Toon posts:

Abit KT7A -- Flash Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zij zo; ik wil mn mobo flashen in voorbereiding op de XP 1600+ die erin gaat wonen, maar het schijn niet echt goed te gaan..

Ik heb:

1) Dos diskette gemaakt die niks laad
2) Bios ge-d/l
3) Ge reboot van diskette, werkt goed
4) runme.bat gestart (ook later handmatig awdflash.exe)
5) ...

Ik kom dan op een gegeven moment in een kleurrijk schermpje (de flasher) en zie dan de bin filename staan met een knipperende cursor erachter en verder stopt het. Ik kan dus niks invoeren ofzo, geen enter, niks. Ik zie ook onderaan staan: "Error Message: " maar er staat verder niks achter. Betekent dit gewoon dat er geen error is of dat er wel een error is maar dat ie niet bekend is?
Heeft iemand raad?

Waarom werken dingen nooit in een eerste keer... |:(

• drkoos
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
hebbie wel versie 1.3 of hoger van je mobo want ik had ook een xp maar ik had 1.1 versie van het mobo en daar zitgeen xp ondersteuning op :'(

(_/[ ZWOP ]\_)

Verwijderd

Kijk hier eens: http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm
'k weet niet hoe vaak ik deze link al gepost heb. Verdorie....

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb geen versie 1.3 maar ik lees overal dat de Xp er welzeker op kan mits je je bios flashed. (Er kunnen tijdens koude boot timing probleempjes optreden maar ee nreset verhelpt het) Ik laat toch mn PC altijd aa nstaan :P
KT7A/KT7A-RAID versions 1.0 to 1.2: All Athlon (Thunderbird) processors with both 100MHz and 133MHz FSB. AthlonXP processors are not officially supported due to a minor timing problem that can require you to hit reset during a cold boot. Unofficially, however, few people seem to experience this problem and these processors work fine.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk hier eens: http://www.viahardware.com/faq/kt7/kt7faq.htm
'k weet niet hoe vaak ik deze link al gepost heb. Verdorie....
Tegen wie heb je het in G*d's naam?? Ik heb juist alle info daar vandaan! Het probleem is heir niet mee verholpen... :r

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 23:18 schreef Adam3003 het volgende:

[..]

Tegen wie heb je het in G*d's naam?? Ik heb juist alle info daar vandaan! Het probleem is heir niet mee verholpen... :r
Als ze het daar niet weten... Weet je zeker dat je alles goed door gelezen hebt? Mischien de verkeerde bin file (BIOS) gedownd?

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 23:07 schreef Adam3003 het volgende:
Het zij zo; ik wil mn mobo flashen in voorbereiding op de XP 1600+ die erin gaat wonen, maar het schijn niet echt goed te gaan..

Ik heb:

1) Dos diskette gemaakt die niks laad
2) Bios ge-d/l
4) runme.bat gestart (ook later handmatig awdflash.exe)
5) ...

Ik kom dan op een gegeven moment in een kleurrijk schermpje (de flasher) en zie dan de bin filename staan met een knipperende cursor erachter en verder stopt het. Ik kan dus niks invoeren ofzo, geen enter, niks. Ik zie ook onderaan staan: "Error Message: " maar er staat verder niks achter. Betekent dit gewoon dat er geen error is of dat er wel een error is maar dat ie niet bekend is?
Heeft iemand raad?

Waarom werken dingen nooit in een eerste keer... |:(
Je moet geen DOS diskette maken. Je moet een bootable diskette maken.

Verwijderd

Topicstarter
*zucht* Ja het is een bootable diskette, ik zei toch dat het booten goed lukte.. Het probleem zit hem in de flasher, en ja ik heb de goede file gedownload. Hij lijkt gewoon vast te lopen, tenzij het normaal is dat ik gedurende 5 minuten niks zie veranderen, geen vooruitgang etc. , maar ik neem aan dat het niet zo lang duurt..

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 13:47
jumpertje aanstaan wat je bios tegen overschrijven beschermd?

rotte flop? probeer eens een andere...

Verwijderd

Topicstarter
Had al 2 diskettes geprobeerd.. (waarom bestaan die kl*te dingen eigenlijk nog?? bijna 20 jaar oud nota bene..) Ik zal er nog wel een paar proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Wel. Heb er nog een geprobeerd, weer zelfde verhaal. Heb toen vanaf HD geflasht -> werkte prima.

Probleem opgelost dus.

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 16:24 schreef Adam3003 het volgende:
Wel. Heb er nog een geprobeerd, weer zelfde verhaal. Heb toen vanaf HD geflasht -> werkte prima.

Probleem opgelost dus.
Laat effe weten (misschien met screenshotje of zo) of die ook goed blijft werken. Welke revisie heb je eigenlijk ? Broer heeft ook nog een KT7-RAIDv1.0. Is dan voor hem ook interessante optie. Was het BIOS 9R of andere ?

Opmerking van de dag :
Op zaterdag 29 juni 2002 23:07 schreef Adam3003 het volgende:

Op zaterdag 29 juni 2002 23:29 schreef klausewitz het volgende:

[..]

Je moet geen DOS diskette maken. Je moet een bootable diskette maken.
Mooeewaaahhaaa |:(

(sorry hoor, maar ik kon het niet laten)

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, bootdisk lol ja.. Anyway het werkt nog steeds goed ja. Ik had versie 1.0 van mn plank, en er draait nu zelfs een Athlon XP 1600+ op. Bios versie was 7N -- 1 week geleden nog de nieuwste... Maar voor raid planken zijn er denk ik andere (of niet?) Het was dus Kt7A. Succes.

Verwijderd

Thx, voor RAID mobo's zijn het dezelfde BIOS(sen) alleen dan wordt ook nog eens het RAID-BIOS geactiveerd, als je die dus nie heb... euh.. dan nie :)
Pagina: 1