Fan-Fun

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views sinds 30-01-2008

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 14:15
Wat te doen als je je verveelt

Ik verveelde me, en ik had nog een 80mm fannetje liggen. Ik ben al een tijdje aan 't bedenken geweest hoe ik die met 8 AA batt's (8 x 1,5 = 12 volt) aan de praat kon krijgen, tot ik tot de conclusie kwam dat ik geen batterijen meer had liggen |:(
Toen kwam ik op het idee om de lego trafo te gebruiken, die bij die treintjes zit. Die geeft namelijk max. 12 volt, perfect regelbaar :) Dus ik maar met paperclips die voedingskabel vastgezet op de lego-aansluitingen. En ja hoor, werkt perfect!

Een uurtje daarna kwam ik op het vage idee om iets met die fan aan te drijven. Toevallig had ik hier nog een vinger-skateboard liggen, met aan één kant een gat in de kick (was een sleutelhanger). Toen kwamen er zijl-gevoelens omhoog (ik heb nog nooit gezijld, maar toch :+) en maakte ik er een mooi zijltje voor, met een saté prikker en een notitieblaadje, welke ik met een stukkie plakband (geniale uitvinding ;)) aan elkaar maakte. Hierdoor ontstond er een heus zijl-ding-rijd-geval :)

Na wat testen en fine-tunen (wieltjes klemden, waardoor hij extreem naar links trok (>:))) rolde hij als nooit tevoren.

Het volgende filmpje is hierdoor ontstaan: http://www.brunssum.net/~strypbam/got/fan-fun.rm (215 kb)

Ik weet het, het is onzin, maar het heeft ook te maken met electronica, waardoor ik het toch maar in CME zette. Vinden jullie (de mods) het toch beter in de HK passen, dan verplaats je 'm maar :)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
:D Ehm, ja, denk toch maar hier. Wat doe jij nog meer in je vrije tijd, grassprietjes tellen :P ?

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Welke mediaspeler heb je er voor nodig?

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Ruuddie
Op zaterdag 29 juni 2002 23:00 schreef We Are Borg het volgende:
:D Ehm, ja, denk toch maar hier. Wat doe jij nog meer in je vrije tijd, grassprietjes tellen :P ?
Nixen. Nu heb ik m'n tijd tenminste een beetje nuttig besteed :P

• Ruuddie
Op zaterdag 29 juni 2002 23:01 schreef SlinkingAnt het volgende:
Welke mediaspeler heb je er voor nodig?
RealPlayer, heb ik zo gedaan zodat ie lekker klein is, anders issie 1,3 mb...

• decramy
  • Laatst online: 31-07 22:32

decramy

root@birdie:~#

:r REALPLAYER :r

plz, gooi m ff op iets anders :)

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Maakt dat nou uit? Niks mis met RealPlayer...
pff... dat iedereen gewend is aan z'n MediaPlayer zeg...

Anyway, ik vind hem op dit tijdstip vanuit m'n werk wel
stijlvol. Je moet toch wat met je tijd en je speelgoed
wat je niet meer gebruikt :+

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

• Ruuddie
Op zaterdag 29 juni 2002 23:03 schreef decramy het volgende:
:r REALPLAYER :r

plz, gooi m ff op iets anders :)
Ik zal ff de DivX 3.11 versie uploaden...
Duurt wel ff, trage conn....

/edit: gaat wel gezipt worden dan, ik mag geen avi's storen op die server |:( (zegt ie verdomme toen ie al geupload was... :()

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Zo. Met een beetje finetunen kan je 'm ook zigzaggend (zoals zeilers het doen) tegen de wind in terug laten komen, kan je 'm dingen laten halen! :)

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-05 13:50
RealPley zuigt echt hard, is meer spyware dan een player ;)

• Ruuddie
Op zaterdag 29 juni 2002 23:11 schreef GX het volgende:
Zo. Met een beetje finetunen kan je 'm ook zigzaggend (zoals zeilers het doen) tegen de wind in terug laten komen, kan je 'm dingen laten halen! :)
Whahaha, dat zou wat zijn :P
Ik denk dat ik morgen of zo eens ga proberen of ik d'r een 9V blok op kan gooien (op 9V issie ook best krachtig) en 'm dan in z'n geheel op een of ander ding met wieltjes zetten :P

/edit: 't uploaden gaat niet, ik mag geen bestanden van groter dan 1 mb op de server zetten :'(

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Op zaterdag 29 juni 2002 23:15 schreef RuuddieBoy het volgende:

[..]

Whahaha, dat zou wat zijn :P
Ik denk dat ik morgen of zo eens ga proberen of ik d'r een 9V blok op kan gooien (op 9V issie ook best krachtig) en 'm dan in z'n geheel op een of ander ding met wieltjes zetten :P

/edit: 't uploaden gaat niet, ik mag geen bestanden van groter dan 1 mb op de server zetten :'(
Mail maar ff, pleur ik m wel op me spees

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

:) Dat rijdt nog wel vrij goed en recht. Valt me niet tegen. Maar toch vind ik 80mm fans geschikter om je PC mee te koelen! Als je nou een ronde-buis neemt en met wat gepruts zorgt dat dat ding er niet af valt dan kan je hem rondjes/loopings laten rijden voor een cooler (waarschijnlijk wel een iets sterkere) die dan weer je kast koelt >:)

Ceci n'est pas une signature!

• Ruuddie
Op zaterdag 29 juni 2002 23:18 schreef LeonM het volgende:

[..]

Mail maar ff, pleur ik m wel op me spees
Me meel werkt tijdelijk niet meer (kut provider :(), en hotmail en yahoo laten je geen bestanden van groter dan 1 mb sturen |:(

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Op zaterdag 29 juni 2002 23:22 schreef RuuddieBoy het volgende:

[..]

Me meel werkt tijdelijk niet meer (kut provider :(), en hotmail en yahoo laten je geen bestanden van groter dan 1 mb sturen |:(
Dan word het dus tijd voor de andere GoT'ers om realplayer te downen >:)

• DjGeRo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 15:08
Uuhmz ja leuk...

:)

Waarmee open je eigelijk *.rm ???? :?

Edit wie is hier nou lekker bezig terwijl er al 8 keer realplayer bovenstaat ;)

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Er is gewoon eigenlijk teveel op het internet te vinden in *.rm formaat. Super irritant meestal inderdaad. Voordeel is wel dat het kleiner is (maar slechter geloof ik dan ook weer). Maar daar ging dit topic niet over geloof ik ;)

Dus dat wordt allemaal aan de RealPlayer... nou ja... real...

Ceci n'est pas une signature!

• Scatman_II
  • Laatst online: 25-07 10:04

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Mjah, ik heb ook wel es zoiets gemaakt...

Met een mooie propellor, lego, en een 1.5 tot 12V Trafo...

SCHIET idd vooruit, heel lol ;)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Ruuddie
Op zaterdag 29 juni 2002 23:28 schreef vehpol het volgende:
Er is gewoon eigenlijk teveel op het internet te vinden in *.rm formaat. Super irritant meestal inderdaad. Voordeel is wel dat het kleiner is (maar slechter geloof ik dan ook weer). Maar daar ging dit topic niet over geloof ik ;)

Dus dat wordt allemaal aan de RealPlayer... nou ja... real...
RealPlayer is nix mis mee hoor :)
RealProducer (waarmee ik de avi heb omgezet naar rm) trouwens ook niet. Van 1200 kb naar 215 kb zonder veel kwaliteitsverlies vind ik niet verkeerd :)

• Ruuddie
Op zaterdag 29 juni 2002 23:31 schreef Scatman_II het volgende:
Mjah, ik heb ook wel es zoiets gemaakt...

Met een mooie propellor, lego, en een 1.5 tot 12V Trafo...

SCHIET idd vooruit, heel lol ;)
Helaas zijn die fans zo zwaar, anders kon ik 'm laten opstijgen >:)

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Hehe LOL erg leuk gefabriceerd. >:)

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 09:03
Hey Ruud, herken ik daar mijn weggegeven koeler in ? *D
Leuk om te zien wat jij allemaal met die spullen kan doen :)

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Ruuddie
Op zaterdag 29 juni 2002 23:37 schreef Delta2 het volgende:
Hey Ruud, herken ik daar mijn weggegeven koeler in ? *D
Leuk om te zien wat jij allemaal met die spullen kan doen :)
Jah, da's hem :D
M'n oude 80mm koeler is niet sterk genoeg.
Ik heb bdw een 120mm koeler gezien met een airflow van 200 cfm. Die kan je thus wel laten opstijgen >:)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Zal wel cool zijn, maar realplayer komt hier écht niet op mijn pc te staan.

• Ruuddie
Op zaterdag 29 juni 2002 23:41 schreef Fairy het volgende:
Zal wel cool zijn, maar realplayer komt hier écht niet op mijn pc te staan.
't Is eigenlijk gewoon een heel droog filmpje, waarbij je eerst het zijl naar voor ziet klappen, en daarna rijdt hij gewoon weg... :)

Ik heb net geprobeerd om de fan op 't vingerskateboard zelf te zetten, en 'm dan in de zijlen te laten blazen, maar dat werkte niet |:( Zie je weer hoe onrealistisch tekenfilms zijn >:)

• Ruuddie
Ik heb nu het "zijl" van 1 notitieblaadje uitgebreid naar 5 notitieblaadjes (3 onder, 2 boven) en dat merk je!
Hij trekt nu veel sneller op, en hij gaat verder, omdat hij nu ook ver weg nog vrij veel wind vangt :)

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-08 22:08
Ik mag van mijn vader niet meer met ventilators spelen, ik had pas een fan op 220v aangesloten met een paar plakbandjes, en half ontboote kabels. Dat hing gelijk over de fietsen heen want ik was er de server extra mee aan het koelen, alleen was ie toen een beetje boos geworden! :(

Verwijderd

WHAHAHAHHAHAH :D LOL! :D

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Tja .rm = no go

Ik vind realplayer de player met de meeste crap aan boord. Het idee klinkt leuk, maar zolang het niet wordt omgezet zullen veel got-ers dit niet zien

iStockphoto

• Corn
  • Laatst online: 10:12

Corn

Raar jongetje

Op zaterdag 29 juni 2002 23:53 schreef RuuddieBoy het volgende:
Ik heb nu het "zijl" van 1 notitieblaadje uitgebreid naar 5 notitieblaadjes (3 onder, 2 boven) en dat merk je!
Hij trekt nu veel sneller op, en hij gaat verder, omdat hij nu ook ver weg nog vrij veel wind vangt :)
wil niet flauw doen, maar ik heb op de vorige pagina ook een aantal keren "zijl" gezien.... mag ie met korte ei asjeblieft?

• RedFox
  • Laatst online: 00:03

RedFox

Heb je een OV ofzo?

link werkt hier niet echt :'( (The page cannot be displayed en in realplayer zegt ie dat er zich een algemene fout heeft voorgedaan)

You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:12
Op zondag 30 juni 2002 00:37 schreef RedFox het volgende:
link werkt hier niet echt :'( (The page cannot be displayed en in realplayer zegt ie dat er zich een algemene fout heeft voorgedaan)
Same here.....

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Op zaterdag 29 juni 2002 23:53 schreef RuuddieBoy het volgende:
Kick idee, strax wordt het nog een oud handelsschip, met een kraaienest en pira......mmmm, laat maar, was ff aan 't fantaseren :P

• Scatman_II
  • Laatst online: 25-07 10:04

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Mjah, weetje wat ik es heb gedaan,

Men neme een 1.5 tot 12V trafo,
1 lego motortje
1 afgeknipt lego draadje om dat motortje mee te verbinden met de trafo
1 oude kap van een model auto'tje (voor de mooie l00k ;))
en maakt hier een wagentje van.

Vervolgens laat je dat ding op 12V met dikke wheelspin door je kamer scheuren...

Nu nog leuker: zet dat ding op een wollen tapijt, laat em ff (letterlijk) warm draaien en haal diep adem :)
Dan ruik je wat >:)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 19:03

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Op zondag 30 juni 2002 12:33 schreef Scatman_II het volgende:
Mjah, weetje wat ik es heb gedaan,

Men neme een 1.5 tot 12V trafo,
1 lego motortje
1 afgeknipt lego draadje om dat motortje mee te verbinden met de trafo
1 oude kap van een model auto'tje (voor de mooie l00k ;))
en maakt hier een wagentje van.

Vervolgens laat je dat ding op 12V met dikke wheelspin door je kamer scheuren...

Nu nog leuker: zet dat ding op een wollen tapijt, laat em ff (letterlijk) warm draaien en haal diep adem :)
Dan ruik je wat >:)
zoiets heb ik ooit es gedaan met een racebaan autootje (je weet wel, zo'n zwarte 2 track baan met van die autootjes en "gas"-pistooltjes) ff iets sterker motortje ingebouwd, trok ook weg met wheelspin(zwarte strepen trekken is cooool) alleen waren de bochten nogal een probleem omdat ik dat autootje aan de andere kan van de kamer kon ophalen >:)

Verwijderd

Ik wacht ook op de divx versie van deze movie ;) resultaat lijkt me echter zo ie zo leuk :)

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 13:44
volgens mij heeft niemand het nog gezien vanwege realplayer :P

Ik heb 'm wel gezien en ik vind 'm LOL :7

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Verwijderd

Had 'm zelf maar in de HK gezet...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.