Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag nog voor ik op vakantie ga een goede Mini-Disc speler aanschaffen, ik heb wat rondgesnuffeld en ik vond deze 2 de beste keus wat betreft een max prijs van 200 Euro.

-----------------------------------------------------------
de Sony MZ-S1 << heeft op dit moment mijn voorkeur

Afbeeldingslocatie: http://www.minidiscworld.nl/media/sony_mz_s1.jpg

Type-R Atrac
MDLP playback

160/80/40 seconden anti-shock memory (afhankelijk van de MDLP mode)

8 step Speed/Pitch Control

Bass en Treble control (totaal 64-standen)

One-Touch fast disc ejection

LCD afstandsbediening met verlichting

Magnesium body

"Name Bank" stores frequently used words
Joystick control
Extra stevig en kan tegen waterspetters

Recharging/USB stand
NetMD (SP 2-4X/LP2 16X/LP4 30X)

Technische specificaties

Accessoires: koptelefoon, USB kabel, NiMH accu, AC adapter, AA batterij doosje, draagtas, OpenMG software op CD-ROM, handleiding
Kleuren: Zilver / Blauw

Max playback / record / recharge time: 54 / 16 / ?
Grootte: 78.7 (W) x 71.8 (H) x 16.9 (D) mm

Gewicht: 215 g (exclusief NiMH batterij)

(volgens een blad was die iets van 179 Euro)

en verder de Sony MZ-R500 << ook erg aardig IMHO

Afbeeldingslocatie: http://www.audioworld.nl/media/sony_mz_r500.jpg

- MDLP: tot 320 minuten opnemen op een normale minidisc
- Werkt op 1 AA batterij
- G protection Jog Proof
- Batterijduur tot 48 uur
- Pop Up Eject mechanisme
- Digital Recording Level Control
- Afmetingen: 83 x 28 x 76 mm
- Inclusief optisch digitale kabel
- Inclusief adapter en hoofdtelefoon

(volgens een blad was die iets van 179 Euro)

Ik geef niks om veel extra zooi en microfoon optie's, verder vind ik de levensduur v. de batterijen en de kwaliteit v. het geluid het belangrijks, maar een mooi design zou mooi meegenomen zijn.

Heeft iemand hier ervaring met een van deze 2 spelers? ik wil graag zeker weten dat ik iets goeds koop.
Of als iemand iets beters weet helemaal mooi!, maar denk wel om m'n budget van +- 200 Euro :)

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik zou voor de Sony MZ-S1 gaan aangezien deze netMD heeft, maar ik denk dat de prijs van 179,- niet klopt, hij is duurder..

Verwijderd

als je NetMD wil, waarom dan niet een 505? die is iig niet zo lomp groot als die S1. bovendien is de S1 duurder als ik het me goed herinner, terwijl hij niet echt eits extras heeft (ja, spatwaterdicht of zo...moet ook wel gezien ie niet in een broekzak oid past)

als je geen behoefte hebt aan NetMD zou ik voor een voordelige Sharp MD gaan, zoals de MD-MT180 (of voor een beetje meer de MT200). dat zijn erg degelijke en betrouwbare apparaatjes en behoorlijk voordelig. bovendien mooier dan de Sony :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 01:29 schreef Cownus het volgende:
als je NetMD wil, waarom dan niet een 505? die is iig niet zo lomp groot als die S1. bovendien is de S1 duurder als ik het me goed herinner, terwijl hij niet echt eits extras heeft (ja, spatwaterdicht of zo...moet ook wel gezien ie niet in een broekzak oid past)

als je geen behoefte hebt aan NetMD zou ik voor een voordelige Sharp MD gaan, zoals de MD-MT180 (of voor een beetje meer de MT200). dat zijn erg degelijke en betrouwbare apparaatjes en behoorlijk voordelig. bovendien mooier dan de Sony :P
Over die NetMD, met NetMD kan je dus d.m.v 'drag en drop' mp3'z overzetten, maar hoe werkt dat dan met MD spelers zonder NetMD?

En ik zal een gaan kijken naar die dingetjes van Sharp (zijn die echt zo goed als die van Sony btw?)

Verwijderd

Sony MZ-S1 NetMD 349,00, minidiscworld.

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:39

Aidix

Geluidspietlut

Op zondag 30 juni 2002 14:36 schreef ICBM het volgende:

[..]

Over die NetMD, met NetMD kan je dus d.m.v 'drag en drop' mp3'z overzetten, maar hoe werkt dat dan met MD spelers zonder NetMD?
Nee dat kan niet. Kort gezegd: NetMD is erg omslachtig, traag, vervelend en ingewikkeld :)

Lang gezegd: MP3's moeten eerst worden omgezet in ATRAC3, er komt een extra kopie op je harddisk, de software is erg crashgevoelig en nog een paar dingetjes. Geen drag en drop.

ZOnder NetMD? Het is een geluidsdrager, geen 'opslagmedium' ofzo. Dus wat dacht je van opnemen...
En ik zal een gaan kijken naar die dingetjes van Sharp (zijn die echt zo goed als die van Sony btw?)
Nee, ze zijn beter. Die van S0ny zijn juist het minst van allemaal.

DIe MZ-S1 is wel een aardige keus overigens want hij zit nogal stevig in elkaar. Die 505/707 juist niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan heb ik nog een vraagje over het opnemen van je Mp3'z:

Ik gebruik dus een DFX plugin voor winamp om de normale 'ietwat doffe' mp3 geluidskwaliteit op te krikken naar 3D CD kwaliteit. als je dan het geluid met je MD speler opneemt word dan het geluid van de DFX plugin MEE opgenomen?

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:50

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Nee, de MP3 word door DFX niet veranderd, enkel het output-geluid. Dus word het geluid ook niet "opgekrikt" op de MD gezet.

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 23:56 schreef B_O_S_S het volgende:
Nee, de MP3 word door DFX niet veranderd, enkel het output-geluid. Dus word het geluid ook niet "opgekrikt" op de MD gezet.
Hmmz das jammer, ok dan probeer ik een MD speler te krijgen waarmee je met de toonhoogte/bass kan prutsen.

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op zondag 30 juni 2002 23:27 schreef ICBM het volgende:
Ok, dan heb ik nog een vraagje over het opnemen van je Mp3'z:

Ik gebruik dus een DFX plugin voor winamp om de normale 'ietwat doffe' mp3 geluidskwaliteit op te krikken naar 3D CD kwaliteit. als je dan het geluid met je MD speler opneemt word dan het geluid van de DFX plugin MEE opgenomen?
Als je het echt opneemt natuurlijk wel.
Geluid opnemen = geluid opnemen.
Maar vraag je eerst eens af waarom MP3's bij jou zo kut klinken,.. heb je soms gare speakers? Een Mp3 vervormt wel lekker maar klinkt niet dof als hij goed is opgenomen. (Natuurlijk zijn bijna alle MP3's die je download extreem kut qua vervorming, maar echt dof kan ik ze niet noemen.)

Nog een tip: gebruik eens mediaplayer,... Winamp molesteert hoge tonen.

Verwijderd

die mz-s1 is zo vet, ik heb hem de cd speler versie even gehad en die metalen body is super mooi super stevig en eens iets anders dan de standaard spelers. ligt ook lekker in de hand door die betere grip (maar das nie zo van toepassing bij md spelertje denk ik).

jog idal is heel handig om mee te werken en verlicht displaytje is uniek en die clip om hem open te maken is het beste van allemaal, (zo'n hele grote stevige metalen clip, erg stevig)

2 nadelen:
geen afstandsbediening,
geen microfon in.

puur voor het uiterlijk alleen zou ik hem zekers kopen en de specs zijn :9~

weet iemand of er wel een AB aansluiting op zit?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 06:09 schreef Aidix het volgende:

[..]

Als je het echt opneemt natuurlijk wel.
Geluid opnemen = geluid opnemen.
Maar vraag je eerst eens af waarom MP3's bij jou zo kut klinken,.. heb je soms gare speakers? Een Mp3 vervormt wel lekker maar klinkt niet dof als hij goed is opgenomen. (Natuurlijk zijn bijna alle MP3's die je download extreem kut qua vervorming, maar echt dof kan ik ze niet noemen.)

Nog een tip: gebruik eens mediaplayer,... Winamp molesteert hoge tonen.
Nou het is een feit dat Mp3 alleen de belangrijskte tonen gebruikt w.b.t muziek, echt je moet DFX eens proberen, soms zet ik dat DFX proggie uit om even naar het verschil te luisteren en dan schrik je!

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Op maandag 01 juli 2002 14:32 schreef ICBM het volgende:

[..]

Nou het is een feit dat Mp3 alleen de belangrijskte tonen gebruikt w.b.t muziek, echt je moet DFX eens proberen, soms zet ik dat DFX proggie uit om even naar het verschil te luisteren en dan schrik je!
Jij vindt dat DFX je muziek beter laat klinken.

Dat is heel iets anders als "DFX herstelt de originele geluidskwaliteit."

Ga zelf maar eens direct rips maken van CD's op 128kbit, nou klinkt echt niet dof hoor. Dat klinkt uitstekend, enige vervorming daargelaten maar dat uit zich niet in het spontaan wegvallen van hoge tonen. Encoders hebben meestal een lowpass filter staan bij de 15khz, dat scheelt dus wel iets maar dat hoor jij echt niet zo makelijk.

Nou laten we dat DFX eens even onder de loep nemen...

DFX schroeft aan vanalles

-"dynamic boost" laat me niet lachen... dat is gewoon een versterker (met compressor voor alles wat over -0dB uit komt). Zet anders je radio iets harder.

-"hyperbass" voor mensen met tragisch slechte speakers.

-"3d surround" galm galm in 3d...

-"ambience" galm in 2d (reverb)

en blijft over jouw stokpaardje "fidelity" hetgeen simpelweg de treble een enorme trap geeft. (+10db ofzo vanaf 10khz)

Er wordt dus niets hersteld, er wordt alleen verkracht.

Dus wat hoor ik als ik DFX aanzet... ik hoor dat mijn perfecte aan CD gelijke muziek wordt verneukt tot een overmatig bonkend, slissend en galmend geheel dat op goedkope PC knars speakertjes ongetwijfeld als 'beter' wordt ervaren.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 15:42 schreef Aidix het volgende:

[..]

Jij vindt dat DFX je muziek beter laat klinken.

Dat is heel iets anders als "DFX herstelt de originele geluidskwaliteit."

Ga zelf maar eens direct rips maken van CD's op 128kbit, nou klinkt echt niet dof hoor. Dat klinkt uitstekend, enige vervorming daargelaten maar dat uit zich niet in het spontaan wegvallen van hoge tonen. Encoders hebben meestal een lowpass filter staan bij de 15khz, dat scheelt dus wel iets maar dat hoor jij echt niet zo makelijk.

Nou laten we dat DFX eens even onder de loep nemen...

DFX schroeft aan vanalles

-"dynamic boost" laat me niet lachen... dat is gewoon een versterker (met compressor voor alles wat over -0dB uit komt). Zet anders je radio iets harder.

-"hyperbass" voor mensen met tragisch slechte speakers.

-"3d surround" galm galm in 3d...

-"ambience" galm in 2d (reverb)

en blijft over jouw stokpaardje "fidelity" hetgeen simpelweg de treble een enorme trap geeft. (+10db ofzo vanaf 10khz)

Er wordt dus niets hersteld, er wordt alleen verkracht.

Dus wat hoor ik als ik DFX aanzet... ik hoor dat mijn perfecte aan CD gelijke muziek wordt verneukt tot een overmatig bonkend, slissend en galmend geheel dat op goedkope PC knars speakertjes ongetwijfeld als 'beter' wordt ervaren.
Nou ja ieder z'n smaak IMHO.

Verwijderd

eh tja, voordat je van een lage bitrate MP3 iets goeds gemaakt heb, ben je idd wel even bezig :p MD klinkt gewoon goed, mits je er een paar goede oordopjes oid bij hebt. hoef je echt niet enorm met tonen en reverb te gaan knoeien.
Pagina: 1