AMD750 met morgan core?

Pagina: 1
Acties:

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Topicstarter
ik vraag me af of mijn moederbordje met een AMD 750 ook morgan cores ondersteund (dus de nieuwere durons).
ik heb zitten kijken voor een upgrade van mijn huidige cpu (duron800) naar een Athlon (op 200fsb) maar zelfs de oudere (pre XP dus) zijn nog behoorlijk duur.
die nieuwere duron 1200 en 1300's zijn echt een flink stuk goedkoper, waarschijnlijk ook wel langzamer, maar dat maakt me niet uit.

Maar ik wil weten of mijn chipset dit wel gaat trekken. Ik weet dat ik maar tot 200FSB kan zonder over te clocken, dus een 266 is geen mogelijkheid.
maar die nieuwe durons draaien ook op een FSB van 200, maar ik vraag me af of mijn bordje die cpu vreet.

specs:
GB-7IXE4 (SocketA/AMD750)
duron 800
768MB PC133RAM
rest is hier niet echt van belang denk ik.

iemand die hier toevallig ervaring mee heeft, of me kan vertellen wat deze chipset kan. Ik heb op de gigabyte site gekeken, maar daar staat nog steeds oude info, die nooit bijgewerkt is.

nog even voor alle duidelijkheid, ik heb een SOCKET A mobo, geen SLOT A.

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
ja maar dat is niet je chipset... chipset is denk ik kt133? of kx133? de morgan duron is slecht heel weinig langzamer dan een thunderbird, en sneller dan de ouder p4's

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
http://www.gigabyte.com.tw/products/7ixe4.htm
irongate northbridge... daar weet ik weinig van. Kijk ff in je moboboekje of bios wat de maximum multiplier is, dan is het slechts een rekensommetje wat rest.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 01:44 schreef thettes het volgende:
ja maar dat is niet je chipset... chipset is denk ik kt133? of kx133? de morgan duron is slecht heel weinig langzamer dan een thunderbird, en sneller dan de ouder p4's
nee, AMD 750 is de chipset geen via rotzooi ofzo op dit bordje.

wat MHZ betreft zal het niet zo'n probleem zijn (weet zo niet uit mijn hoofd wat de max is, maar als een 1400 athlon draait, dan zal een 1300 duron het ook doen als de FSB gelijk is.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op zondag 30 juni 2002 01:46 schreef thettes het volgende:
Kijk ff in je moboboekje of bios wat de maximum multiplier is, dan is het slechts een rekensommetje wat rest.
Zo simpel is het jammergenoeg niet :)
De duron morgan heeft namelijk de palomino core (net zoals de AthlonXP) en het gaat erom of zijn moederbord die core kan hebben.

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Op zondag 30 juni 2002 01:44 schreef thettes het volgende:
AMD 750 is zeker wel de chipset (751 North- en 756 Southbridge).... Zover ik weet ondersteunt deze chipset helaas geen Morgan-core... maar wat let je om het te proberen. Lukt het niet kan je je Duron in sommige winkels weer retourneren.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 01:48 schreef bobsnl het volgende:

[..]

AMD 750 is zeker wel de chipset (751 North- en 756 Southbridge).... Zover ik weet ondersteunt deze chipset helaas geen Morgan-core... maar wat let je om het te proberen. Lukt het niet kan je je Duron in sommige winkels weer retourneren.
Ik kan het natuurlijk altijd proberen, dat weet ik. Maar misschien dat er iemand was die zo kon zeggen van "het werkt zeker niet/wel"
dit bakkie ondersteund zeker geen XP (omdat die op 266 draaien).
Maar ik denk dat als ik van een duron 800 naar een duron 1200 ga, ik het verschil toch duidelijk zal merken.

denk trouwens ook dat er weinig tweakers zijn met precies dit mobo ;)

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je zal het wel merken ja, vooral omdat de Morgan core verbeteringen heeft T.O.V. de normale Duron. Echt zie ik veel verschil bij mijn Duron 800 @ 100 MHz FSB of 133 MHz FSB.

Verwijderd

helaas, gaat niet passen, zie:

http://ftp.gigabyte.com.tw/support/user_pdf/k7_socketa.pdf

er kan wel een Thunderbird 1400 op.. (200 Fsb)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 09:55 schreef slamm het volgende:
helaas, gaat niet passen, zie:

http://ftp.gigabyte.com.tw/support/user_pdf/k7_socketa.pdf

er kan wel een Thunderbird 1400 op.. (200 Fsb)
tnx, het werkt zeker niet :(
maar nu hoef ik ook niet moeilijk te gaan doen, omdat ik zeker weet dat het niet werkt.

Verwijderd

dat is jammer voor je :(

Verwijderd

Mijn broer heeft hetzelfde bordje (7IXE4), en heeft daar een duron 1.2 op geprobeerd, en dat werkte NIET (hij postte niet), ik heb vervolgens die duron overgekocht en hij heeft de mijne nu (750 mhz)...

Het kan dus niet.
Pagina: 1