Asus Barebone P4 Cel. 1700, Win2k AS inst Probleem

Pagina: 1
Acties:

• Mauzer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-08 16:35
Ik heb sinds gisteren een Asus Terminator Barebone voor de P4 sockets met daarop een Celeron 1.7Ghz. Zoals je mag verwachten zit alles wat erop hoort onboard.

Hierop wil ik windows 2000 Advanced Server zetten, Maar hier loop ik spaak.
Na het copieren van alle bestanden, en windows voor de eerste keer echt opstart om de hardware te herkennen slaat hij telkens vast met bluescreens. De ene keer is het:

0x0000001E KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED, en de volgende is bv:
0x00000024 NTFS_FILE_SYSTEM, ook al gehad:
0x0000007F or UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP, en ten slotte:
erm... nee, dat waren ze.

Dus als oplossingen uiteraard al alles wat ik heb bijgezet weggehaald. Dat was 1 enkele realtech netwerkkaart, 100mbit. Maar nog steeds staat hij vast bij het herkennen van de hardware.
Dus als uiterste test de onboard lan en audio uitgezet. Nog steeds slaat hij vast. Als last resort de wireless logitech muis eruit gehaald, maar nog geen resultaat.

Wie heeft wijze raad voor mij?

Specs:

Asus Terminator BB PVI
Intel Celeron 1.7Ghz
256 MB DDR
80 GB 7200 Maxtor
52x ASUS CD-rom

Wololoo

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

is je geheugen niet gewoon brak ?

zet het anders gewoon eerst even wat langzamer of stop er een reepje in dat zeker wel goed werkt.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Mauzer
Daar heb ik ook al over nagedacht. maar do komende paar dagen heb ik geen DDR om mee te testen, dus ik heb geen idee of het daar aan zou kunnen liggen. Het is natuurlijk voor de hand liggend om te denken dat het aan het geheugen ligt, maar ik vermoed echt dat het iets anders is...

Hoewel het natuurlijk vanzelf sprekend is dat ASUS alleen maar stuff in de barebones doet die volledig ondersteunt worden door microsoft.

iemand anders nog ideeen terwijl ik zoek naar DDR mem?

Wololoo

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Waar krijg je de errors?

Misschien ff je CMOS clearen ? (Werkte bij mij een keer met vage problemen)

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• Mauzer
ik krijg de errors tijdens het herkennen van de hardware, of net daarvoor... zeg maar voor de eerste keer dat je windows 2000 opstart, en hij de hardware gaat detecten. op dat moment heb je nog geen serial ingetikt.

De bios is net geflessed, dus cmos clearen lijkt me niet nodig. Dat was nodig om die Celeron 1700 ondersteunt te laten worden.

heb weer 2000 advanced server geinstalleerd, en nog steeds geeft hij dezelfde foutmeldingen...

Wololoo

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
om te testen of het je geheugen is:

www.memtest86.com

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Klinkt als je geheugen.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Mauzer
Ben nu dat memtestprogramma aan het draaien, maar na 3 passes met alle test heeft hij nog geen enkele error gevonden...

iemand nog andere ideeen?

Wololoo

• McKooij
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-04-2025
Wijze raad... :? Jawel...http://www.technet.com
Probeer daar op de foutmeldingen en geheugenadressen
te zoeken. :)

Verwijderd

Ken dit probleem, ik verwacht dat het je na enkele keren
rommmelen mogelijk lukt om te installeren. Ik verwacht ook
dat je even later crashet en weer het zelfde probleem meemaakt. Heb het zelfde meegemaakt met A7V266-E (met alles erop en eraan). En wat die foutmeldingen betreft: als je nog blijft proberen, zal je nog wel meer andere foutmeldingen tegenkomen.
Het lag bij mij trouwens niet aan mijn voeding, maar waarschijnlijk hebben je apparaten net als bij mij wel problemen met spanning: kapotte condensatoren???

Oh btw. comp heeft bij mij wel 1 maand ok gedraaid

Antwoord: Asus mobo = nie goed, inruilen die hap.

edit: hoe kan je geheugen brak zijn als uberhaupt kan opstarten? (lijkt mij onlogisch, en al zou het zo zijn, zou het geheugen dan pas aangesproken worden bij het detecteren van apparaten?)

Volgende keer voor mij maar een Epox of zo. Succes

• Mauzer
mkkooij, uiteraard allang opgezocht wat de gfoutmeldingen betekenen:
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/winxppro/reskit/prmd_stp_oweb.asp

Maar die 3 lopen zo verschikkelijk uiteen dat ik de conclusie mag trekken dat mijn partitie fout is, mijn geheugen brak is, en mij installatie fout is. De eerste is niet likely. want een opeervlaktescan gaf geen fouten, ook heb ik het al onder fat32 geprobeerd, dat gaf een soortgeleike foutmelding, alleen dan met FAT ergens erin. Daarnaaft heeft de geheugenscan een leuk resultaat gegeven:
code:
1
2
3
Walltime    Cached  Rsvdmem     memmap  Cache    ECC       TEST   Pass    ERROR  ECCERR 

10:02:36    224m      76k      e820-STD    off     off     all     26       1        0

fout:
code:
1
2
3
test   pass   failing-adress        good    bad  errbit    count   chan    

6   21     00005bbe28c - 91.8MB    ffffffff  ff00ffff  00ff0000  1

dit is dus 1 fout in het geheugen nadat hij het al 20 keer had getest, en ongeveer na 8 uur testen. is dit gewoon een glitch, of is het geheugen echt kapot? Zelf begin ik er ook een beetje aan te twijfelen.

maar ik kom echt met geen mogelijkheid door de herkenning van de hardware. dus in windows kan ik hem niet aan het crashen maken.

Wololoo

• Mauzer
OPLOSSING!!!

ik heb nu dus het geheugen verwisseld, en ben zonder een enkele keer vast te slaan door de hele installatie en configuratieprocedure heengekomen.
'K zal wel crappy geheugen hebben gekocht, en het moederbord zal dat wel niet graag slikken.
Moederbord is dus niet stuk, en asus heeft tot nu toe bij mij dus nog geen slechte beurt gedaan.

Wololoo

Pagina: 1