P4 heatsink-cooler

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Bij een P4 krijg je altijd een retail cpu cooler bijgeleverd . nu weet ik niets over de kwaliteit hiervan en tot hoe hoog hij een overclockte P4 1.8 kan coolen (die 1.6 modellen zijn niet meer verkrijgbaar , 2.23 is me te duur alhoewel dat een goede oplossing zou zijn met zen multiplier van 17) .

na effe zoeken op het net vond ik dit :
mooie socket 478 coolertest , waaruit blijkt dat de bijgeleverde cooler niet onderdoet voor de not retail en veel duurdere coolers . (+ die andere maken meer lawaai)

http://www.dansdata.com/coolercomp_p5.htm#stockp4

mijn conclusie : niet de gebruikte cooler maar de kwaliteit van je cpu bepaald of je een goede overklok er uit kan slepen of niet .

iemand andere conclusies of praktijkvoorbeelden ? ik heb een goede casecooling (lian-li pc-71 2 80mm in , 2 80mm out , 1 120mm boven videokaart en psu met triple fan ..)

Verwijderd

het overklokken is natuurlijk het grootst afhankelijk van je cpu overklok mogelijkheden. Maar voor een goede overklok is een goede temperatuur regeling van essentieel belang. Kortom zonder goede koeling kun je niet overklokken.

Kortom zorg eerst voor een goede temperatuur van je cpu + system en ga dan overklokken.

[b]/me have fun, de echte overklokker neemt natuurlijk een wc[/b]

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Thermaltake Volcano 7+, dies voor de scoket A en P4. Een van de beste coolers die je kan krijgen voor een zachte prijsje.

Volcano 7+

dikzak

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Voor P4 overclocken is er een leuk topic met ervaringen te over: [topic=435460/1/50] En dat de Intel retail HSF's het best wel goed doen is al oud nieuws ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.