Ik zoek een spel met een goed verhaal om door de eerste 2 weken van de zomervakantie te komen. kunnen jullie me helpen? Ik had gedacht aan spiderman, maar had niet zo goede reacties erover gehoord...
Planescape: Torment, zonder twijfel 
Het is een RPG, van een jaar of 2 geleden ofzo, maar heeeeeel erg de moeite waard.
Het is een RPG, van een jaar of 2 geleden ofzo, maar heeeeeel erg de moeite waard.
There is no magic.
YepOp zondag 30 juni 2002 10:41 schreef The Will het volgende:
Neverwinter Nights, The Longest Journey, Blair witch 1,2,3 .
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Quake
Neh, voor een goed verhaal ga je volgens mij meer de kant van RPG op. Pak er miscchien eens een gamesblad bij en laat je informeren.
Songbird | She's a little violet in my mind Singing songs she loves to pass the time
Warcraft 3
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Verwijderd
Final Fantasy serie (hebben allemaal een goed verhaal)
Neverwinternights
Baldursgate 1 of 2
etc =)
Neverwinternights
Baldursgate 1 of 2
etc =)
Verwijderd
Ik kan het niet beter stellenOp zondag 30 juni 2002 11:08 schreef Mobie het volgende:
Voor een goed verhaal ga je volgens mij meer de kant van RPG op. Pak er miscchien eens een gamesblad bij en laat je informeren.
• Games met een verhaal: RPG;
• Ultieme RPGs: PlaneScape: Torment en NeverWinter Nights.
Dus: pak er eens een gamesmagazine bij
Hier nog één voor PlaneScape: Torment
Serious Sam
.
Nee, voor een echt goed meeslepend verhaal moet je bij de RPG's zijn... Vampire: the masquerade - redemption heeft wat mij betreft het meest meeslepenste(hoe schrijf je dit?
)verhaal OOIT in een spel.
Nee, voor een echt goed meeslepend verhaal moet je bij de RPG's zijn... Vampire: the masquerade - redemption heeft wat mij betreft het meest meeslepenste(hoe schrijf je dit?
Mwa, ben ik het niet helemaal mee eens, het heeft wel een leuk verhaal maar meeslepend, neu, Vampire heeft mij niet echt meegeslepen, ook mischien vanwege de moeilijkheids graad, ik ben wel ver gekomen maar het spel is (zonder patch) zo verschrikkelijk moeilijk, vanaf de eerste eindbaas alOp zondag 30 juni 2002 11:29 schreef JeanLucPicard het volgende:
Serious Sam.
Nee, voor een echt goed meeslepend verhaal moet je bij de RPG's zijn... Vampire: the masquerade - redemption heeft wat mij betreft het meest meeslepenste(hoe schrijf je dit?)verhaal OOIT in een spel.
Er is inderdaad maar 1 mogelijkheid:
Planescape: Torment
(Heeft ook nog 5 / 5 sterren gehaald bij Avault, en bij andere reviews ook gigantisch hoog, dus je kan je er geen buil aan vallen.)
Dit is het enige spel dat ik ken met een verhaal dat zich echt kan meten met een literair werk. Dus niet alleen een 'spannend' verhaal of zo, zoals Half-life, maar ook echt een thema ('schuld') dat in allerlei verschillende verhaallijnen wordt uitgewerkt.
Planescape: Torment
(Heeft ook nog 5 / 5 sterren gehaald bij Avault, en bij andere reviews ook gigantisch hoog, dus je kan je er geen buil aan vallen.)
Dit is het enige spel dat ik ken met een verhaal dat zich echt kan meten met een literair werk. Dus niet alleen een 'spannend' verhaal of zo, zoals Half-life, maar ook echt een thema ('schuld') dat in allerlei verschillende verhaallijnen wordt uitgewerkt.
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Vond hem maar simpelOp zondag 30 juni 2002 11:34 schreef White Dust het volgende:
[..]
Mwa, ben ik het niet helemaal mee eens, het heeft wel een leuk verhaal maar meeslepend, neu, Vampire heeft mij niet echt meegeslepen, ook mischien vanwege de moeilijkheids graad, ik ben wel ver gekomen maar het spel is (zonder patch) zo verschrikkelijk moeilijk, vanaf de eerste eindbaas al
Zeg nou zelf, dan moet het een goed verhaal zijn
Verwijderd
Eternal Darkness. Het schijnt een van de beste verhalen ooit in een videogame te hebben. Maar hij komt hier pas in october uit
.
Verwijderd
Leisure Suit Larry
Je bent een sukkel, je bent vrijgezel en je bent wanhopig op zoek naar sex...zijn er betere verhalen?
En uiteraard: PlaneScape Torment...als je het alleen over PC spellen hebt dan, en daar ga ik maar vanuit.
Je bent een sukkel, je bent vrijgezel en je bent wanhopig op zoek naar sex...zijn er betere verhalen?
En uiteraard: PlaneScape Torment...als je het alleen over PC spellen hebt dan, en daar ga ik maar vanuit.
NWN
Planescape torment
warcraft3
diablo2 (doe je geen 2 weken over btw
)
Soulreaver 1 + 2
best goeie verhalen in die games
...
Planescape torment
warcraft3
diablo2 (doe je geen 2 weken over btw
Soulreaver 1 + 2
best goeie verhalen in die games
Ja dies ook erg leuk... vooral omdat je 3 verschillende eindes hebtVampire: the masquerade - redemption heeft wat mij betreft het meest meeslepenste(hoe schrijf je dit? )verhaal OOIT in een spel.
het meest meeslependeOp zondag 30 juni 2002 11:29 schreef JeanLucPicard het volgende:
Serious Sam.
Nee, voor een echt goed meeslepend verhaal moet je bij de RPG's zijn... Vampire: the masquerade - redemption heeft wat mij betreft het meest meeslepenste(hoe schrijf je dit?)verhaal OOIT in een spel.
He who controls the Spice, controls the Universe.
Op zondag 30 juni 2002 12:00 schreef Soullie het volgende:
diablo2 (doe je geen 2 weken over btw)
Ik ben nu ff de demo van the I of the dragon aan het spelen, is ook wel leuk. Maar die rpgs, zijn die moeilijk? Ik speel niet echt veel rpgs maar ik hou wel van puzzels enzo. Ik hou niet van die rpgs met van die plaatsjes,en ze moeten ook niet superlelijk zijn. Met plaatjes bedoel ik dat je steeds moet klikken wat je wil doen en waar je wil gaan en als je ergens gaat komt er een ander plaatje.. Ik wil dus mooie en nieuwe rpgs, en die moeten het doen op een athlon 700 mhz, met een tnt2 kaart en 128 mb sdram..
En ik had gehoord dat Warcraft 3 een rpg functie erin had? Vertell daar es over en ook over die andere rpgs?
Trouwens, Wat doe je als je 13 uren achter elkaar gaat vliegen? Ikk denk aan een spel op een laptop, maar welke? Eentje die niet snel verveelt en ook een betje denkwerk vergt. Accu gaat wel max 3 uren mee...:(
En ik had gehoord dat Warcraft 3 een rpg functie erin had? Vertell daar es over en ook over die andere rpgs?
Trouwens, Wat doe je als je 13 uren achter elkaar gaat vliegen? Ikk denk aan een spel op een laptop, maar welke? Eentje die niet snel verveelt en ook een betje denkwerk vergt. Accu gaat wel max 3 uren mee...:(
Of meesleependste natuurlijk. 
Je hoeft niet per se de RPG kant op te gaan la is dat wel een van de genres met betere verhalen. Er zijn genoeg adventures met een goed verhaal (hoeft niet eens zo serieus, kijk maar naar de Monkey Island serie). Deus Ex (om het nou een RPG te noemen, nee) heeft een zeer sterk verhaal. PS:T nooit gespeeld.
Je hoeft niet per se de RPG kant op te gaan la is dat wel een van de genres met betere verhalen. Er zijn genoeg adventures met een goed verhaal (hoeft niet eens zo serieus, kijk maar naar de Monkey Island serie). Deus Ex (om het nou een RPG te noemen, nee) heeft een zeer sterk verhaal. PS:T nooit gespeeld.
Ehm, et enigste RPG wat in W3 zit zover ik weet is dat je bepaalde units hebt heroes genaamd die kunnen groeien en sterker worden. Niks roleplaying, character-advancement zit er een beetje in.En ik had gehoord dat Warcraft 3 een rpg functie erin had? Vertell daar es over en ook over die andere rpgs?
Tnx... twas nog vroegOp zondag 30 juni 2002 12:00 schreef MST_Morpheus het volgende:
[..]
het meest meeslepende
Ik vind the i of the dragon leuk, maar nniet geweldig.
info :
http://www.gamespot.nl/nieuws.cfm?id=2637&kind=pc#shot
info :
http://www.gamespot.nl/nieuws.cfm?id=2637&kind=pc#shot
Verwijderd
Outcast!!!!!!
Vet verhaal, iets gedateerde voxel engine, maar dat mag de pret niet drukken.
prachtspel
Vet verhaal, iets gedateerde voxel engine, maar dat mag de pret niet drukken.
prachtspel
Verwijderd
Voor een spel met een leuk verhaal.
Half-life
Metal gear solid
Max payne
zelda
leuk spel voor in het vliegtuig
command & conquer
red alert
Half-life
Metal gear solid
Max payne
zelda
command & conquer
red alert
blue forces:
je vrouw wordt vermoord, jij gaat de killer vinden..
net als police quest. maar dan wat mooier
je vrouw wordt vermoord, jij gaat de killer vinden..
net als police quest. maar dan wat mooier
Ken al die spellen al...Op zondag 30 juni 2002 12:18 schreef Cazzz het volgende:
Voor een spel met een leuk verhaal.
Half-life
Metal gear solid
Max payne
zelda
command & conquer
red alert
Trouwens, ik vond Jedi knight 2, jedi outcast een goed verhaal hebben en het speelde spoepel en lekker. Zoiets is ook cool..
WarCraft III
/edit
& Max Payne
/edit
& Max Payne
nou de filmpjes tussen de akts in zijn bijzonder goed... (van diablo2) en die vertellen eigenlijk ook 90% van het verhaal de rest is gewoon hakken en meppen en soms een quest van een npc oplossen... tis een erg leuk speltype... maar het rustigere meer puur rpg achtige van NWN bevalt me ook prima... die ga ik dan ook legaal halen... (speel ehm nu warez... dat heb ik met diablo2 eerst ook gedaan en toen alsnog gehaalt omdat het spel me zo prima beviel... zo zie je maar een kwaliteits spel verkoopt wel ondanks warez...)Op zondag 30 juni 2002 12:03 schreef White Dust het volgende:
[..]
als dat een beetje op de verhaallijn van D1 lijkt dan weet ik het niet
dungeon in, alles afslachten wat je tegen komt en de eindbaas verslaan
O, sh!t, nu heb ik het verhaal van D1 verklapt
![]()
> Deus Ex < 
Ik heb em al een paar keer uitgespeeld en ieder keer ontdek ik heel wat nieuws, het verhaal is zo goed dat er een film van wordt gemaakt.
Ik heb em al een paar keer uitgespeeld en ieder keer ontdek ik heel wat nieuws, het verhaal is zo goed dat er een film van wordt gemaakt.
Deus Ex idd
of anders System Shock 2, Homeworld, Anachronox,
meer kan ik ff niet bedenken
Op zondag 30 juni 2002 12:33 schreef FMS het volgende:
> Deus Ex <
Post es een paar pics van DEus EX en vertel over de wat voor een game het rpeies is..Ik zie alleen pics waar het heel donker is..Op zondag 30 juni 2002 12:36 schreef Mad_Cow het volgende:
Deus Ex idd
paratroopers
I served in a company of heroes.
Zelf een verhaal verzinnen met The Sims 
Nee, maar ik denk dat je idd echt eens bij de RPGs om de hoek moet kijken
Nee, maar ik denk dat je idd echt eens bij de RPGs om de hoek moet kijken
Verwijderd
Gothic, zeker weten zo'n beetje het beste verhaal dat ik ken uit games...
En anders Deus Ex natuurlijk
.
En anders Deus Ex natuurlijk
Verwijderd
Baldurs Gate 1
Planescape heb ik wel eens geprobeerd, maar is wat langdradig en ik ben er nooit erg in weten te komen.
Planescape heb ik wel eens geprobeerd, maar is wat langdradig en ik ben er nooit erg in weten te komen.
Deus EX ziet er niet zo gezellig uit...
Feeedom Forces, is dat wat? ik hoor over dit spel hier niks, is het zo slecht dan? De revieuws vanhet spel zijn zeer goed...
Feeedom Forces, is dat wat? ik hoor over dit spel hier niks, is het zo slecht dan? De revieuws vanhet spel zijn zeer goed...
ga Deus Ex niet afkraken, je hebt het nooit gespeelt en aan de hand van screenshots kun je deus ex niet beoordelen.
Ik kraak het niet af ofzo, het is niet mijn stijl spel, ik houd niet van dat donkere...Op zondag 30 juni 2002 14:05 schreef FMS het volgende:
ga Deus Ex niet afkraken, je hebt het nooit gespeelt en aan de hand van screenshots kun je deus ex niet beoordelen.
Trouwens, spiderman the movie doet het niet op m'n computer..:(
Op zondag 30 juni 2002 12:00 schreef Soullie het volgende:
diablo2 (doe je geen 2 weken over btw)
[...]
best goeie verhalen in die games...
Diablo 2 heeft een goed verhaal? Dan heeft de gemiddelde boeketreeksroman ook een goed verhaal.
Sterker nog, mijn woordenboek heeft meer verhaal dan Diablo 2, bij wijze van spreken.
Deus Ex is idd ook heel goed.
Deus Ex heeft het beste verhaal dat ik ooit ben tegengekomen.
En het spel ziet er goed uit.
En het spel ziet er goed uit.
deus ex is echt helemaal de shit, maar wel beetje oud intussen
TrehT.Gaat.Los met Intel Pentium2 350Mhz processor,incluis MMX technologhie met dotpich 2.4 gedeeld door interrupt negen is het nevenkwadratantregisterunit in het kwadraat. update ->Specs
Ik heb Unreal 1 nooit zelf gespeeld, maar die scheen ook wel een aardig sfeertje te hebben. Missschien heeft Unreal 2 dat ook.
Je nickname zegt het al
..::|VDW Pocketbike Racing Team|::..
Euh... blaat ?Op zondag 30 juni 2002 14:36 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
![]()
![]()
Diablo 2 heeft een goed verhaal? Dan heeft de gemiddelde boeketreeksroman ook een goed verhaal.
Sterker nog, mijn woordenboek heeft meer verhaal dan Diablo 2, bij wijze van spreken.
Deus Ex is idd ook heel goed.
het verhaal in de cut-scenes is enorm goed... als jij je woordenboek leuker vind ga je dat toch lekker lezen.
Beetje dom btw... diablo2 wel quoten en warcraft3 niet ... die verteld het verhaal ook hoofdzakelijk dmv cut-scenes... starcraft ook... en die heeft ook een dijk van een verhaal... beetje blaat opmerking imo dus...
Verwijderd
Grandia2
Final Fantasy serie
Planscape torment
Monkey island serie
Revenant
Technomage
The holy sword
Zelda serie (niet voor de pc helaas)
Neverwinter
GTA3
Blood Omen 2
Blood Omen 1
C&C Renegade
Final Fantasy serie
Planscape torment
Monkey island serie
Revenant
Technomage
The holy sword
Zelda serie (niet voor de pc helaas)
Neverwinter
GTA3
Blood Omen 2
Blood Omen 1
C&C Renegade
Hoe kan een verhaal waarin je geen (psychologisch uitgewerkte) character en geen morele dilemma's hebt goed zijn? Diablo2 heeft echt zo'n "sla het kwaad in elkaar, kijk daar is de eindbaas"-verhaaltje dat werkelijk niets met een goed verhaal te maken heeft.Op zondag 30 juni 2002 15:27 schreef Soullie het volgende:
Euh... blaat ?
het verhaal in de cut-scenes is enorm goed... als jij je woordenboek leuker vind ga je dat toch lekker lezen.
[Edit] Vertel mij anders eens wat het thema van Diablo2 is. Dat van Planescape: Torment is 'schuld', of, specifieker 'Kan je morele schuld vereffenen?'
Die heb ik niet gespeeld.Beetje dom btw... diablo2 wel quoten en warcraft3 niet
Verwijderd
Idd, GrandiaII is ook super verhaal. En de gfx zijn vrolijk en kleurrijk, maar op sommige momenten kan het hakken en slashen wel wat saai worden...
Edit: en anders ga je ook gewoon Neverwinter Nights spelen
.
Edit: en anders ga je ook gewoon Neverwinter Nights spelen
DEUS EX, een meesterlijk spel. ben je wel ff zout mee
[This space is for rent]
Freedom Force isOp zondag 30 juni 2002 13:43 schreef GTA3 het volgende:
Deus EX ziet er niet zo gezellig uit...
Btw wil je er meer over weten? Lees PCGameplay nummer 76
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
1 van de goede verhalen vond ik toch wel warcraft3.
Max Payne zit ook wel een uitgebreid verhaal in (wat ik constant geskipped heb).
Ik vond Metal Gear Solid ook een cool spel met een leuk verhaal.
Max Payne zit ook wel een uitgebreid verhaal in (wat ik constant geskipped heb).
Ik vond Metal Gear Solid ook een cool spel met een leuk verhaal.
Ik heb net Warcraft 3 uitgespeeld dat is zo vet 
Het verhaal is ook wel cool alleen de undead blijft sucky IMHO (naja daar moet je maar mee leven
)
Het verhaal is ook wel cool alleen de undead blijft sucky IMHO (naja daar moet je maar mee leven
In space no-one can hear you scream | http://www.google.com
een goeie adventure,
myst riven of exile
of firstperson shooter
startrek voyager eliteforce
myst riven of exile
of firstperson shooter
startrek voyager eliteforce
am i paranoid,do you think i am paranoid? you think i am paranoid dont you!
Verwijderd
Deus ex, dat is een spel met een verhaal.
Ik vind diablo 1 trouwens ook nog wel een goed verhaal hebben. Diablo2 is wat dat betreft idd minder. Wat dacht je van fallout1 en 2 en Baldurs gate?
Ik vind diablo 1 trouwens ook nog wel een goed verhaal hebben. Diablo2 is wat dat betreft idd minder. Wat dacht je van fallout1 en 2 en Baldurs gate?
Zoals ik altijd zeg : System shock 2 en max payne (natuurlijk ook halflife,maar dat is alweer ietje ouder)
He, nog iemand die System Shock 2 heeft gespeelt volgens mij zijn dat er maar heel weinig.
Zoals ik al heb gezegd, echt een heel gaaf spel. Een van de weinige spellen die echt angst over kunnen laten komen. K zat de hele tijd op t puntje van mn stoel
Zoals ik al heb gezegd, echt een heel gaaf spel. Een van de weinige spellen die echt angst over kunnen laten komen. K zat de hele tijd op t puntje van mn stoel
Ik vond de verhalen van Baldur's Gate en Baldur's Gate 2 eigenlijk een beetje tegen vallen, maar heel veel mensen waren dat met mij oneens.Op zondag 30 juni 2002 21:06 schreef Towelie het volgende:
Baldurs gate?
Hoe kan je nou in hemelsnaam zeggen dat Wc3 een GOED verhaal heeft? in vergelijking met PS:T of Baldurs gate is het "verhaal" niets
Sfeer, mja redelijk.Op zondag 30 juni 2002 15:18 schreef Rafe het volgende:
Ik heb Unreal 1 nooit zelf gespeeld, maar die scheen ook wel een aardig sfeertje te hebben. Missschien heeft Unreal 2 dat ook.
Verhaal, geen/slecht.
Euh ik heb PS torment ook van begin tot eind gespeeld en dat verhaal gaat idd erg diep... dit gaat er ook niet over of het ene verhaal beter is als het andere...Op zondag 30 juni 2002 18:13 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
Hoe kan een verhaal waarin je geen (psychologisch uitgewerkte) character en geen morele dilemma's hebt goed zijn? Diablo2 heeft echt zo'n "sla het kwaad in elkaar, kijk daar is de eindbaas"-verhaaltje dat werkelijk niets met een goed verhaal te maken heeft.
[Edit] Vertel mij anders eens wat het thema van Diablo2 is. Dat van Planescape: Torment is 'schuld', of, specifieker 'Kan je morele schuld vereffenen?'
[..]
Die heb ik niet gespeeld.
het verhaal van diablo gaat idd gewoon good vs evil (zoals behoorlijk wat games) maar omdat het niet enorm diep gaat wil niet zeggen dat het verhaal slecht is... bij PS torment kon je ook er voor kiezen om je morele schuld niet te vereffenen en je maatjes dood te laten en zelf onsterfelijk te worden....
Euh gozer lees... waar vergelijk ik ???Op zondag 30 juni 2002 21:57 schreef Allochtoon het volgende:
Hoe kan je nou in hemelsnaam zeggen dat Wc3 een GOED verhaal heeft? in vergelijking met PS:T of Baldurs gate is het "verhaal" niets
dat het ene verhaal beter of anders is maakt het andere verhaal niet slecht of zow...
LoTR was een goeie film dat maakt spiderman toch niet opeens een kut film ?...
kijk begrijp me niet verkeerd ik val niemand aan of zo maar ik vind het een beetje vaag dat als iets in jou mening niet diep genoeg gaat of dat jij dat soort spellen niet leuk vind dan is het niet automatisch zo dat het een slecht verhaal is...
ik vind het verhaal van Starcraft bv ook heel erg nice... ok misschien niet het soort spel wat de topic starter in gedachte had maar hij vroeg om goeie verhalen... en imo is dat het dus
Heb je dat niet al een keertje eerder gezegt?Op zondag 30 juni 2002 10:41 schreef The Will het volgende:
Lol SOullie, GOZER,
ik zeg toch helemaal niet dat ik WC3 een slecht verhaal heeft, IN VERGELIJKING vind ik het gewoon stuk minder, dus niet SLECHT.
ik zeg toch helemaal niet dat ik WC3 een slecht verhaal heeft, IN VERGELIJKING vind ik het gewoon stuk minder, dus niet SLECHT.
Nou je vergelijkt een rpg met een rts vind je het gek...Op zondag 30 juni 2002 22:43 schreef Allochtoon het volgende:
Lol SOullie, GOZER,
jij stelt toch de vraag Hoe kan je nou in hemelsnaam zeggen dat Wc3 een GOED verhaal heeft?
als je geen antwoord wilt moet je geen vragen stellen
Wat is dan het thema van het verhaal van Diablo2?Op zondag 30 juni 2002 22:36 schreef Soullie het volgende:
het verhaal van diablo gaat idd gewoon good vs evil (zoals behoorlijk wat games) maar omdat het niet enorm diep gaat wil niet zeggen dat het verhaal slecht is... bij PS torment kon je ook er voor kiezen om je morele schuld niet te vereffenen en je maatjes dood te laten en zelf onsterfelijk te worden....
Misschien wil ik teveel, maar een goed verhaal hoort imho een of meer Premises te hebben.
Deus ex zou ik voor gaan hoor!!
good vs evil niet echt meer... ik claimde toch ook niet dat het een diepgaand verhaal wasOp zondag 30 juni 2002 22:45 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
Wat is dan het thema van het verhaal van Diablo2?
Misschien wil ik teveel, maar een goed verhaal hoort imho een of meer Premises te hebben.
kijk dit is het zelfde als wc3 vs BG2... dat kun je gewoon niet doen... Diablo2 is een Hack n' Slash... dat lmd... iedereen die het een rpg noemt is gek... maar het verhaal is dik in orde... dat planescape torment behoorlijk dieper gaat is omdat het een rpg is
maar de topic titel is ik zoek een goed verhaal... niet ik zoek een diepgaand verhaal
Gaan we weer, ik zeg toch niet dat ik geen antwoord op me vraag wil? Trouwens wat maakt het type spel nou uit, er kan in principe meer verhaal (dmv filmpjes of ingame speeches etc) in een RTS zitten dan in een verleipte rpgOp zondag 30 juni 2002 22:44 schreef Soullie het volgende:
[..]
Nou je vergelijkt een rpg met een rts vind je het gek...
jij stelt toch de vraag Hoe kan je nou in hemelsnaam zeggen dat Wc3 een GOED verhaal heeft?
als je geen antwoord wilt moet je geen vragen stellen
daar gaat het niet om het gaat erom of het een goed verhaal is niet hoe diep het gaat of hoe lang het is.... nou ja blaat laat maar... ik heb het gevoel alsof ik hier in rondjes praat ik heb in dit topic al meer posts gemaakt als in 1 maand op het hele forum..
je zei wel dat wc3 in vergelijking met bg2 een slecht verhaal heeft... en ik zei alleen dat die vergelijking imo niet eerlijk is omdat het een ander genre is. dat jij dat anders ziet... heet menings verschil...
dus ik zal maar niet doorblaten
lost zich toch niet op i guess
je zei wel dat wc3 in vergelijking met bg2 een slecht verhaal heeft... en ik zei alleen dat die vergelijking imo niet eerlijk is omdat het een ander genre is. dat jij dat anders ziet... heet menings verschil...
Die zoek ik nog steeds...Op zondag 30 juni 2002 11:59 schreef RedHat het volgende:
Wet
Dat spel was echt kickuh!
Doe je 'm misschien van de hand?
T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C
Ok, wij hebben een andere definitie van 'goed verhaal'.Op zondag 30 juni 2002 22:49 schreef Soullie het volgende:
good vs evil niet echt meer... ik claimde toch ook niet dat het een diepgaand verhaal was... maar als iets niet diepgaand is wil niet zeggen dat het een slecht verhaal is...
Nou, dat zeg je nu wel... maar BG1 en BG2 hebben bijvoorbeeld niet een echt diepgaand verhaal. Dus dat iets een RPG is is absoluut geen garantie voor een diepgaand verhaal.dat planescape torment behoorlijk dieper gaat is omdat het een rpg is...
nee maar de kans is wel extreem veel hoger of niet soms
het verhaal van bg is ook verdeeld over 2 games en 2 expansions dus dat is behoorlijk uitgesmeerd..
Tex Murphy, Pandora's nogwat....
een fantastisch spel, dito verhaal en erg grappig.
Het verhaal is top, en het spel heeft 5 eindes.
een fantastisch spel, dito verhaal en erg grappig.
Het verhaal is top, en het spel heeft 5 eindes.
Mwa, gedeeltelijk mee eens, BG2 vond ik tegen vallen... BG1 vond ik nog wel leuk, ook omdat je niet veel weet van het karakter, tot de eerste geruchten komen BG2 was zo'n simpel goed vs kwaad verhaaltje terwijl BG1 ook nog wat politieks heeft (beslissen we dat we de druids helpen of de rijke merchant)...Op zondag 30 juni 2002 21:53 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
Ik vond de verhalen van Baldur's Gate en Baldur's Gate 2 eigenlijk een beetje tegen vallen, maar heel veel mensen waren dat met mij oneens.
Discworld 1/2/Noir
Lekker puzzelen, keeps you busy the whole summer (mij niet, ga naar Gran Canaria
)
Lekker puzzelen, keeps you busy the whole summer (mij niet, ga naar Gran Canaria
een goede adaventure
Grim Fandanga > heel cool verhaal en je hebt het niet zo 1 2 3 uitgespeelt
Monkey Island serie
Discworld serie
en er zijn vast nog andere coole adventures.
Grim Fandanga > heel cool verhaal en je hebt het niet zo 1 2 3 uitgespeelt
Monkey Island serie
Discworld serie
en er zijn vast nog andere coole adventures.
En wat dacht je van black & white . Hier zit echt een verhaal in. Je moet alleen veel geduld hebben... Maar je had 2 weken zei je???
Moet lukken...
Moet lukken...
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
ja maar bij black & white haakte ik al na een dag of het was niet echt vermakelijk het was meer uhm langzaam als je een GOED verhaal hebt is het ook vanaf het begin vermakelijk.Op zondag 30 juni 2002 23:42 schreef Calitomnication het volgende:
En wat dacht je van black & white . Hier zit echt een verhaal in. Je moet alleen veel geduld hebben... Maar je had 2 weken zei je???
Moet lukken...
- Starcraft (nog steeds en als je hem nog niet gespeeld hebt natuurlijk
)
- Euhm idd BG1 en BG2 (met voorkeur naar BG1)
- Anachronox (lang verhaal veel puzzelen)
- Max payne (ook wel leuk verhaaltje alleen doe je geen 2 weken mee, maar 2 dagen)
- Septerra core (mooi lang en goed verhaal ! )
- Euhm idd BG1 en BG2 (met voorkeur naar BG1)
- Anachronox (lang verhaal veel puzzelen)
- Max payne (ook wel leuk verhaaltje alleen doe je geen 2 weken mee, maar 2 dagen)
- Septerra core (mooi lang en goed verhaal ! )
- specs - audioscrobbler -
Goede verhalen? Ik heb M&M 6, 7 en 8 gespeeld, leuke spellen, maar erg goed was het verhaal toch niet vond ik. Wat wel erg gaaf was, was de manier waarop alle NWC-spellen op elkaar inhaakten.Op maandag 01 juli 2002 00:01 schreef ThaGroov het volgende:
Might & Magic, goeie spellen, goeie verhalen, en je doet er niet 1, 2, 3 over..
Zelf kon ik me erg vinden in de spellen undying en unreal 1.
undying: goed verhaal (voor een spel, geen literair werk of zo) en op z'n tijd doodeng. Ik zit af en toe met de rillingen over m'n rug dat spel te spelen. En er hangt een goede sfeer in het spel
unreal 1: Ook goed verhaal (minder als undying, maar evengoed leuk), als je ten minste de moeite neemt om alle translator massages te lezen. Dan kom je alles te weten over de onderdrukking van de Nali's en zo. En ik vond de wereld van unreal prachtig (nu nog steeds) en vooral sfeervol...
undying: goed verhaal (voor een spel, geen literair werk of zo) en op z'n tijd doodeng. Ik zit af en toe met de rillingen over m'n rug dat spel te spelen. En er hangt een goede sfeer in het spel
unreal 1: Ook goed verhaal (minder als undying, maar evengoed leuk), als je ten minste de moeite neemt om alle translator massages te lezen. Dan kom je alles te weten over de onderdrukking van de Nali's en zo. En ik vond de wereld van unreal prachtig (nu nog steeds) en vooral sfeervol...
Half-Life was wat dat betreft in die tijd wel redelijk uniek, en nu nog wel eigenlijk. Door die intro en dat praten met professoren leef je je een stuk beter in.
Verwijderd
Mja slecht verhaal dan, maar je bent er wel mee zoet, de Final Fantasy series zijn ook wel best lekkerOp maandag 01 juli 2002 00:32 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
Goede verhalen? Ik heb M&M 6, 7 en 8 gespeeld, leuke spellen, maar erg goed was het verhaal toch niet vond ik. Wat wel erg gaaf was, was de manier waarop alle NWC-spellen op elkaar inhaakten.Eerst HoMM2, dan M&M6, dan HoMM3, dan M&M7, dan de expansion pack van HoMM3: erg gaaf gedaan.
Verwijderd
Ik zou voor Syberia gaan, ik ben er vandaag mee begonnen en het is echt een goeie adventure
M&M 5 + 6 waren imo ook de beste delen de rest werd steeds slechter qua verhaal vind ik.... iig steeds minder boeiend..Op maandag 01 juli 2002 00:32 schreef Lord Daemon het volgende:
[..]
Goede verhalen? Ik heb M&M 6, 7 en 8 gespeeld, leuke spellen, maar erg goed was het verhaal toch niet vond ik. Wat wel erg gaaf was, was de manier waarop alle NWC-spellen op elkaar inhaakten.Eerst HoMM2, dan M&M6, dan HoMM3, dan M&M7, dan de expansion pack van HoMM3: erg gaaf gedaan.
Verwijderd
Misschien niet zo veel leeswerk en ook niet zo een onwijs diepgaand verhaal maar zeker wel een tof spel: Grandia2 (ben ik nu aan verslaafd) je doet er alleen geen twee weken mee vrees ik
Operation flashpoint
C2D 6600, 275 GTX Windows 7
Spel met het beste verhaal ooit: Gabriel Knight 1
Heb zelfs later de novel ervan gekocht. Boek is geschreven naar spel.
Heb zelfs later de novel ervan gekocht. Boek is geschreven naar spel.