Gisteravond mn main computer overgezet naar Debian vanaf Windows. Ik werk er nu mee. Ik wil graag de NVIDIA drivers installeren voor mn Gforce 2MX video kaart.
Alleereerst heb ik de tar.gz drivers gedownload vanaf de nvidia website en daarna de installatie instructies gevolgd.
/root/tmp/nvidia_kernel/make install:
(compileren gaat goed en dan gaat ie de modules installeren en dan):
Ik weet ook waar het aan ligt het is een kleinigheidje maar ik ben nog te weinig thuis in Linux om iets zinnigs als oplossing te bedenken. Namelijk als ik intype:
insmod NVdriver (uit de handleiding gehaald) dan is de exacte melding:
Het zal toch niet waar zijn dat ik een andere kernel moet gaan compileren ? 2.4.18 of 2.4.18-bf4.2 is toch gelijk? Kan ik dit makkelijk oplossen. Nou ja ik compileer liever niet een nieuwe kernel voor zo'n kleingheidje.
(edit):Er schiet me iets te binnen. Ik heb de verkeerde kernel-headers in /usr/include gezet. Namelijk 2.4.18 i.p.v. 2.4.18-bf4.2/ Zou dat het probleem zijn ?
Alleereerst heb ik de tar.gz drivers gedownload vanaf de nvidia website en daarna de installatie instructies gevolgd.
/root/tmp/nvidia_kernel/make install:
(compileren gaat goed en dan gaat ie de modules installeren en dan):
code:
1
| Unresolved symbols in /lib/modules/2.4.18-bf4.2/kernel/drivers/video/NVdriver |
Ik weet ook waar het aan ligt het is een kleinigheidje maar ik ben nog te weinig thuis in Linux om iets zinnigs als oplossing te bedenken. Namelijk als ik intype:
insmod NVdriver (uit de handleiding gehaald) dan is de exacte melding:
code:
1
| ..nvdriver was compiled for 2.4.18 while this kernel is 2.4.18-bf4.2 |
Het zal toch niet waar zijn dat ik een andere kernel moet gaan compileren ? 2.4.18 of 2.4.18-bf4.2 is toch gelijk? Kan ik dit makkelijk oplossen. Nou ja ik compileer liever niet een nieuwe kernel voor zo'n kleingheidje.
(edit):Er schiet me iets te binnen. Ik heb de verkeerde kernel-headers in /usr/include gezet. Namelijk 2.4.18 i.p.v. 2.4.18-bf4.2/ Zou dat het probleem zijn ?