Toon posts:

[debian] Kan KDE3 nou wel of niet via debs?

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Jongens,

Ik raak het zicht een beetje kwijt hoor. Hier en daar hoor ik mensen praten over dat ze Debian hebben met KDE, en ik krijg de indruk dat ze die dus via officiële (testing, dan wel unstable) debs hebben, maar ik kan nergens iets vinden? Nu ben ik bezig met het downloaden van de source, maarja, debs zijn toch makkelijker 8-)

En als het via debs kan, hoe moet dan mijn apt-lijst geconfigged staan?

Verwijderd

als ik het goed heb KON het wel.
maar nog niet "legaal".
dus dan heb je een zelfgemaakt *deb die iemand in elkaar heeft gezet.

Correct me if im wrong.
Nuff Said.

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Deze werken ideaal:
deb ftp://ftp.shoikan.org/pub/ debian/

Volgens mij met gcc 3.1 gecompileerd en geoptimaliseerd voor i686

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Verwijderd

werkt niet?

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 30 juni 2002 11:40 schreef SaSReCoiL het volgende:
werkt niet?
want?

Verwijderd

Hier werkt het prima. Als je trouwens ook gnome2 of XFree 4.2 moet je eens zoeken naar experiemental debian packages of even vragen op #debian-kde op irc.openprojects.org

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:30
Die debs van shoikan.org hebben QT 3.0.3 nodig die er ook bij staan, deze zijn gecompileerd met libpng2, omdat gnome apps die ook nodig hebben, dus is het voor mij makkelijker compileren (anders moet je voor KDE apps libpng installeren en als je gnome apps wilt compileren die zooi weer wegdoen voor libpng2). Probleempje met Debian Sid: QT 3.0.4 zit er nu in, en die is zoals je al kunt raden natuurlijk tegen libpng gecompileerd. Je moet dus de libqt3 en libqt3-mt debjes van ftp.shoikan.org downloaden, met dpkg -i installeren en met
code:
1
2
echo libqt3 hold | dpkg --set-selections
echo libqt3-mt hold | dpkg --set-selections

dat ding vastzetten zodat Sid niet weer gaat upgraden.

Verder is ie compleet gecompileerd voor Athlons, maar heb gisteren wel gezien dat het geen fluit uitmaakt, op een Pentium II draaien ze ook wel. Tis hooguit niet helemaal optimaal tov waar ie voor gecompileerd is.

Waar je rekening mee moet houden:
code:
1
apt-get remove --purge libarts kdelibs

voor je begint met het zetten van
code:
1
deb ftp://ftp.shoikan.org/pub/ debian/

in je /etc/apt/sources.list

als je alles klaar hebt, installeer je em simpelweg met
code:
1
2
apt-get update
apt-get install libarts1 kdelibs kdebase kdegames kdenetwork kdeadmin kdeutils kdepim

Waar je natuurlijk zelf je keuze mag maken in wat je wel meeneemt en niet, maar kdelibs en kdebase zijn gewoon vereist voor KDE 3.0.1 (als je ook nog de login manager wilt: apt-get install kdm)

• _JGC_
Op zondag 30 juni 2002 11:47 schreef XKB het volgende:
Hier werkt het prima. Als je trouwens ook gnome2 of XFree 4.2 moet je eens zoeken naar experiemental debian packages of even vragen op #debian-kde op irc.openprojects.org
XFree86 4.2.0 zou ik niet buiten de officiele debian prerelease packages om doen. Er waren destijds packages van iemand die gewoon de 4.1.0 buildscripts gebruikt had en daar alle patches uit had geflikkerd zodat 4.2.0 kon compileren. Ding was uitermate incompatible. Voor debian packages van XFree86 4.2.0:
http://people.debian.org/~branden

Verwijderd

Waarin wordt kde3 geinstalleerd met de debs van shoikan?

Verwijderd

De debs zijn van _JGC_, ik stel alleen de FTP doos beschikbaar :) Ik heb dus zelf effe geen idee. Ikke Slacker!

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 11:11 schreef SaSReCoiL het volgende:
maar nog niet "legaal".
Denk dat je dit bedoelde: er zijn geen officiele Debs. Het is wel legaal die inofficiele Debs te gebruiken natuurlijk :)

Ik heb gewoon dit in sources.list geadd:
deb http://kde3.geniussystems.net/debian ./

• _JGC_
Op donderdag 04 juli 2002 12:58 schreef iamluser het volgende:
Waarin wordt kde3 geinstalleerd met de debs van shoikan?
Gewoon in /usr, de normale lokatie waar debian het in wil. Geen geflikker met /opt of /usr/local.
Pagina: 1