PC laten bouwen door bedrijf

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Ik ben aan het sparen voor een nieuwe pc op mijn kamer en wou die pc samen stellen uit losse onderdelen. Omdat ik zelf niet veel ervaring heb met een pc bouwen (weet wel hoe het moet maar ben bang dat ik de zooi afbreek) wil ik de pc inelkaar laten zetten door het computerbedrijf waar ik ALLE onderdelen koop. Heeft iemand dit eerder gedaan en wat is de meerprijs hiervan? Op www.europc.nl doen ze het voor 30 euro meer. Ik zat te denken om de onderdelen bij www.gistron.com te halen maar ik weet niet of hun dat doen.

Wil wie dit eerder heeft gedaan erbij zetten wat het koste en bij welk bedrijf?

Ik heb het alleen over de systeemkast en niet over monitor en boxen enzo.

Grolsch Royce!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Gistron doet dit ook gewoon.... meerprijs geen idee

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Als je een pconderdelen bij het bedrijf haalt kun je ze vaak gratis inelkaar laten zetten. Maar als je bij een bedrijf langs gaat met losse onderdelen moet je denk ik er voor betalen.

Of vraag je kameraden eens!

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Op zondag 30 juni 2002 12:30 schreef ScooBY_DoO het volgende:
Gistron doet dit ook gewoon.... meerprijs geen idee
Hoe weet jij dat dan?

Grolsch Royce!

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Je moet echt niet bang zijn dat je iets gaat breken ofzo hoor!
Gewoon zien dat je mobo goed zit en er kan weinig misgaan.
Als je niet zeker bent, zet je gewoon niet zo veel kracht en doe je het wat trager...

Just my 2 cents...

Als je 't écht niet zelf wilt doen kan je naar dat bedrijf gaan, en veel geld betalen voor iets wat in een half uurtje gedaan kan worden door elke n00b...

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Als je een complete pc koopt bij een bedrijf, zijn de assemblagekosten meestal gratis. Check de Shopsurvey voor leuke winkels bij jou in de buurt.

Anders moet je een kameraad hebben die het je uitlegt.

LinkedIn WoT Cash Converter

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Op zondag 30 juni 2002 12:36 schreef PcDealer het volgende:
Als je een complete pc koopt bij een bedrijf, zijn de assemblagekosten meestal gratis. Check de Shopsurvey voor leuke winkels bij jou in de buurt.

Anders moet je een kameraad hebben die het je uitlegt.
Zit wat in ja, maar als je een pc kiest uit losse onderdelen ben je VEEL goedkoper uit dan een kant en klare kopen, als die bedrijven dure kant en klare pc's leveren waarom zouden ze dan veel goedkoper een pc uit losse onderdelen bouwen???

Grolsch Royce!

Verwijderd

Tja, ik zou eerder een vriend zoeken die het ook kan. Leer je er zelf ook van. en scheelt je ook geld :) Bij EuroPC zou ik het niet doen. Ik heb zelf slechte ervaringen met hun. Als je naar Driebergen komt zet ik hem voor €15 in elkaar ;)
Je kan em beter bij een goed bedrijf (Gistron, Eynstein) kopen en em voor +/- €30 in elkaar laten zetten..

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Op zondag 30 juni 2002 12:42 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Tja, ik zou eerder een vriend zoeken die het ook kan. Leer je er zelf ook van. en scheelt je ook geld :) Bij EuroPC zou ik het niet doen. Ik heb zelf slechte ervaringen met hun. Als je naar Driebergen komt zet ik hem voor €15 in elkaar ;)
Je kan em beter bij een goed bedrijf (Gistron, Eynstein) kopen en em voor +/- €30 in elkaar laten zetten..
Doen die bedrijven dat dan ook?

Grolsch Royce!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
of je monteerd alles zelf en laat alleen de koeler er door een bedrijf opzetten :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij doet Informatique het ook wel.

En daar heb ik altijd het meeste vertrouwen in en duur zijn ze ook niet, volgens mij kan je daar wel alle onderdelen kopen.

Verwijderd

Ik heb vorige maand een Lian Li config in elkaar laten zetten met AMD Athlon 2100+ erin bij S-Service
hier online besteld&gemaild en die deden het gratis en zaten aantal enermax casefan bij voor nopes. :9

• Erik1
  • Niet online
Ik bouw hem wel voor je in elkaar :)

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Op zondag 30 juni 2002 13:03 schreef Erik1 het volgende:
Ik bouw hem wel voor je in elkaar :)
vast wel paddo, voor een meerprijsje ja, erik.

Grolsch Royce!

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 12:44 schreef SuperPaddo het volgende:

[..]

Doen die bedrijven dat dan ook?
Jep, bijna allemaal. Kijk maar eens in de shop bij die winkels. Je hebt dan vaak zo'n rijtje met productcategoriën, (hdd, CPU's, etc.) en daar staat vaak ook 'assemblage' bij. Dat is het in elkaar zetten :) Stuur ze anders een meeltje :)

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 13:06 schreef SuperPaddo het volgende:

[..]

vast wel paddo, voor een meerprijsje ja, erik.
Paddo check ur mail...
wauze nick trouwens :)

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:31

Honesty

kattenneus!

Volgens mij kost het in elkaar zetten van een compleet systeem altijd wel wat knakken(€35 o.i.d.) nadelig daar aan is ook dat je min of meer verplicht bent om alle producten bij die winkel aan te schaffen(waar ook een meerprijs aan hangt, want de een is goedkoop met geheugen de ander met hdd's etc etc) Het voordeel is wel dat als er iets niet werkt, ze het component meteen kunnen vervangen, wat veel zweet en gevloek bespaart. Aan de andere kant is het in elkaar zetten tegenwoordig ook geen sport meet dankzij de jumperless moederborden is alles goed aangegeven op het moederbord. Voor mijn gemoedsrust laat ik als ik een pc ergens koop hem ook liever in elkaar zetten maar samen met een vriend en een biertje erbij kan het ook gezellig zijn

Festina lente

• Packardhell
  • Laatst online: 16:14
Op zondag 30 juni 2002 12:46 schreef floduR het volgende:
Volgens mij doet Informatique het ook wel.

En daar heb ik altijd het meeste vertrouwen in en duur zijn ze ook niet, volgens mij kan je daar wel alle onderdelen kopen.
Jah en gratis. Maar tis natuurlijk leuker om het zelf te doen en er moet een eerste keer zijn natuurlijk.

Ik zelf ook deze pc die ik nu heb in elkaar laten zetten (Informatique), maar heb een maand geleden een nieuwe kast gekocht en zelf die zooi erin gezet (had wel wat ervaring met verschillende onderdelen plaatsen en verwijderen). En ik moet je zeggen, tis gewoon leuk om te doen. En ik doe het nu liever zelf.

Powered by KPN

Verwijderd

Ik heb mijn pc laten bouwen bij informatique en daar ben ik na 1,5 jaar nog steeds heel tevreden over!

Verwijderd

ik heb mijn PC laten bouwen bij: http://www.microdirect.nl/bouwpc/kiesmodel.asp
Je pakt het model dat je aanstaat en je verander er alles aan wat je wilt... heb ik ook gedaan. Op die manier is het 't zelfde als een losse lijst opgeven. Ik kan me niet herinneren dat ze wat voor het bouwen gerekend hebben. Ook hun service is prima. En, bij een vorige upgrade werd een moederbord geadviseerd waardoor bij een latere 2e upgrade het nog de moeite waard werd om te doen (PC is naar de kids)
De volgende keer bouw ik hem zelf, inmiddels genoeg ervaring.
(oude) Tip: ga eens wat met oudere PC's knutselen om van de planken koorts af te komen.

Verwijderd

zoals ik al poste bij S-Service deze plaats heb ik ook info voor complete systeem gevraagd ze zetten hem gratis inelkaar en krijg per post/email driver update autoamtisch voor mijn producten>

Maar nu 2 enermax 80mm fan en psu voor 1/2 prijs standaard deze maand bij nieuw config samenstellen nu vraag ik me af of :

mensen ervaring hebben met enermax fans of deze de temperatuur ech lager maken in kast ?
ken merk niet echt,ben ook nog beetje newbie

• ReseT
  • Niet online
Ik zou zeggen probeer het zelf eens, zo moeilijk is het niet. je doet er ervaring mee op. en als er problemen zijn, zijn er wel tweakers hier op het forum die je wel wilt helpen.

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

alternate doet heb ook gratis volgensmij

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 20:35

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik zou em gewoon zelf bouwen...

Sterker nog, ik heb het zelf gewoon gedaan, mooie manual erbij, wil prima dan..

Als je je cooler niet zelf erop wil zetten kun je dat desnoods voor een paar pleuro nog laten doen bij een pc zaakje in je buurt...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Op zondag 30 juni 2002 12:42 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Ik wil zelluf ook een pc tje bij hun in elkaar zetten, ik wil wel weten wat er allemaal niet goed aan hun is
( de shop serney was idd niet al te positief(maar het gaat elkel om een nieuw mobo + proc))

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Ok, speciaal voor jullie een handleiding:

1. Je gaat naar een LAN in de buurt..
2. Spreek iemand aan die druk bezig is het een en ander aan een PC te veranderen (harware-related)
3. Begin een gesprek:
-Hoi, ken ik jou niet ergens van?
-Hoi, wel cool hier he?
=Jazeker, wordt echt leuk
-Ik zie dat je wel wat verstand van hardware hebt.
=Dat heb je dan goed gezien
-Jaja, zeg heb je misschien zin om voor een paar euro's mij even te helpen met het inelkaar zetten van een PC
=Ja natuurlijk, w8 ff.
-Ok, kom maar langs zo. Ik zit bij tafel [xx]..
=Ok, tot zo
(Ervanuitgaande dat je je spullen naar een LAN hebt meegenomen)
4. Kijk goed hoe die lieve jongen dat doet, en bedank hem hartelijk en betaal hem een beetje.
5. Zet je PC aan.

Sim-pel

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 23:36 schreef Waterlelie het volgende:

[..]

Ik wil zelluf ook een pc tje bij hun in elkaar zetten, ik wil wel weten wat er allemaal niet goed aan hun is
( de shop serney was idd niet al te positief(maar het gaat elkel om een nieuw mobo + proc))
Het grootste probleem is dat ze gewoon _niks_ op voorraad hebben. Je besteld iets, zij wachten totdat nog 2 anderen hetzelfde hebben besteld, en kopen dan 3 van die dingen in bij de groothandel. Als je dus veel producten hebt duurt dat dus lang. (en echt lang, >2,5 week) De technische kennis valt ook een beetje tegen.. Voor grote leveringen zou ik het gewoon niet doen. Eén of twee dingetjes kan nog, maar meer niet..

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Op zondag 30 juni 2002 23:44 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Het grootste probleem is dat ze gewoon _niks_ op voorraad hebben. Je besteld iets, zij wachten totdat nog 2 anderen hetzelfde hebben besteld, en kopen dan 3 van die dingen in bij de groothandel. Als je dus veel producten hebt duurt dat dus lang. (en echt lang, >2,5 week) De technische kennis valt ook een beetje tegen.. Voor grote leveringen zou ik het gewoon niet doen. Eén of twee dingetjes kan nog, maar meer niet..
Ah, dus geen noeilijkheden mbt garantie enzo, dat zou wat minder zijn, :)

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
beetje tweaker doet / wil het toch juist zelf in elkaar prutsen?

en dan eventueel onder toeziend oog van een kenner?

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 23:48 schreef Waterlelie het volgende:

[..]

Ah, dus geen noeilijkheden mbt garantie enzo, dat zou wat minder zijn, :)
Ik heb pas 1 keer iets gehad bij hun. Dat was een monitor van Sampo. Volgens hun had ik 1 jaar on-site garantie, en moest ik daarvoor Sampo bellen. Ik gebeld, helemaal geen on-site, mocht em voor eigen rekening opsturen. Dan zouden ze em gratis voor me maken (ding was 4 maanden oud). Maar dus nog niks echt via hun gehad..

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Op zondag 30 juni 2002 23:51 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Ik heb pas 1 keer iets gehad bij hun. Dat was een monitor van Sampo. Volgens hun had ik 1 jaar on-site garantie, en moest ik daarvoor Sampo bellen. Ik gebeld, helemaal geen on-site, mocht em voor eigen rekening opsturen. Dan zouden ze em gratis voor me maken (ding was 4 maanden oud). Maar dus nog niks echt via hun gehad..
Mooi, Ik ga nadrukkelijk vragen watvoor garatie er op z'n troep zit (dit natuurlijk zwart op wit >:) )

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

gewoon LATEN doen tenzij je er verstand van heb. JE hardware is meer waard als 30€. Denk hieraan als je zelf gaat proberen.
Mocht je toch zelf gaan bouwen. LEES eerst alles eens door voordat je begint en overhaast niks.
vooral CPU kan GOED fout gaan bij te weining kennis door de koeler te monteren. Zijn hier echt wel veel mensen die hun core al beschadigd hebben. Mocht een bedrijf dit doen kan je ZE aansprakelijk stellen ERG PLUSPUNT voor 30€. ZE zijn ook vriendeljker als ze allles zelf gebouwd hebben. Als je alleen onderdelen koopt en alles zelf bouwt en er gaat iets fout krijg je meestal veel problemen/gezijk.

Bel gistron anders even of ze ook alles in elkaar willen zetten voor je. Gistron is cheap dat wel, maar ben er zelf niet zo 100% tevreden meer me na een RMA vandaar, maar dit is persoonlijk.
succes.

>Systeemspecs<

• tweakerbee
  • Laatst online: 17:23

tweakerbee

dus..?

Dat laatste is idd nog vrij belangrijk.

You can't have everything. Where would you put it?

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 13:35

dlmh

Lo-Fi

Of bestel bij Vobis een PC. Daar kan je ook kiezen welk mobo e.d. je wilt hebben!

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• janster
  • Laatst online: 26-06-2025
Check www.eynstein.nl eens, zij zetten de pc voor je in elkaar, en ze zijn niet duur.

Staat by the way ook een cursus met foto's op, over hoe je zelf een pc in elkaar moet zetten.

• OliverBB
Op maandag 01 juli 2002 00:01 schreef SerialThrillaZ het volgende:
Of bestel bij Vobis een PC. Daar kan je ook kiezen welk mobo e.d. je wilt hebben!
ik zou toch liever een pc bij een computerboer kopen!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:30

Pogostokje

* twiet *

Koop nooit een PC bij Vobis, Dixons, dat soort zaken. Dan ben je echt duur uit. :)

Zelf in elkaar zetten ... gewoon proberen. De eerste PC daar doe je een hele middag over. Maar later dan gaat het steeds sneller. Ik heb al diverse PC's van mezelf en anderen in elkaar gezet en als je er gewoon even rustig voor gaat zitten ben je in een uurtje klaar. Het voelt erg goed als je dan bedenkt hoeveel geld je hebt uitgespaard door losse onderdelen te kopen ipv een voorverpakte computer en het zelf in elkaar te zetten. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• OliverBB
het voordeel van losse onderdelen is ook dat je alle extra kabeltjes en software en beugeltjes etc. er bij hebt,
bij de pc handel houden ze dat achter en kun je het er eventueel nog wel bij kopen als het nodig is.!!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Op zondag 30 juni 2002 12:34 schreef SuperPaddo het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat dan?
Ben jij nou zo dom?
Ze verkopen toch systemen en er staan toch meerprijzen onder.
Dan kan je dus ook zelf een config samenstellen.
Er staan alleen geen prijzen van inbouwen bij.

Duh

Verwijderd

ik heb vaak samen met andere pcs laten inelkaar zetten je kan zo naar een bedrijf en een standaart pc kopen en wat je er zelf in wil hebben nomaal gesproken betaal je geen meer prijs omdat dat word verrekent in wat je koopt..

gewoon invormeren bij een bedrijf of merdere leg er aan wat je wil en wat het bedrijf wil en koop niet op afstand krijg je allen problemen mee als je pc kapot gaat

Verwijderd

zoek iemand in de buurt die computers kan bouwen (een vriend of collega). Als je naar een bedrijf gaat ben je vaak een stuk duurder uit en als je hem zelf bouwt weet je wat je in je kast hebt hangen en kan je je kast ook opmaken. Laat jij hem nou door een bedrijf inelkaar zetten dan vergaat de garantie als je je kast opent. (ze doen er een sticker op!)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voordeel van een pc laten bouwen door een winkel is dat alles goed zit.

Ik heb pas een pc besteld, in elkaar gezet, kom je er achter dat
* het geheugen verkeerd geleverd is
* raid controller op het moederbord brak is

Das toch knap klote & kost hoop tijd, terwijl ze bij een winkel alles zo kunnen regelen.

• WimB
  • Laatst online: 30-03-2024
Op maandag 01 juli 2002 18:18 schreef alex21 het volgende:
...(ze doen er een sticker op!)
Dat doen ze zeker niet allemaal

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Op maandag 01 juli 2002 18:25 schreef wwillem het volgende:
Voordeel van een pc laten bouwen door een winkel is dat alles goed zit.

Ik heb pas een pc besteld, in elkaar gezet, kom je er achter dat
* het geheugen verkeerd geleverd is
* raid controller op het moederbord brak is

Das toch knap klote & kost hoop tijd, ik
En daarom haal ik 'm ook zelf op, en niet zo ver uit de buurt, zodat als er wat is ik makkelijk even erheen kan rijden

Verwijderd

sommige online zaken weten wel alles goed te doen
en sommige net niet.

Verwijderd

ik heb mijn pc bij de pc shop op de hoek uitgezocht en naar mijn wensen laten bouwen mocht er zelfs bij zijn koste niks extra`s

• Waterlelie

Waterlelie

CHTH

Op maandag 01 juli 2002 18:41 schreef chefke het volgende:
ik heb mijn pc bij de pc shop op de hoek uitgezocht en naar mijn wensen laten bouwen mocht er zelfs bij zijn koste niks extra`s
Dat was nog in de goede oude tyd, gezien je sig :)

Pagina: 1