Af en toe valt Chello uit, en is ie met de Windows XP herstelfunctie ook niet meer werkend te krijgen. Ook het resetten van het modem (stekker d'r uit
) helpt dan niet. Na een tijdje (soms een dag, of een paar uur) werkt het ineens weer. Kennelijk heeft Windows XP moeite met het krijgen van een IP adres van de DHCP-server en omdat hij er geen krijgt 'verzint' hij maar iets. [zover was ik al] Maar, soms werkt het wel???
Netwerkkaart is nu USB, was eerst PCI maar dat wilde bij de installatie al niet werken, dus hebben die mannen d'r maar een USB-kabeltje aangehangen. Modem is toen ook vervangen geweest.
Toen Chello een keer werkte heb ik de gegevens 'statisch' gemaakt, dus IP, subnet enz. ingevuld. Dit werkte een paar dagen zonder fouten, maar toen het niet meer werkte en ik 'm op automatisch zette was het IP-adres veranderd! (Hij werkte op beide IP's dus...) Ik dacht dat ze beide begonnen met 69 maar dat weet ik niet zeker meer. De pc zit niet in een netwerk.
Wat kan het zijn? O ja, met ipconfig /release (vrijgeven dus) lukt ook niet.
Netwerkkaart is nu USB, was eerst PCI maar dat wilde bij de installatie al niet werken, dus hebben die mannen d'r maar een USB-kabeltje aangehangen. Modem is toen ook vervangen geweest.
Toen Chello een keer werkte heb ik de gegevens 'statisch' gemaakt, dus IP, subnet enz. ingevuld. Dit werkte een paar dagen zonder fouten, maar toen het niet meer werkte en ik 'm op automatisch zette was het IP-adres veranderd! (Hij werkte op beide IP's dus...) Ik dacht dat ze beide begonnen met 69 maar dat weet ik niet zeker meer. De pc zit niet in een netwerk.
Wat kan het zijn? O ja, met ipconfig /release (vrijgeven dus) lukt ook niet.
Nederlander in België