Toon posts:

Wat gebeurt er met automatisch onthouden passwords

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij talloze internetsites, forums, webbased mail enzovoorts kun je aanvinken om je wachtwoord, gebruikersnaam of andere gegevens te laten onthouden voor deze computer. Dit kan zelfs bij internetbankieren van de Postbank.

Echter ik vraag me oprecht af of dit safe is, en hoe dit werkt. Immers al deze gegevens worden mijns inziens ergens opgeborgen (gecodeerd bestandje of cookie op eigen PC?). Geen idee, maar indien een hacker of kwaadwillende gebruiker bij je harde schijf kan heeft ie in 1 klap al je privegegevens, inlognamen en noem maar op.

Of denk ik te paranoya?

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 12:24 schreef Bas25 het volgende:
Bij talloze internetsites, forums, webbased mail enzovoorts kun je aanvinken om je wachtwoord, gebruikersnaam of andere gegevens te laten onthouden voor deze computer. Dit kan zelfs bij internetbankieren van de Postbank.

Echter ik vraag me oprecht af of dit safe is, en hoe dit werkt. Immers al deze gegevens worden mijns inziens ergens opgeborgen (gecodeerd bestandje of cookie op eigen PC?). Geen idee, maar indien een hacker of kwaadwillende gebruiker bij je harde schijf kan heeft ie in 1 klap al je privegegevens, inlognamen en noem maar op.

Of denk ik te paranoya?
volgens mij denk je niet te paranoïa nee maar een hacker zal vlugger de website van een winkel of een bank hacken als ie er geld wil uitslaan want dan heeft ie ze onmiddellijk van verschillende personen
(en je moet maar zien dat je pc niet kan gehacked worden >:) )

Verwijderd

http://www.cookiecentral.com/faq/ Een onofficiele cookie FAQ. Hier staat de werking en al :)
Cookies cannot be used to "steal" information about you or your computer system. They can only be used to store information that you have provided at some point.
bron.