Newbie Q's: BIOS upgrade/geheugenondersteuning

Pagina: 1
Acties:

• Thijzzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-06-2023
Gegroet allen,

Ik zit met het volgende: Ik heb een Medion/Lifetec PC van de Aldi, met een Medion MD9901 mobo (weer een afkorting geleerd) en een Intel Pentium III, 500 MHz.

Moederbord/processor/BIOS ondersteunen niet meer dan 256 MB, maar ik wil er wat meer in hangen. Ik zoek me suf naar een BIOS upgrade, want naar ik heb begrepen kan die ervoor zorgen dat ik er meer geheugen in kan plaatsen.

Op mijn vraag aan de helpdesk van Medion kreeg ik dit antwoord: "De chipset herkent alleen geheugenmodules met 128 Mbit modules. Eventueel kunt u dus dubbelzijdige geheugenmodules van 256 Mbyte proberen." Ik koop gewoon de standaard SDRAM van Norrod, geen idee of dat dubbelzijdig is of niet.

Ik heb op de site van Medion.de, .co.uk., .fr en .nl gezocht: geen BIOS upgrade. Intel site: ook niet (of ik heb niet goed gezocht).

Op de site van Award kon ik geen gratis download vinden, maar wederom heb ik misschien niet op de juiste manier gezocht.

Dit is de info die ik heb:

BIOS Date: 10/20/98
BIOS Type: Award Modular BIOS v4.51PG
BIOS ID: 10/20/1998-i440BX-W977-2A69KM4JC-00
BIOS Eval: W6190ZXM7 V1.3 090699
Chipset: Intel 440BX/ZX rev 3
Superio: Winbond 977EF rev 4 found at port 3F0h

DUS WAT TE DOEN: Dubbelzijdige modules zoeken - als dat betekent dat er meer dan 256 in kan, of de juiste upgrade vinden. Wie me op weg kan helpen: mijn dank zou grenzen aan hondsdolheid !

TIA TIA TIA,

Thijzzz

Verwijderd

Een BIOS update zal je niet helpen om de eigenschappen van de chipset te veranderen. M.a.w. je zult niet meer geheugen in je moederbord kunnen prikken door een BIOS update. Norrod kam je vertellen wat voor geheugen ze je verkopen. Aan de hand van het BIOS id zou je bij wimsbios( http://www.wimsbios.com/ ) uit kunnen vinden wat voor mobo je hebt je hebt en of er een update voor de BIOS is.

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:51
Bios update helpt (meestal) idd niet voor het soort geheugenmodules. Wel voor de hoogste snelheid van de proc en ondersteuning voor grotere hd's

Last.fm
Films!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Er zit een BX in, en dan kun je er sowieso maximaal 256MB dubbelzijdige DIMM's in plaatsen, een BIOS upgrade veranderd daar he-le-maal niks aan. Ik weet niet hoeveel DIMM sockets dat bord telt, maar dat aantal keer 256MB is dus het totale maximum te plaatsen hoeveelheid MB's.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.