Ik heb een oude laser bak. Specs weet ik niet ik weet alleen dat het een laser is en er een pentium 1 inzit. Ik weet dat het vaag is maar meer weet ik gewoon niet. Als je de computer aanzet dan piept de computer om de 3 seconden en beginnen de fannetjes te draaien. Ik weet echt niet wat het is want ik krijg helemaal geen beeld. Ik weet dat het voor jullie ook maar raden is maarja misschien brengt iemand me op een idee.
moet je effe het boekje van je mobo lezen, of op de site van laser kijken wat die piepjes beteken
Verwijderd
ja ff zoeken he kan zoveel zijn trek er alles uit op de video na kijken wat i dan wil zo niet cpu cheken zal een 200 mhz zjn of zo die heb ik hier nog wel ligen maar die kost ook niet veel meer.
Meestal een teken dat of de processor er niet (goed) inzit.
Ook vaak een teken dat er geen (werkend) geheugen inzit.
Ook zijn er een hoop borden die piepen als ze geen videokaart zien. Meestal heeft iedere melding een bepaalde volgorde van piepen.. en die kun je inderdaad uit het boekje halen....
Ook zijn er een hoop borden die piepen als ze geen videokaart zien. Meestal heeft iedere melding een bepaalde volgorde van piepen.. en die kun je inderdaad uit het boekje halen....
Boekje ofzo heb ik nie want ik heb die comp ook maar gekregen. Het maakt mij ook niet uit of ie het doet of nie alleen ik wil em maken en misschien als client gebruiken in mijn netwerk. Voor mijn vroertje ofzo.
Ik zal ook niet weten wat het is maar ik d8 alleen maar misschien hebben jullie een idee.
Ik zal ook niet weten wat het is maar ik d8 alleen maar misschien hebben jullie een idee.
Geheugen heb ik eral uit gesloopdOp zaterdag 29 juni 2002 22:41 schreef RedVox het volgende:
Meestal een teken dat of de processor er niet (goed) inzit.
Proc zit wel goed. Videokaart kan een optie zijn.
probeer eens een ander reepje geheugenOp zaterdag 29 juni 2002 22:44 schreef sventhemen het volgende:
[..]
Geheugen heb ik eral uit gesloopdmaar daarvoor deed ie het ook al nie.
Verwijderd
Als je het geheugen eruit gesloopt hebt zal ie 't niet doen nee.Op zaterdag 29 juni 2002 22:44 schreef sventhemen het volgende:
[..]
Geheugen heb ik eral uit gesloopdmaar daarvoor deed ie het ook al nie.
Een heralend piepjes patroon geeft meestal aan dat er iets mis is met het geheugen of één van de geheugenbanken...
Suc6
EDO ram werkt in paren, 1 geheugen bankje zal het dan ook nooit doen... EN... het moeten 2 dezelfde bankjes zijn...Op zaterdag 29 juni 2002 22:51 schreef sventhemen het volgende:
Tsja dat word een beetje moeilijk. Er zit nogal vaag gehuegen in (ik denk edo ram) Dat hebt ik niet zomaar liggen.
Ik heb het reepje gebruikt voor een 386 daar werkt het en het geheugen wat daar opzit zit vast op et moederbord
Jullie kunnen wel vertellen dat mijn geheugen niet goed is maar in dei andere comp werkt het toch ookOp zaterdag 29 juni 2002 22:55 schreef tvdleur het volgende:
[..]
EDO ram werkt in paren, 1 geheugen bankje zal het dan ook nooit doen... EN... het moeten 2 dezelfde bankjes zijn...
Het lijkt me dus nie dat het aan het geheugen ligt.
Verwijderd
Videokaart stuk.... Geen beeld en piepjes!
De contacten van de videokaart even schoonmaken helpt als je mazzel hebt. 't kan nog simpeler..... tijdens het vervoer is de kaart los getrild. Even de kaart goed aan drukken in het slot......
De contacten van de videokaart even schoonmaken helpt als je mazzel hebt. 't kan nog simpeler..... tijdens het vervoer is de kaart los getrild. Even de kaart goed aan drukken in het slot......
Ik hoop want dan ben ik eruit ik zal morgen eens effe want uit proberen.Op zaterdag 29 juni 2002 23:01 schreef klausewitz het volgende:
Videokaart stuk.... Geen beeld en piepjes!
allemaal heel erg bedankt.
Verwijderd
Gewoon terug piepenOp zaterdag 29 juni 2002 22:35 schreef sventhemen het volgende:
Als je de computer aanzet dan piept de computer om de 3 seconden.
Naar mijn weten, geeft een niet juist gejumperde of gare processor dezelfde melding; piep . . . piep . . . piepOp zaterdag 29 juni 2002 22:53 schreef jeroenbeekman het volgende:
Een heralend piepjes patroon geeft meestal aan dat er iets mis is met het geheugen of één van de geheugenbanken...
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Het hoeft geen PCI te zijn, een ISA videokaart doet het ook prima (sterker nog, het is voor diagnostiek vaak handiger)Op zaterdag 29 juni 2002 23:02 schreef sventhemen het volgende:
[..]
Ik hoop want dan ben ik eruit ik zal morgen eens effe want uit proberen.
ik zie net dat er een pci videokaart. S3 kaartje.
En ik heb geen pci videokaart liggen. Moet maar naar de vakantie dan.
allemaal heel erg bedankt.
Dat hangt weer volledig af van chipsets, niet de RAM zelf. P1 CPU's lusten standaard per bank 2 72p SIMMs, maar pakweg een Via VP1 chipset wil gerust met een enkele SIMM booten of met gemengde SIMMs werken (FIC-PA2005 was typisch zo'n mobo die volgens mij ook in Laser systemen gebruikt werd). Het waren alleen de Intel chipsets die zo kieskeurig waren (standaard beperking van Intel- bedenk al die 'Via only' DIMMs die je ziet liggen, niets mis mee alleen Intel chipsets kunnen ze niet addressrentvdleur
Geplaatst door tvdleur - zaterdag 29 juni 2002 22:55
EDO ram werkt in paren, 1 geheugen bankje zal het dan ook nooit doen... EN... het moeten 2 dezelfde bankjes zijn...
Dus sventhemen, kom maar op met wat meer info. Wat je sowieso zou moeten kunnen zien:
- merk + modelnr van de chipset (grote zwarte vierkanten op de mobo)
- naam van mobo zit vaak op een sticker op de zijkant van de onderste ISA slot.
- hoeveelheid PCI en ISA sloten en SIMM slots, ook evt cache sloten
- merk van de BIOS (Phoenix, AMI of Award, staat op de sticker op de BIOS chip)
Niet aankomen met 'weet ik niet', van die 4 dingen kun je ZEKER op ieder mobo 3 vinden ook al staat er geen woord aan identificatie op. Met 3 van de 4 kan ik jou vertellen wat die beeps betekenen, met 4 kan ik je hoogstwaarschijnlijk de manual bezorgen.
Oslik blyat! Oslik!
Als je eerst eens gaat kijken wat voor BIOS je hebt (staat meestal op de stikker die op de BIOS chip zit. Als je dan eens gaat luisteren wat nou precies de piepjes zijn en hoelang ze duren en hoeveel tussentijd ertussen zit dan kan er opgezocht worden wat nou precies de fout is...
edit:
te laat... Wat dion_b schrijft gewoon ff opzoeken en hier posten.. Dan is het waarschijnlijk inderdaad zo opgezocht.
edit:
te laat... Wat dion_b schrijft gewoon ff opzoeken en hier posten.. Dan is het waarschijnlijk inderdaad zo opgezocht.
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
ik vermoed dat de videokaart loszit/stuk is.
gewoon vastzetten of andere proberen
gewoon vastzetten of andere proberen
Je ken wel van alles gaan zitten proberen maar het is makkelijker om gewoon de gevraagde dingen op te zoeken. Dan weet je teminste gelijk wat er mis is... (hopelijk) de mensen die schreven over het geheugen en de videokaart zitten allemaal maar uit eigen ervaring op te noemen wat er mis zou kunnen zijn. Het is makkelijker als je voor ons ff die gevraagde dingen opzoekt want dan heoft er niemand meer te gissen en is alles waarschijnlijk supersnel opgelost...
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Pagina: 1