Ik ben dus al een tijdje bezig met de GoT Tracker, en na lang en breed zoeken op internet heb ik de volgende code gebruikt om te kijken of een PC wel of geen support heeft voor het afspelen van embedded sound:
'notify' is dus de <embed> die verwijst naar een wavje of een mp3. Uiteindelijk wordt die dmv de play() method afgespeeld.
Nu blijkt dit bij sommigen problemen (lees JS errors) te geven. Ik vermoed dat het door de afvraging 'isSoundCardEnabled()' komt; dit is een standaard method als je tenminste de windows MediaPlayer 6.4 of hoger geinstalleerd heb (denk ik).
Ik vraag me af of er een betere manier is om te checken of sound support dmv een <embed> ondersteunt is of niet...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| var soundEnabled = 1; // assume enabled
// Disable sound when not available
var NSsound = navigator.plugins && navigator.plugins.LiveAudio;
var IEsound = navigator.plugins && document.all && document.getElementById('notify').isSoundCardEnabled();
if (!(NSsound || IEsound)) {
prefs.PlaySoundNew[0] = 0;
prefs.PlaySound[0] = 0;
soundEnabled = 0;
} |
'notify' is dus de <embed> die verwijst naar een wavje of een mp3. Uiteindelijk wordt die dmv de play() method afgespeeld.
Nu blijkt dit bij sommigen problemen (lees JS errors) te geven. Ik vermoed dat het door de afvraging 'isSoundCardEnabled()' komt; dit is een standaard method als je tenminste de windows MediaPlayer 6.4 of hoger geinstalleerd heb (denk ik).
Ik vraag me af of er een betere manier is om te checken of sound support dmv een <embed> ondersteunt is of niet...
Intentionally left blank