[HK] Het Bikkelschap™

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Topicstarter
Uit pure onvrede met de huidige gang van zaken aangaande Het Bikkeltopic in de HK, http://huischkamer.tweakers.net/forum/list_messages/461, heb ik besloten een commissie in het leven te roepen die het fenomeen "Bikkel" een wat meer vaste vorm gaat doen aannemen.

Het gaat hierbij om het volgende:

• Bij het gros van het huidige HK-meubilair blijkt grote onduidelijkheid te bestaan over wat Het Bikkelschap precies inhoudt, terwijl zij er toch een bepaalde status aan plegen te ontlenen. Aan de definitie van Het Bikkelschap moet daarom paal en perk worden gesteld, teneinde een bevredigender Bikkelschap te realiseren en het Bikkelschap populairder te maken, ook bij het niet-meubilair.

• Eens te meer is gebleken dat de eerste de beste sjaak Het Bikkeltopic kan binnenkomen, een spontane Bikkelwedstrijd organiseert, alleen om zichzelf daarna tot Über-Bikkel te bestempelen. Dit mag natuurlijk absoluut niet gebeuren. Er moeten dus ook vaste regels komen aangaande deze Bikkelwedstrijden.

Ik vraag jullie daarom met suggesties te komen hoe we dit het beste kunnen aanpakken, en het Bikkelschap weer tot een eervolle status te maken. Steun daarom De Bikkelcommissie!

Ik reken op U! :)

---EDIT 3---

Kolere-Topix... :P

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
En je hebt dit uiteraard ook overlegd met Luna :? :P

Lezen * Rennie , lezen... |:( :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Topicstarter
Dat hoop ik nog te gaan doen...dit is meer gewoon een ideetje... :P

Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Maar even een vraag he, je wilt weten hoe je het 'bikkelschap' binnen de HK wat beter definieerbaar kunt maken?

Waarom zet je dit topic daar dan niet neer :?

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Topicstarter
Daar staat precies hetzelfde topic... :P 8)7 << Hee deze werkt hier niet :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
Op zondag 30 juni 2002 09:54 schreef Fryotech-XP het volgende:
Daar staat precies hetzelfde topic... :P 8)7 << Hee deze werkt hier niet :{
Klopt, die doet het idd niet :P
Maar is 1 topic niet genoeg? Dit draadje lijkt mij persoonlijk eigenlijk beter in de HK passen, mede omdat daar je doelpubliek zit. Afgezien van het feit dat crossposten meestal niet zo gewaardeerd wordt.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buck Danny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Buck Danny

flying ace

dit vinnik de echte bikk0ls, niet als je een nachtje niet slaapt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Topicstarter
Och ik twijfelde tussen [HK]en [LA] en ik had zoiets van: Waarom niet allebei...Op deze manier nemen én mijn "doelpubliek" én de moderators/admins kennis van mijn plannetje...aangezien dit toch wel vrij serieus bedoeld is... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 09:57 schreef PiNDa.CoM het volgende:
dit vinnik de echte bikk0ls, niet als je een nachtje niet slaapt ;)
Is this more to your liking? ;) :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Topicstarter
Pleur deze maar op slot...ik geloof dat we het in de HK prima redden! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10-2022
Fryotech-XP: aangezien dit toch wel vrij serieus bedoeld is... :)
Dat is nog het ergste :+ .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu je toch even zo'n aandacht op jezelf vestigt:

Het lijkt wel alsof je het idee hebt dat de HK van jou of jullie is, maar wat zorgt ervoor dat jij dat denkt? Huiskamer access is iets wat verdiend moet worden doordat je anderen helpt in hun topics.

Maar ik vind het ronduit triest dat je, nu je eenmaal in de HK kunt, niet meer in tech-fora komt. Dus even een paar vraagjes aan jou, en iedereen die meeleest en zich aangesproken voelt:

Waarom kom je überhaupt nog op GoT?
Ga je je postgedrag nog veranderen, of was je dat niet van plan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuru
  • Niet online

Tsuru

Sim Warrior

Topicstarter
Waarom kom je überhaupt nog op GoT?
Nou, nou... :/

Ik ken buiten GoT geen enkel ander forum met hetzelfde publiek dat zo goed beheerd wordt als GoT. Daarom blijf ik hier terugkomen. Waarvan akte. Ik heb mij destijds aangemeld bij GoT omdat ik voor het eerst van m'n eigen zuurverdiende centen een nieuwe PC wilde gaan bouwen. Ik heb daarvoor toen zeer veel info gehaald uit de search op de diverse techfora. Toen ik mijn HK-access "in de wacht sleepte", ben ik echter totaal vastgeroest in de chatfora.
Ga je je postgedrag nog veranderen, of was je dat niet van plan?
Ik probeer het wel, maar sinds mijn nieuwe PC in elkaar zit ben ik opgehouden met het bestuderen van whitepapers en het continu klooien met hard- en software. En zoals U weet, stilstand is achteruitgang. De toepasbare kennis die ik in PMG, VB en OH zou kunnen gebruiken om anderen te helpen is helaas al een half jaar oud en dus gedateerd. Vragen die betrekking zouden kunnen hebben op hardware uit mijn "periode" kunnen vrijwel altijd veel makkelijker beantwoord worden d.m.v. de search, iets dat trouwens vrijwel altijd in de eerste vijf replies duidelijk wordt gemaakt, en deze topics worden dan ook vaak bekroond met een slot.

Slotje please... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10-2022
Is het niet mogelijk om voor HK-access een bepaald aantal posts in bijvoorbeeld de laatste 2 of 3 maanden te vereisen?

Dit rijtje sinds 09-05-02: LA, SM, SM, SM, LA, SP, W&G, SA is toch wel uitermate triest. Waarbij de enige tech-bijdragen (W&G, SP en SA) eigenlijk volkomen zinloos zijn (niet om Fryotech-XP in diskrediet te brengen: ik bedoel een groep, geen persoon)

Het is gewoon een probleem: HK vraagt erg veel bronnen (modders, opslag, bandbreedte, LA topics) die wellicht zinvoller besteed kunnen worden. Een HK is prima, maar het doel hiervan is altijd het 'ontspannen' van tech-posters geweest, waardoor de bronnen in ieder geval nuttig worden besteed.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 11:29 schreef mbravenboer het volgende:
Is het niet mogelijk om voor HK-access een bepaald aantal posts in bijvoorbeeld de laatste 2 of 3 maanden te vereisen?
De techratio om HK-access te behouden is juist opzettelijk afgeschaft. Anders krijg je situaties waarbij mensen onzin/niks toevoegende replies gaan posten om HK-access te houden.
Dit rijtje sinds 09-05-02: LA, SM, SM, SM, LA, SP, W&G, SA is toch wel uitermate triest. Waarbij de enige tech-bijdragen (W&G, SP en SA) eigenlijk volkomen zinloos zijn (niet om Fryotech-XP in diskrediet te brengen: ik bedoel een groep, geen persoon)
Als je een ratio in zou voeren zou het onnuttige omslaan naar het ongewenste. Meer posts in techfora, maar van een mindere kwaliteit.
Het is gewoon een probleem: HK vraagt erg veel bronnen (modders, opslag, bandbreedte, LA topics) die wellicht zinvoller besteed kunnen worden. Een HK is prima, maar het doel hiervan is altijd het 'ontspannen' van tech-posters geweest, waardoor de bronnen in ieder geval nuttig worden besteed.
Het doel van de HK is ook om de techfora serieus te houden en om de wat minder serieuze dingen te kanaliseren. Als je die ratio in gaat voeren gaat dit niet lukken. Zolang mensen in de HK geen overlast veroorzaken en de HK-replies uit de techfora blijven, zie ik eigenlijk geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

eeeehm yeah right...

:?

weet niet wat je bedoelt, maar dit lijkt me een vrij onzinnig topic... bikkelen is gewoon voor de fun, om daar een commissie voor in te stellen :? :D :o

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.