Sony receivers... welk SONY-STR ????

Pagina: 1
Acties:
  • 1.806 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil een Sony versterker kopen. Nu viel mijn oog op de Sony STR-940. Maar ik zag ook de 975, de 1075. Wie heeft er eentje en kan me iets aanraden ?
Ik heb nu een Sony breedbeeld TV (28FQ75) en een sony Dvd speler (330) en een sony vcr.

Thnx

PS, al audio-reviews bekeken maar kan niet goed vinden wat de verschillen zijn en waarom je dus een duurdere zou kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neem zowiezo een STR-DBxxx en geen STR-DExxx.
de eerste is namelijk een QS-serie model. Ik zou voor de STR-DB1080 QS gaan. Dit is de opvolger van de 1070, maar dan met Prologic II decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een STR-DE225, en die voldoet mij prima, jammer dat er geen digital in en 5.1 input op zitten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:01
Op zondag 30 juni 2002 08:42 schreef kevertje7 het volgende:
Hoi,

Ik wil een Sony versterker kopen. Nu viel mijn oog op de Sony STR-940. Maar ik zag ook de 975, de 1075. Wie heeft er eentje en kan me iets aanraden ?
Ik heb nu een Sony breedbeeld TV (28FQ75) en een sony Dvd speler (330) en een sony vcr.

Thnx

PS, al audio-reviews bekeken maar kan niet goed vinden wat de verschillen zijn en waarom je dus een duurdere zou kopen
Ik heb zelf de STR-940DB uit de QS serie. Ben er echt heel tevreden mee. Ik neem aan dat de andere modellen nieuwer zijn: die van mij is alweer bijna 2 jaar oud. In elk geval een prima apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een paar maandjes mn 1070 QS en ben er erg blij mee... Kwalitatief goede versterker met lekker veel instelmogelijkheden. Je zal eerst toch even moeten gaan luisteren welke speakers je wil en of ze een goede combinatie vormen met je receiver...

Ik heb zelf B&W's 602 s3 wat samen een mooi dynamisch en in balans geluid geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 13:50 schreef Pauluz het volgende:
Ik heb net een paar maandjes mn 1070 QS en ben er erg blij mee... Kwalitatief goede versterker met lekker veel instelmogelijkheden. Je zal eerst toch even moeten gaan luisteren welke speakers je wil en of ze een goede combinatie vormen met je receiver...

Ik heb zelf B&W's 602 s3 wat samen een mooi dynamisch en in balans geluid geeft
Bedankt zover... De 1070QS is volgens mij wel een van de duurdere toch ?
En speakers ben ik nog niet uit. Ik wil het liefst lange staande speakers van hout.
Ik begreep dat als je 4 speakers en 1 center neemt je niet per se een subwoofer nodig hebt mits je speakers dat bassen zeg maar. Ik ken de termen niet zo, maar dit heb ik me laten vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoek voor een stel leuke speakers voor wat minder geld anders gewoon eens naar een paar tweede hands speakers. Zo ben ik aan een setje van Quart gekomen in samenwerking met mijn strDB 940 geeft dat een prima geluidje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De str-db940 kun je niet meer 'nieuw' kopen.
Tenminste niet makkelijk, ik meen dat een paar zaken ze nog wel nieuw hebben maar dan alleen in het zwart.

1 advies laat je niet afschepen met een plankmodel of een model uit doos, dat zijn vaak TD-modellen.

De str-db1070 is een 6.1 reciever dus moet je ook nog een 'rearcenter' speaker hebben.

De str-db1080 die er aankomt is een DP-II receiver dus voor je ouwe stereo bandjes c.q. stereo tv/film uitzendingen kan de reciever er een 5.1/6.1 signaal van proberen te bakken.
Dat klinkt heel aardig heb het op een aantal sets gehoord. (Yamaha, JVC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 23:51 schreef DragonLord het volgende:

De str-db1070 is een 6.1 reciever dus moet je ook nog een 'rearcenter' speaker hebben.
Dat hoeft dus niet :) Je kan je rear kanaal aanschakelen of uitschakelen..

Je moet trouwens wel erg goede speakers hebben (lees meestal dure) die het hele spectrum moeiteloos kunnen weergeven. Kies daarom altijd voor films een subwoofer die dat wel kan tenzij je dus wel zulke speakers kan veroorloven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 23:59 schreef Pauluz het volgende:

[..]

Dat hoeft dus niet :) Je kan je rear kanaal aanschakelen of uitschakelen..
Ja maar dat kan altijd tis wel zonde om die functie onbenut te laten.
Als je zo'n reciever kan en wil betalen dan moet je zeker dat bedrag minimaal ook aan speakers uitgeven.
Ik ben zelf van mening dat dat 2x het bedrag van een reciever moet zijn minimaal dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Op zondag 30 juni 2002 23:51 schreef DragonLord het volgende:De str-db1080 die er aankomt is een DP-II receiver dus voor je ouwe stereo bandjes c.q. stereo tv/film uitzendingen kan de reciever er een 5.1/6.1 signaal van proberen te bakken.
Dat klinkt heel aardig heb het op een aantal sets gehoord. (Yamaha, JVC)
t$#%ring!! :9~
was net aan een vervanger voor m'n STRDB930 aan het zoeken.
en de STRDB1070 viel af, omdat hier geen DPLII op zat, en nu lees ik dit!
gelijk ff wat specs opgezocht:

http://www.sony.co.za/default.asp?Pagename=prodshow3.asp&ProdID=441

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk op www.mediacheckpoint.de

STR-DB1070 = €450,-
STR-DB870 = €325,-

STR-DB1080 = €649,-
STR-DB780 = €369,-

1080 en 780 leverbaar vanaf augustus

Je moet wel heel veel om Dolby Prologic II geven wil je daar €200,- extra voor uitgeven. (1080 vs 1070)

en als de rear-center je ook niets boeit dan zou ik voor de 870 gaan. Die is ook nog eens supergoedkoop daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi ik heb net een maandje mn 1070 staan van 600 euro kost ie nu nog maar 450 ;(

Maareh kevertje... (Ruke ??) Ik zie dat jij in Zaandam woont... dus als je een keer mijn sony icm met die b&w's wil luisteren ben welkom hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
ik heb al een jaar of drie de STR-DB930 --> prima apparaat, is de voorganger van de 940.

alleen als je voor de extra functies wilt betalen zou ik dat doen. Prima apparaat verder!

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie net op mediacheckpoint dat ze ook de STR-VA333ES verkopen voor €999,-. dan heb je wel direct een 7.1 kanaals receiver en ook nog een uit de ES-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 12:11 schreef Hielkej het volgende:
Ik heb een STR-DE225, en die voldoet mij prima, jammer dat er geen digital in en 5.1 input op zitten :(
ik heb geloof ik de sony str-de245 ik heb hem al e2 jaar dacht ik maarik ben er wel tevreden over ik kan er alleen geen dolby 5.1 op aansluiten het kan wel maar dan niet via (hoe heet dat ding ook alweer dat glasvezelkabeltje) naja ik wil nog wel eens een ander kopen en dan direct een beste maar ik ben hier tot nu toe tevreden mee..
Pagina: 1