Toon posts:

Thuisnetwerk maken tussen Windows-Apple

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo lezers en lezeressen.

Ik heb sinds kort een kabel aansluiting,met twee ip adressen.
Nu wil ik een netwerk verbinding maken tussen de twee computers die hier in huis staan.
op zich lijkt dat geen probleem als het twee windows machine's zijn.
maar een is een windows en de tweede is een Imac.
in windows ME kan ik gewoon een thuis netwerk maken.
op zich geen probleem.
maar bij de apple weet ik niet hoe ik dat moet doen kan mij iemand daar bij helpen .
met raad en evntuele software??

Groetjes Koets

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:38

Predator

Suffers from split brain

[forum=24] -> [forum=19]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

als je het "gratis" wilt doen zou je Linux op een kleine Pentium PC (P133/24 MB bijvoorbeeld) erbij kunnen zetten als router en dan Appletalk en Samba installeren. Dan kun je vanaf beide PC's op het netwerk terecht en uitwisselen. Die PC kan dan (altijd?) aan blijven staan en je hoeft dan de zwaardere andere PC's niet continu aan te laten staan.

Verwijderd

Wat wil je met het netwerk, is het alleen maar om internet te delen of ook nog file en printersharing?
Als het alleen om internet delen gaat zou ik me niet al te druk maken, ze ondersteunen allebei tcp/ip dus dat zou moeten werken. Indien je er niet uitkomt zou ik gaan denken aan een Draytec Vigor die het in ieder geval wel ondersteunt. Probeer gewoon niet te moeilijk te denken en doe het gewoon, dan kom je er vast en zeker wel uit!

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Wat heb je nu in huis?
Modem met UTP en een HUB?

Dan kun je het modem op de HUB aansluiten, en de twee computers aan de HUB. Kun je met alle twee internetten. Wil je slechts af en toe een file van de ene computer naar de andere hebben kun je het gewoon per @-mail sturen. Lijkt mij de goedkoopste oplossing.

Weet het niet zeker maar denk dat het wel werkt. :)

<edit> kijk hier envt. ff :)</edit>

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-03 19:50

GeBas

--

Als je aan file sharing wilt doen installeer dan op je appletje DoubleTalk zie: http://www.connectix.com/products/dt.html

en/of op je PCtje PCMacLan: http://www.pcmaclan.com/miramarweb.nsf/web/prod_nav_pcm_pcmproductsindex

Maar gaat het alleen om internet deling dan volstaat de standaard deling welke in windows zit. Dat begrijpt de apple wel, mits je hem via dchp een ip nummer toekent.

Mooiste oplossing is een routertje een draytek vigor 2200E i.c.m. double talk en pcmaclan. Zo heb ik het thuis ook.

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Op zondag 30 juni 2002 17:13 schreef GeBas het volgende:
Maar gaat het alleen om internet deling dan volstaat de standaard deling welke in windows zit. Dat begrijpt de apple wel, mits je hem via dchp een ip nummer toekent.

Mooiste oplossing is een routertje een draytek vigor 2200E i.c.m. double talk en pcmaclan. Zo heb ik het thuis ook.
Hallo, hij heeft twee IP-nummers van zijn ISP, waarom dan een router. :?
Als het alleen maar om internet gaat lijkt mijn oplossing de goedkoopst en het makkelijkste.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op zondag 30 juni 2002 17:16 schreef intro het volgende:

[..]

Hallo, hij heeft twee IP-nummers van zijn ISP, waarom dan een router. :?
Als het alleen maar om internet gaat lijkt mijn oplossing de goedkoopst en het makkelijkste.
ik zie echt niet dat je bijvoorbeeld ff een film overpompt per email, zeker met kabelinternet is dat niet echt snel! en dan heb ik het nog niet over je upload snelheid!
Daarbij is de mailbox bij de provider nooit echt erg groot!

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 20:46 schreef erkens het volgende:

[..]

ik zie echt niet dat je bijvoorbeeld ff een film overpompt per email, zeker met kabelinternet is dat niet echt snel! en dan heb ik het nog niet over je upload snelheid!
Waarom ga jij er vanuit dat hij data wilt overzetten??

Verwijderd

Groetjes Koets

Beste koets heel fijn je eerste post maar wij tweakers groeten niet! wij kennen elkaar teminste?? >:)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op zondag 30 juni 2002 21:20 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Waarom ga jij er vanuit dat hij data wilt overzetten??
waarom zou je anders een netwerk maken :?
Op zondag 30 juni 2002 21:34 schreef gotties het volgende:

Groetjes Koets

Beste koets heel fijn je eerste post maar wij tweakers groeten niet! wij kennen elkaar teminste?? >:)
Wat is dit voor een nutteloze post |:(

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:38

Predator

Suffers from split brain

Op zondag 30 juni 2002 21:34 schreef gotties het volgende:

Groetjes Koets

In de openingspost is dat geen ramp.
Verder heb je hier niet veel nuttigs te voegen :P

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05 07:30

cooper_s1

MINI&#039;s rule

Ik gebruik op het ogenblik win2k-server met file and printservices voor mac. Zo kun je makkelijk bestanden uitwisselen. Alleen is linux hier waarschijnlijk toch beter in en dan heb je veel minder overhead.
8-)

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Maar Koets wat wil je gaan doen met je netwerk. Wil je internetten, internetten en grote bestanden overpompen of iets anders? En wat mag het kosten?
Op zondag 30 juni 2002 20:46 schreef erkens het volgende:
[..]
Genoeg voor een paar plaatjes of een tekstbestand.
Op zondag 30 juni 2002 22:45 schreef erkens het volgende:

[..]
waarom zou je anders een netwerk maken :?
Om vanaf twee computers te kunnen internetten?
Op zondag 30 juni 2002 10:47 schreef Koets het volgende:
maar bij de apple weet ik niet hoe ik dat moet doen kan mij iemand daar bij helpen .
Je weet niet hoe je het IP-nummer enzo er in zet? Welk OS heb je? Kan je alleen helpen als je OS X hebt.

Verwijderd

Als je op beide machines een FTP server installeert kun je toch ook files delen met elkaar :?

Verwijderd

Ik heb in een ver verleden eens een verbinding moeten maken tussen een mac en een pc, maar zoals ik zei is dat al heel lang geleden.

Ik weet wel nog dat we toen een speciaal convertor dingetje gebruikt hebben en dan ging dat zonder enig probleem.
Misschien dat er hier iemand is die dit kent en je kan vertellen waar je dit kan halen.

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Op maandag 01 juli 2002 14:13 schreef neo.reloaded het volgende:
Ik heb in een ver verleden eens een verbinding moeten maken tussen een mac en een pc, maar zoals ik zei is dat al heel lang geleden.

Ik weet wel nog dat we toen een speciaal convertor dingetje gebruikt hebben en dan ging dat zonder enig probleem.
Misschien dat er hier iemand is die dit kent en je kan vertellen waar je dit kan halen.
Waar is dat goed voor? Hij wil een mini netwerk, gewoon UTP dus.

Ja hij kan gaan zitten knoeien met een Firewire of USB kabel, maar dat lijkt me in dit geval niet DE oplossing.

Pagina: 1