probleem met ISDN kaart

Pagina: 1
Acties:

• paulvdmee
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hallo, ik heb sinds een tijdje internet via de kabel (met PCI netwerkkaart,een of andere Winbond kaart). Daarvoor gewoon via ISDN met een Net Card I (ISA) van onze grote vrienden van KPN.
Sinds die netwerk kaart in de computer zit, werkt de ISDN kaart niet meer. Ik zie geen resourceconflicten. Ook heb ik al de kaarten verstoken (ander isa slot en andere pci slot). Ook dat mocht niet baten.
Kan iemand mij helpen. Heb namelijk de ISDN nodig voor telebankieren.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Ik ken de kaart helaas niet, maar wat voor OS draai je? Misschien heeft die kaart wel een slechte/geen driverondersteuning met WinME ofzo...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 22:57
ik had laatst hetzelfde probleem! als je goed kijkt zitten de grappenmakers hoogstwaarschijnlijk op hetzelfde irq. dat was in ons netwerk zo.

het isdn modem werkte bijna nooit en belde sporadisch weleens uit. het lag bij ons aan windows 2000 die beide kaarten op irq11 zette. we kregen ze niet uit elkaar, niet via het bios, niet via slot verwisselen..

misschien als jij geen win2000 draait kun je het in de bios regelen. je kunt elk pci slot een icq toewijzen. er staat ook een optie in dat scherm, in de trend van "geef alle resources vrij". die moet je ook 1-malig (je bios zet hem zelf weer op disabled) zetten.

voordat je dit in het bios verandert moet je de kaarten eerst even verwijderen in je apparaatbeheer.. dan opnieuw opstarten en meteen het bios induiken...

suc6

chaozz.nl | RetroGameCouch