Ik ben bezig met een mega casemod. en nou komt me moederbord op acrylglas. Maar nou vraag ik me alleen af of het moederbord massa nodig heeft. Omdat hij normaal gesproken of metaal zit. En nou zag ik dat er aan de achterkant van het mobo wel soldeer puntjes zitten , maar die zijn niet doorverbonden/ Dit kan natuurlijk ook ter versteviging zijn. En het lijkt me niet echt fijn dat als ik me pc straks aanzet dat hij meteen overlijdt
Als je bang bent, kun je toch altijd een dun draadje vanaf een van die punten, aan de kast van de voeding maken?
Dat zou ik dan inderdaad ook doen, maar je hebt natuurlijk meerdere punten of het bord zitten en tja...als het niet nodig is......
Deze zitten er enkel ter versteviging. Ik heb al vaak genoeg om pc's te testen. Moederbord gewoon op tafel gelegd voeding en harddisk der naast werkt prima.
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Het zal altijd kunnen dat er wat spanning op de kast komt te staan. Niet voor niets wordt er altijd aangeraden om even je hand tegen de verwarming te houden voor je met je computer bezig gaat (doe ik nooit en heb er nog nooit last mee gehad, maar dat terzijde) Er zijn ook kasten verkrijgbaar (vrij veel zelfs) die op rubberren of plasticcen doppen/"pootjes" staan.
Ik verwacht dan ook dat het niet nodig is (zoals hierboven ook al genoemd wordt in het testen zonder kast), mocht je het niet aandurven kan je inderdaad altijd extreem dun ijzerdraad gebruiken wat je nauwlijks ziet, dan weet je het zeker.
Ik verwacht dan ook dat het niet nodig is (zoals hierboven ook al genoemd wordt in het testen zonder kast), mocht je het niet aandurven kan je inderdaad altijd extreem dun ijzerdraad gebruiken wat je nauwlijks ziet, dan weet je het zeker.
Ceci n'est pas une signature!
je mobo word toch vooral via voeding geaard?
Tis idd opzich niet nodig, maar voor de zekerheid zou ik het wel doen.
Verwijderd
idd wordt de mobo via de voeding geaardOp zondag 30 juni 2002 05:44 schreef Wolfensteijn het volgende:
je mobo word toch vooral via voeding geaard?
Pagina: 1