Toon posts:

A7V333 core voltage probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Mijn nieuwe ASUS A7V333 bordje wil de core spanning van mijn AMD Athlon XP 1800+ CPU niet goed detecteren. Als het in de bios op auto staat, dan geeft hij 1,55 volt. Natuurlijk loopt XP dan gelijk vast. Als ik de core spannning met de hand aanpas, kan ik alleen waarden instellen van 1,55 tot 1,75 volt. In de handleiding staat dat ik van 1,1 tot 1,85 volt moet kunnen instellen. Vanaf 1,65 volt draait mijn PC stabiel. Aanpassen van de jumpersettings (VID) helpt niet, de overspanningsjumper heb ik nog niet aangedurft.
Moet ik hiermee terug naar de leverancier? Ligt dit aan het bord of de CPU? Iemand soortgelijke ervaringen?
Bios is versie 1007. Verder zit er op het bord 512 MB Samsung PC2700, een ASUS V6800 (Geforce DDR), SBLive, Dawicontrol 2974 SCSI en een 3Com 905C NIC.

Alvast bedankt

Verwijderd

wat hoort de core voltage van athlon xp dan te zijn ?
en dan van een P4-1600 ?
edit:
P4-1600 zal denk 1,75 V zijn ?

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:54
Ik heb ook zoiets gehad, met een Asus A7V133 (KT133A chipset). Voltage kwam niet boven de 1.55V uit.

Bij mij bleek het te liggen aan de voltage regulator op het mobo, die was gewoon stuk.

Mobo omgeruild en geen problemen meer.

Verwijderd

Als je het boardje krijgt staat hij op jumperfree en daar moet hij ook gewoon op werken. Zo niet zou ik terug naar de winkel gaan.

suc6 er mee

Verwijderd

idd zo'n lage core is niet prettig werken.
Het zou ook aan de voeding kunnen liggen(Dat riep iedereen tegen mij toen ik met een athlon tbird 800 op 1,35v zat)
Maar bij mij bleek het het MOBO te zijn. Als je nog garantie hebt zou ik gewoon ff dat mobo om gaan ruilen

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen terug, ik heb dat bord nog geen week. Het zou de voeding niet mogen zijn, dat is een Enermax 350W en ook gloednieuw. Ben alleen bang dat mijn oude TB 700 dan nog wel heel is, waar ik nu een XP 1800+ als vervanger voor heb. Als die corespanning inderdaad niet ok is dan is het ook niet verwonderlijk dat een oude TB niet op 1,35V lopen wil. (Mijn XP trouwens wel, zij het maar op 1150 MHz). Bedankt voor de reacties in elk geval.

Verwijderd

Topicstarter
Goed, heb nu een nieuw bordje gekregen, en draait gelijk goed. Nu wel een auto core spanning van 1,75v. Maar ik kan alleen hogere waarden instellen en geen lagere. Klopt dat? Iemand ervaringen? Gaat hij een toekomstige Thoroughbred dan wel op 1,65v aansturen?
Pagina: 1