Signatures are so subliminal...
eh ik heb een p3 katmai 450@600
heb trouwens een asus p3b-f mobo
ik heb de fsb op 133 gezet
cpu ingeburnt
wordt slechts 26 graden
max 32 graden
heb trouwens een asus p3b-f mobo
ik heb de fsb op 133 gezet
cpu ingeburnt
wordt slechts 26 graden
max 32 graden
maaruh k weet nog steeds nie hoe k da moe doen de fsb omhoog halen t kan zeker alleen op de mobo en nie in de bios...
Je kunt een P3 alleen overklokken via de FSB. De snelheid van de processor wordt door 2 dingen bepaald; De interne multiplier (in jouw geval 4.5) die je _niet_ kunt wijzigen en de FSB/Bus (in jouw geval op dit moment 100 Mhz) die je _wel_ kunt wijzigen.
Je ziet: 4.5x100=450 Mhz. Wat je nu kunt doen om te overklokken is de bussnelheid verhogen naar bijvoorbeeld 112 Mhz, dan krijg je 504 Mhz. Je moet gewoon wat experimenteren op welke snelheid je systeem stabiel is. Let wel ff op dat je geheugen óók op de bussnelheid draait. Dus heb je geheugen van 100 Mhz en je zet de bus op 112 Mhz dan klok je dus ook je geheugen over.
Indien het systeem wel post/boot, maar niet geheel stabiel is (of windows kan niet goed opstarten), kun je ook nog proberen je voltage te verhogen. In het geval van een Katmai proc zou ik niet hoger gaan dan 2.2 volt.
Je ziet: 4.5x100=450 Mhz. Wat je nu kunt doen om te overklokken is de bussnelheid verhogen naar bijvoorbeeld 112 Mhz, dan krijg je 504 Mhz. Je moet gewoon wat experimenteren op welke snelheid je systeem stabiel is. Let wel ff op dat je geheugen óók op de bussnelheid draait. Dus heb je geheugen van 100 Mhz en je zet de bus op 112 Mhz dan klok je dus ook je geheugen over.
Indien het systeem wel post/boot, maar niet geheel stabiel is (of windows kan niet goed opstarten), kun je ook nog proberen je voltage te verhogen. In het geval van een Katmai proc zou ik niet hoger gaan dan 2.2 volt.
Geef mij maar een Warsteiner.
knakker tnx voor je reactie maar da wist k al 
k weet alleen niet HOE k mijn fsb moet overclocken... dus .... anyone?
k weet alleen niet HOE k mijn fsb moet overclocken... dus .... anyone?
Pagina: 1