Toon posts:

Dual Monitor Hercules 3D prophet 4500 + S3 trio 64

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem was:
Win XP

PCI: S3 Trio64v2/dx
AGP: Sis 6326

Bios pci op primairy de sis draaide op de win 2k drivers.

Op deze manier had ik mooi dualmonitor.

Kort geleden. Kreeg ik van iemand een Hercules 3D prophet 4500 32 MB tv-out (agp). Ook niet spectaculkair maar wel veel betder dan de sis.

Ik heb de sis dus vervangen door de hercules... blijft hangen in het zwarte venstertje met xp logo. De agp in de bios op primairy gezet systeem draait, maar de s3 werkt niet dus geen dualmonitor. Ik heb van alles geprobeerd met drivers, maar ik kom er niet uit. Iemand suggesties?

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Rival24

I'll Be Back

Dit heb ik ook gehad met een S3 Virge en een gf2pro. Als ik in de bios agp op primary zette dan deed mn computer helemaal niets meer. Maar dat is bij jou niet helemaal het geval. Wat je kunt proberen is om windows opnieuw te installeren met beide kaarten in je computer.

Verwijderd

Ook een probleem is de AGP kaart met een S3 ..
Dit werkt niet in Win2k, ik weet alleen niet hoe dat bij XP zit. Even proberen met een ander pci videokaartje is ook geen slecht plan dus

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 16:37 schreef Lietsj het volgende:
Ook een probleem is de AGP kaart met een S3 ..
Dit werkt niet in Win2k, ik weet alleen niet hoe dat bij XP zit. Even proberen met een ander pci videokaartje is ook geen slecht plan dus
Ik heb mijn Sis 6326 AGP kaart en mij S3 pci wel samen werkend gehad onder XP, 2000, me en 98se.

Ik denk zelf dat het probleem bij de Hercules ligt. Van de S3 is bekend dat deze niet wil werken als secondary. Daarom probeerde ik het ook met deze kaart als primairy maar dan blijf XP dus hangen tijdens het opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Nog maar een keer....

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
wat als je nu gewoon de pci als standaard opstart, en de agp nog even achterwege laat. XP vindt dan vanzelf de agp kaart, en die installeer je dan gewoon. Dan die als hoofdmonitor gebruiken en de pci als secundair. Dit moet volgensmij wel werken. Ik heb iig nog geen problemen gehad met mijn gf en s3 virge.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Topicstarter
C}{@0$ schreef op 17 augustus 2002 @ 14:52:
wat als je nu gewoon de pci als standaard opstart, en de agp nog even achterwege laat. XP vindt dan vanzelf de agp kaart, en die installeer je dan gewoon. Dan die als hoofdmonitor gebruiken en de pci als secundair. Dit moet volgensmij wel werken. Ik heb iig nog geen problemen gehad met mijn gf en s3 virge.
Dat had ik dus, maar dan loopt ie vast bij het opstarten van XP.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op 23 augustus 2002 @ 22:21:
[...]

Dat had ik dus, maar dan loopt ie vast bij het opstarten van XP.
Dan moet je het toch wisselen, die combi werkte bij mij ook niet bij 1 van de twee.. maar volgens mij moest mijn PCI als primary in de bios en kwam ik dan wel in XP.

Start anders met primary op PCI op in VGA mode.

[ Voor 0% gewijzigd door OzBoz op 23-08-2002 22:45 . Reden: text erbij ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1