dat zou doen om psu in te schakelen zonder mobo , en daar de pc mee inschakelen ?

nog 1 vraagje : wat bepaalt het verschil tussen een on/off schakelaar gebruiken (constante kortsluiting) of een induwknopje dat maar even het cirquit kortsluit ..

• CrimInalA
  • Niet online
het zou leuk zijn als iemand me hier effe duidelikheid over zou kunnen geven .. ik wil men routertje terug leven inblazen *D :)

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 22:02
Welke van de grounds je pakt maakt niet uit.
Maar weet je wel zeker dat de rest van de aansluitingen klopt ? Zodat je niet 5 volt op je 3.3 voltslijn gaat zetten, want dan kan je je mobo waarschijnlijk weggooien. Als je zeker weet dat alle andere aansluitingen kloppen, kan je natuurlijk gewoon proberen pin 8&14 met een ground te verbinden en kijken of je computer opstart.

Verwijderd

misschien offtopic, maar ik heb een kickstart in m'n peecee gebouwd door precies die 2 te verbinden met een sleutelschakelaar van conrad. dit is best wel geinig om je voeding / wc-setup te testen zonder mobo :)
Pagina: 1