Toon posts:

[debian] insmod NVdriver probleem met headers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond mn main computer overgezet naar Debian vanaf Windows. Ik werk er nu mee. Ik wil graag de NVIDIA drivers installeren voor mn Gforce 2MX video kaart.

Alleereerst heb ik de tar.gz drivers gedownload vanaf de nvidia website en daarna de installatie instructies gevolgd.

/root/tmp/nvidia_kernel/make install:
(compileren gaat goed en dan gaat ie de modules installeren en dan):
code:
1
Unresolved symbols in /lib/modules/2.4.18-bf4.2/kernel/drivers/video/NVdriver

Ik weet ook waar het aan ligt het is een kleinigheidje maar ik ben nog te weinig thuis in Linux om iets zinnigs als oplossing te bedenken. Namelijk als ik intype:

insmod NVdriver (uit de handleiding gehaald) dan is de exacte melding:
code:
1
..nvdriver was compiled for 2.4.18 while this kernel is 2.4.18-bf4.2

Het zal toch niet waar zijn dat ik een andere kernel moet gaan compileren ? 2.4.18 of 2.4.18-bf4.2 is toch gelijk? Kan ik dit makkelijk oplossen. Nou ja ik compileer liever niet een nieuwe kernel voor zo'n kleingheidje.

(edit):Er schiet me iets te binnen. Ik heb de verkeerde kernel-headers in /usr/include gezet. Namelijk 2.4.18 i.p.v. 2.4.18-bf4.2/ Zou dat het probleem zijn ?

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar guys het is gelukt ! Damn ik ben blij..

Ik heb de andere kernel headers eroverheen gekopieerd, make clean, make install en het draait. Ik zit er nu mee te werken...

Ik heb nog wel een ander probleem met gnome. Als ik applicaties minimaliseer zijn ze helemaal weg.. Ze minimaliseren niet in de onderste taakbalk.

Er stonden wat rare schuifdingen in die balk die ik lelijk vond en heb verwijderd en nu heb ik dit probleem dus. Als iemand even simpel kan aangeven wat ik weer aan moet zetten dan TIA.

• phreggle
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Op zondag 30 juni 2002 11:20 schreef smasr het volgende:
Ik heb nog wel een ander probleem met gnome. Als ik applicaties minimaliseer zijn ze helemaal weg.. Ze minimaliseren niet in de onderste taakbalk.

Er stonden wat rare schuifdingen in die balk die ik lelijk vond en heb verwijderd en nu heb ik dit probleem dus. Als iemand even simpel kan aangeven wat ik weer aan moet zetten dan TIA.
Rechter muisknop op de onderste balk -> Add to panel -> Utility -> Window list en hij is weer terug. :)
Overigens komt een applicatie welke geminimaliseerd is ook weer terug met alt-tab, (ook als je geen Window list in je balk hebt staan).

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Voor de volgende keer de NVIDIA drivers zitten al in een deb
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
apt-cache search nvidia
nvclock - Allows you to overclock your nVidia card under GNU/Linux
nvclock-gtk - Allows you to overclock your nVidia card under GNU/Linux
nvclock-qt - Allows you to overclock your nVidia card under GNU/Linux
nvtv - tool to control the TV chips on NVidia cards under Linux
utah-glx - Hardware accelerated GLX module for XFree86
xserver-svga - X server for SVGA graphics cards
nvidia-glx-src - NVIDIA binary XFree86 4.x driver
nvidia-kernel-src - NVIDIA binary kernel module
nvidia-kernel-2.4.18 - NVIDIA binary kernel module for Linux 2.4.18
nvidia-glx - NVIDIA binary XFree86 4.x driver

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 11:25 schreef phreggle het volgende:

[..]

Rechter muisknop op de onderste balk -> Add to panel -> Utility -> Window list en hij is weer terug. :)
Overigens komt een applicatie welke geminimaliseerd is ook weer terug met alt-tab, (ook als je geen Window list in je balk hebt staan).
Helaas mis ik Add to Panel -> Utility... Nou ja maakt niet uit. Ik heb de window manager veranderd van icewm-gnome naar sawfish en zoals jij zegt werkt alt-tab dan ook. Ik houd het zo maar want ik vond die iconen in de balk toch al niet zo mooi. Alt-tabben lijkt me stukken beter.

Bedankt !

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 11:28 schreef rlensen het volgende:
Voor de volgende keer de NVIDIA drivers zitten al in een deb
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
apt-cache search nvidia
nvclock - Allows you to overclock your nVidia card under GNU/Linux
nvclock-gtk - Allows you to overclock your nVidia card under GNU/Linux
nvclock-qt - Allows you to overclock your nVidia card under GNU/Linux
nvtv - tool to control the TV chips on NVidia cards under Linux
utah-glx - Hardware accelerated GLX module for XFree86
xserver-svga - X server for SVGA graphics cards
nvidia-glx-src - NVIDIA binary XFree86 4.x driver
nvidia-kernel-src - NVIDIA binary kernel module
nvidia-kernel-2.4.18 - NVIDIA binary kernel module for Linux 2.4.18
nvidia-glx - NVIDIA binary XFree86 4.x driver
Ja dit wist ik maar ik heb er geen ervaring mee. Ik had voorheen, anderhalf jaar geleden ook al vanuit de source geinstalleerd en dat werkte hardstikke goed. Optimalised drivers voor Quake3 ook enzo terwijl ik dat van die .deb files nog niet zo zeker wist. Maar goed vandaar dat ik omdat ik er ietwat positieve ervaring mee heb dat ik liever vanuit de source ging installeren dan met e deb files. Ik denk trouwens dat ik die error nog wel had gekregen want ik had stomweg de foute headerfiles..

In ieder geval bedankt voor de tip ik probeer dat later misschien ooit nog eens. Voorlopipg ben ik erweer :) Nu nog ff de soundkaart aan de praat helpen dan kan ik vanavond een quake war spelen vanaf Linux ! Yihaa :;

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mooi he :)
Ik wil overigens even toevoegen dat die nVidia debs _geen_ nVidia kernel of nVidia GLX bevatten. Simpelweg scriptjes die het weer van hun site af downloaden en het wordt alsnog gecompiled. Werkt wel goed hoor, ik heb het hier ook, alle additional modules als i2c, lm_sensors, NVIDIA-kernel in aparte debjes gebakken.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1